Yamaha mg-mixers

Jur

abstract
Hallo mensen,

Ik zit er over te denken om een yamaha m mixer aan te schaffen? heeft iemand hier ervaringen mee?? ik heb wel op internet gezocht maar alleen een sos-review en wat winkels reviews gelezen,maar ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen.........

vertel..............

daar ben ik ook erg benieuwd naar !

die "nieuwe" mixertjes zij echt spotgoedkoop maar niemand schijnt er een te hebben.

ik heb er eentje, en de groep waarmee ik samenwerk heeft er ook een ... we hebben beide een MG 12/4 en we zijn er erg tevreden over ... goede klank, goede bouwkwaliteit en voor ons genoeg ingangen ... dus ik vind et best een aardig toestel ... als je dan nogges de prijs bekijkt dan kan ik deze mixer alvast aanraden ...

(en kvind em ook wel stijlvol eigenlijk :P)

*edit* bij samenwerking hangt er een MC303, MS2000, Triton LE, Virus C en een Studio-microfoon aan met als output Tannoy Reveal Active boxen ... en alle klanken komen er helder uit ... enkel als je em te hard zet komt er ruis ... maar dat gebeurt zelden ...

ikzelf heb sinds een paar weken een MG-16/6FX en ben er SUPER tevreden mee. De geluidskwaliteit is top & alles doet wat het moet doen. Voor die prijs krijg je echt wel waar voor je geld. Degelijk gebouwd, overzichtelijke interface & zelfs goeie FX die je altijd wel kunt gebruiken voor iets. Bij mij zit er al een JP-8080, MC-505, SP-505, mics, cd-speler & zelfs m'n output van m'n pc gaat nu via deze mixer. Als je op zoek bent naar een goeie mixer voor niet veel geld, moet je zeker voor een MG gaan (liefst dan nog met FX :) ) Bereken gewoon hoeveel inputs je ongeveer nodig hebt & zorg dat ge er wat op overschot hebt (latere uitbreidingen)

http://www.yamaha-mg.com/

grtzzz van een tevreden MG-gebruiker

Re: Yamaha mg-mixers

Origineel geplaatst door Jur
Hallo mensen,

Ik zit er over te denken om een yamaha m mixer aan te schaffen? heeft iemand hier ervaringen mee?? ik heb wel op internet gezocht maar alleen een sos-review en wat winkels reviews gelezen,maar ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen.........

vertel..............

We hebben er verscheidene door de handen gehad, prima tafeltje voor z'n geld en heeft
een enorm stuk meerwaarde t.o.v. b.v. behringer.

Kwaliteit: de gehele opbouw onder het front is op een print, is zeer service onvriendelijk bij reperaties en een rep wordt erg duur daardoor (je moet de hele tafel uit elkaar halen...)
maar drukt de productieprijs natuurlijk.
A&H b.v. heeft onder elk kanaal een haakse print opbouw, voor ieder kanaal apart, de potmeters
hangen dan aan het front en niet op je printplaat.
Het uitval percentage bij Yamaha is echter bijzonder laag !, er is een perfecte eindcontrole, we hebben in al die jaren dat we yamaha doen niet een geleverd apparaat gehad met storingen, en dat kan je van behringer, numark of b.v. soundcraft echt niet zeggen. :engel:
Dus als je er niet te vaak mee on the road gaat heb je er een prima mixer aan.
De klank is prima te noemen, de ingebouwde effects vindt ik niet toppie, maar ik ben ook galmen gewend die uit een machine komen die net zoveel kost als deze hele tafel.

voor de opnamewereld beslist een aanrader, mocht je beginnend ermee on the road willen een mooie instapper (mits verpakt in goede case).

Ps: deze link werkt wel: http://www.yamaha.co.jp/english/product/proaudio/products/mixer/a_mixer/mg_series/top.htm
;)

greetings,
Peet

Re: Yamaha mg-mixers

Hallo mensen,

vertel..............

Was het bijna vergeten:

Een irritant item bij veel tafels van yamaha is de vaste low-EQ van 100hz....., zelf op de M series kom je deze wel zeer onpraktische freq tegen.
Als ze nou es luisteren naar de markt en er een par. eq op plaatsen van 35 - 350hz b.v. heb je veel meer creatieviteit om een eigen sound te maken.
Let hier wel op, het is in jou werkgebeid heel belangerijk dat je in het laag mooie dingen kunt doen. :P

greetings,
Peet

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bambamstudio
die ruis, is dat met de gain open of dicht op 1 od div kanalen?

ruis is wel met gain open ... maar ik zei et al, weinig last van, want je zet meestal de master volume van je input apparaat voldoende hard genoeg zodat je enkel maar wat moet regelen met je mengpaneel en niet nog eens extra veel versterken ...

Re: Re: Yamaha mg-mixers

Re: Re: Yamaha mg-mixers

Origineel geplaatst door Peter
*SNAP*

A&H b.v. heeft onder elk kanaal een haakse print opbouw, voor ieder kanaal apart, de potmeters
hangen dan aan het front en niet op je printplaat.

Daarom heb je wel voor de prijs van 1 broodje van A&H een complete mengerd... :)

Re: Re: Re: Yamaha mg-mixers

Re: Re: Re: Yamaha mg-mixers

Origineel geplaatst door murphi
Daarom heb je wel voor de prijs van 1 broodje van A&H een complete mengerd... :)

he, zo erg is't nou ook weer niette....: :koffie:

de GL2200 424 kost maar 2200,00...... incl. de doeloze btw

greetings,
Peet

Nog een kleine vraag, ik had die site al bekeken maar niets gevonden.

Zitten er drecte outs op de kanalen? (ik denk het niet want kon niets vinden)

dank voor de reacties in ieder geval.........

Nog een kleine vraag, ik had die site al bekeken maar niets gevonden.

Zitten er drecte outs op de kanalen? (ik denk het niet want kon niets vinden)

dank voor de reacties in ieder geval.........

Nope, zit er niet op, je kunt wel je inserts ervoor "misbruiken" natuurlijk (effe solderen) :Z

greetings,
Peet

Back