Re: Yamaha mg-mixers
Origineel geplaatst door Jur
Hallo mensen,
Ik zit er over te denken om een yamaha m mixer aan te schaffen? heeft iemand hier ervaringen mee?? ik heb wel op internet gezocht maar alleen een sos-review en wat winkels reviews gelezen,maar ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen.........
vertel..............
We hebben er verscheidene door de handen gehad, prima tafeltje voor z'n geld en heeft
een enorm stuk meerwaarde t.o.v. b.v. behringer.
Kwaliteit: de gehele opbouw onder het front is op een print, is zeer service onvriendelijk bij reperaties en een rep wordt erg duur daardoor (je moet de hele tafel uit elkaar halen...)
maar drukt de productieprijs natuurlijk.
A&H b.v. heeft onder elk kanaal een haakse print opbouw, voor ieder kanaal apart, de potmeters
hangen dan aan het front en niet op je printplaat.
Het uitval percentage bij Yamaha is echter bijzonder laag !, er is een perfecte eindcontrole, we hebben in al die jaren dat we yamaha doen niet een geleverd apparaat gehad met storingen, en dat kan je van behringer, numark of b.v. soundcraft echt niet zeggen.
Dus als je er niet te vaak mee on the road gaat heb je er een prima mixer aan.
De klank is prima te noemen, de ingebouwde effects vindt ik niet toppie, maar ik ben ook galmen gewend die uit een machine komen die net zoveel kost als deze hele tafel.
voor de opnamewereld beslist een aanrader, mocht je beginnend ermee on the road willen een mooie instapper (mits verpakt in goede case).
Ps: deze link werkt wel:
http://www.yamaha.co.jp/english/product/proaudio/products/mixer/a_mixer/mg_series/top.htm
greetings,
Peet