[DownTempo] Demo track MM + MD

Roonan

Lang lid
Ik had hem al gepost in de MonoMachine thread maar dacht ik zet hem ook ff hier.
Het is een jam gemaakt met 1 pattern in de MD en 1 pattern in de MM, plus een klein beetje KaossPad II en Sherman.

Stijl doet een beetje denken aan Autechre.

Het is een jam dus behoorlijk langdradig, het klopt allemaal wel maar voor sommige zal deze track echt te lang zijn.

Klik hier voor demo jam MM + MD 002 (+/- 13 mb)

Ronald.

Vet!

kan maar een ding zeggen........
redelijk langdradig, maar wel ok ........

kan misschien nog wel een mooie melodie bij.......

maakte autechre nog maar van dit soort dingen, het klinkt het beetje in de tri repetae stijl.....

Hoi hoi,

Wat een gave track is dit!!!! Echt super gewoon... stoere apparaten zijn het zeg! Heb je echt alleen die 2 gebruik?
Ik had zelf verwacht dat er nog zo'n echt 'groots' synth-string/pad achtig geluid er doorheen zal komen, maar goed, dat zal persoonlijk zijn.

Je zegt dat het een jam is... kan je zeggen hoe je het ongeveer gemaakt hebt? Eerst wat patterns gemaakt en die 'live' getweaked, getriggered en gemute enzo? Ben wel benieuwd :)

Maar ik vind 'm erg gaaf dus... als je meer van dit soort dingen on-line hebt, hoor ik het heel graag :)

Groetjes,
ironfreq aka Vincent

Origineel geplaatst door ironfreq
Heb je echt alleen die 2 gebruik?

Ja, er zit alleen af en toe wat efx overheen met een Sherman (tracking on) door een Kaosspad reverb.
Dat krijsende soundje zeg maar.

Origineel geplaatst door ironfreq
Je zegt dat het een jam is... kan je zeggen hoe je het ongeveer gemaakt hebt? Eerst wat patterns gemaakt en die 'live' getweaked, getriggered en gemute enzo? Ben wel benieuwd :)

Precies zoals je het zegt. Het is dus eigenlijk maar 1 pattern, dwz 1 op de Mono en 1 op de machinedrum.
Door te muten en een beetje tweaken is de song in 1 keer opgenomen.
Voordeel is dat het vaak erg natuurlijk verloopt, nadeel dat het vaak langdradig wordt en er foutjes in kunnen sluipen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan dit soort jam's omdat het vaak de essentie van het materiaal naar voren brengt. Arrangeren in bijv. Logic gaf meestal starre uitgekauwde resultaten bij mij.

In deze track komen de sterke kanten naar voren van deze twee geweldige apparaten nl. de parameter locks.
Daarmee kun je per step alles herprogrammeren. Ik heb deze keer vooral de reverb laten inspringen en nog wat andere truckjes toegepast die de sound verplaatsen in de ruimte. Geeft een erg dynamisch en ruimtelijk effect.

Binnekort zal ik wat meer online zetten, ben eindelijk weer lekker bezig na al het beta testen vd MM.

Thanks voor de reactie's btw.

Ronald.

wel een leuk trakkie hoor, krijg er een beetje een Plaid gevoel bij maar dan met minder melodie. Al mis ik wel een beetje warmte.

groeten
Arv

Lekker trackie... vooral de geluiden zijn cool! Ritme is erg goed en ooK: Mooie ruimtelijke panning/verb!

:koffie:

gr s.

Back