Wat gebruiken voor breakbeat en drum 'n bass?

kGk

4 Bit über-micro
Wat zou ik het beste kunnen gebruiken/ wat wordt het meeste begruikt voor breakbeat en/of drum 'n bass?

Re: Wat gebruiken voor breakbeat en drum 'n bass?

Origineel geplaatst door kGk
Wat zou ik het beste kunnen gebruiken/ wat wordt het meeste begruikt voor breakbeat en/of drum 'n bass?

Een goed stel oren & creativiteit...

Origineel geplaatst door demian
Sample cd's met drums beats break basses loops

niet echt orgineel , maar wel o zo makkelijk :D

Een VA synth met in ieder geval 2 oscillatoren voor de bass lijnen, een goede sampler hard/software.
Ik zelf gebruik een Emu e5000 voor de naar mijn mening zeer goede filters.

Kijk hier eens voor een paar break samples

Origineel geplaatst door Christov
dobre geeft het enige juiste antwoord

Ja, want als je een sampler en recycle hebt heb je geen sample cd's meer nodig :confused:

Een goed gevoel voor ritme, en shuffle's.. daarnaast de mogelijkheid om spine-chilling basslinen en ambients te maken. Want DnB draait (naar mijn mening) om een sfeer(ambient) die je opbouwt en daar dieper op in gaat.. de luisteraar dieper in de sfeer te krijgen. makkelijker gezegt dan gedaan. maar oefening baard kunst.. wat soms ook wel een behoefte kan zijn is een paar low-budget apparaten. voor de cheapo sound en ruis die je dan flink kan bewerken.(iig een techniek van mij). neem daarbij ook een beetje relaxte compressor(liefst buizen) om het zooitje lekker dik en warm te krijgen.

suc6!

Origineel geplaatst door demian
Sample cd's met drums beats break basses loops

Is er trouwns niet zoiets als een dvd met alle breakbeats erop oooit?>??

Zou het wel leuk vinden om zoiets te hebben,, niet dat ik er iets mee zou doen want ik maak nooit breakbeat dingen,,, maar toch

Re: Wat gebruiken voor breakbeat en drum 'n bass?

Origineel geplaatst door kGk

een sequencer, sampler & samples
& je hoofd

een drumstel en een basgitaar!

woehahaha!

En vergeet de nieuwste Fruityloops niet! In combinatie met goede kwaliteitssamples ben je echt wel even zoet ermee...
En die granulizer is echt gaaf. Maar de beatslicer doet het hem

ik zal 'm voor bassmolecules alvast invullen.. Machinedrum :D

phatmaticpro
no doubt .. zeker als je op osx werkt ...

rex is zeker oke maarja recycle en osx

;)

was der ook niet iets met AMEN breaks. dat was toch ook zo iets in dNb? jongen die ik ken vertelde daar altijd over. die zocht ie toendertijd. op internet zijn der wel wat te vinden denk ik en in combinatie met een sequencer (hardware of software) kom je een heel eind. ook een sampler is idd erg handig en met een yamaha a3000bijv kan je ook zelf geluiden maken. iemand die ik ken die ook in dat genre actief is maakt best leuke dingen met die functie in de a3000bijv. stond ik soms wel versteld van. :D suc6

AMEN breaks?? vergeet die maar want fruity doet het vele malen beter en in stereo...
gewoon slicen en dicen. je kan zelfs shuffle toevoegen, en slice-templates maken om toe te passen op andere samples

Laatst gewijzigd:
een sampler en een synth...
of software
of een .....
:D

Men geeft het al aan... het gaat eigenlijk nooit om wat je gebruikt!

Ga breakbeat/d'nb maken man!

Druid

Back