geheugen mpc1000

cangoeroes

Ouwe rot
hee... dit is een apart draadje voor het geheugen van de MPC1000... dit gaat dus niet over of het wel of niet iets is, maar een praktische vraag die ik heb:

kun je er alleen het 'speciale akai' geheugen (a 135 euro) in kwijt of kun je ook voldoen met z.g. normaal laptop geheugen ?

(had hier al iets over gepost maar nog geen reactie gehad, vandaar deze aparte draad..)

Ben benieuwd naar technische info over het geheugen voor de MPC1000.... staat er bijvoorbeeld iets op het geheugen vermeldt van info e.d.?

Schop, ik ben hier ook zeer in geintereseerd, aangezien ik nog genoeg geheugen heb liggen en donderdag mijn MPC krijg. Wat is de snelheid van 't geheugen, is dat ergens af te lezen? Specs is wat we willen ! :P

ik denk dat het 144 pins so dimm geheugen is ...

althans dat is ook wat er in me g4 powebook zit !
en wat ik zo als ik goed heb gehoord in die mpc past ..

maar zeker weten is natuurlijk belangrijk ...

heeft iemand dit al geprobeerd?

en zou je iets kunnen slopen als je er verkeerd geheugen in gebruikt, of zou het gewoon niet goed werken?

het volgende stond op www.mpc-forums.com

--------------------------------------------------------------------

I just tried this crucial RAM in the 1000 and it did NOT work -

http://www.crucial.com/uk/store/par...6M64S6W7E&WSMD=CT16M64S6W7E&WSPN=CT16M64S6W7E

it failed the MPC1000 memory test, on the fourth pass, and was not properly recognized. Of course it coud be a bad stick, or the wrong type, but I know MPC3000 has tried some which didn't work too... not looking good

Maybe Akai have us by the short and curlies on their proprietory RAM after all - dammit, thats money I don't wanna give them

anyone else had a better result?

deze gozer heeft wel 133mhz gebruikt, misschien dat 100mhz wel werkt?

Origineel geplaatst door cangoeroes
het volgende stond op www.mpc-forums.com

deze gozer heeft wel 133mhz gebruikt, misschien dat 100mhz wel werkt?

zou kunnen .. ik denk dat er toch een merk op het geheugen van akai moet staan ..
kan iemand daar niet effe naar kijken ?

trouwens dat mpc3000 verhaal wat ie er na verteld snap ik niet ...
wat heeft dat met sodimm 144 pins te maken ?
daar zat toe nnog dat oude 'only' akai geheugen in zo ver ik weet namelijk ..

ja dat verklaart een hoop
echter nog steeds niemand die al akai ram gekocht heeft ?
daar moet toch echt wat opstaan .. zeker op de chips !

Het is inderdaad officieel AKAI geheugen, het staat er ook op trouwens, dus ik geef je weinig kans dat gewoon laptop geheugen zal werken, of het moet exact dezelfde specificaties hebben...

Origineel geplaatst door Kenny
Het is inderdaad officieel AKAI geheugen, het staat er ook op trouwens, dus ik geef je weinig kans dat gewoon laptop geheugen zal werken, of het moet exact dezelfde specificaties hebben...

om heel eerlijk te zijn geloof ik nooit dat er speciaal voor deze mpc geheugen is ontwikkeld... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Er is nl. al zo verschrikkelijk veel geheugen op de markt.. waarom voor de 2e keer een wiel uitvinden?

erg goed punt.... maar dat is misschien het probleem, er is zo verschikkelijk veel geheugen... misschien hebben ze wel een obscuur chip-fabrikantje uit korea gevonden die net even een out-dated geheugen produceerd dat eigenlijk bedoeld is voor een laptopje van 4 jaar terug...
maargoed, lijkt me idd toch sterk dat er nix op die eproms staat op de offïcïele versies...

erg goed punt.... maar dat is misschien het probleem, er is zo verschikkelijk veel geheugen... misschien hebben ze wel een obscuur chip-fabrikantje uit korea gevonden die net even een out-dated geheugen produceerd dat eigenlijk bedoeld is voor een laptopje van 4 jaar terug...
maargoed, lijkt me idd toch sterk dat er nix op die eproms staat op de offïcïele versies...

ik heb nog genoeg oud133/100Mhz laptop geheugen liggen, maar durf het niet aan om 'm erin te vrotten.. ik heb 'm net 10 min. koud uit de doos nl.. durf jij ? :P

gewoon erin rotten die handel! *D

ahum... tsja... om eerlijk te zijn zou ik niet weten of je hem zo kan slopen of niet... als je boven leest is iemand je al voor geweest en die had alleen problemen met foutmeldingen enzo... maar niet dat ie er kapot van ging...

misschien beter een dagje wachten... of je moet iemand zijn die het liefste eerst alles opschroeft voordat ie het gaat gebruiken...

by the way, ik las op www.mpc-forums.com dat er binnen in de 1k ook een IDE aansluiting zit... waar die voor mag dienen zullen we misschien later nog te weten komen...

maar als je het probeert zijn we natuurlijk erg benieuwd ! :halleluja :okdan:

by the way, ik las op www.mpc-forums.com dat er binnen in de 1k ook een IDE aansluiting zit... waar die voor mag dienen zullen we misschien later nog te weten komen...

ik hoop voor een laptop harddisk van 20 gig.. 8~ maar ik wacht nog ff met schroeven.. komt wel, als ik tegen de grens van mijn geheugen kom vrot ik ze erin..

geweldig... tis omdat je helemaal in wageningen zit anders had ik m'n 1k wel op de benchmark willen gooien... :stupid

eerst maar even afwachten.... op mpc-tutor zijn er ook een aantal mensen mee bezig, dus misschien dat we snel meer weten...

heeft er al iemand ervaring met dit geheugen...? ik dacht ga ik dit draadje toch nog even checken... voor ik toch maar voor het genuine akai geheugen moet gaan...????

Back