geheugen mpc1000

Ik heb er net een simm ingeknald die ik nog had liggen... een 256 HP module.. Bij 't opstarten gaf ie iig 128mb aan.. nu ff testen of 't allemaal naar behoren werkt. Maar je kan dus ook gewoon flaptop geheugen erin vrotten.. :mega:

133MHz - 256MB - CL3 - SYNCH zijn de gegevens die erop staan..

cool hoor

144 pins is namelijk redelijk standaard en daar zullen ze echt geen speciaal geheugen voor gebruiken.
Ik geloof trouwens ook niet dat er akai op die chips staat .. op de module misschien maar niet op de chips !!

btw 128 mb was max toch ?
wel effe testen of je samples normaal klinken dat wil namelijk oo kwel eens niet het geval zijn ..

Origineel geplaatst door donbrasco
Ik heb er net een simm ingeknald die ik nog had liggen... een 256 HP module.. Bij 't opstarten gaf ie iig 128mb aan.. nu ff testen of 't allemaal naar behoren werkt. Maar je kan dus ook gewoon flaptop geheugen erin vrotten.. :mega:

En??
Werkt het?

Ook als je alle audiofuncties uitvoert?

tot nu toe wel, ga 't zo uitgebreid testen, de bevindingen zullen vanmiddag gepost worden... :)

is dit toevallig geheugen wat zou kunnen passen:

SODIMM 128 MB - PC133 --- 45 euro (bij m'n hardware boer om de hoek)

Attachments

• so_dimm.jpg
    so_dimm.jpg
    10,5 KB · Bekeken: 93
Origineel geplaatst door donbrasco

Die CL3 is volgens mij belangrijk... aangezien iemand op het mpc-forum met hetzelfde geheugen maar dan met CL2 slechte resultaten had...

Ik heb nog geen tijd gehad om t te testen, maar net kreeg ik na het aanzetten onderstaande melding. Na het weer aan en uit zetten was alles weer ok, maar toch ben ik bang dat t geheugen niet goed is. Kan ook aan de module liggen overigens. Ik ben er niet zeker van of deze voor de volle 100% ok is. Ik ga nu gewoon ff wat trimmen en andere fratsen uithalen...

MPC1000 BootBlock Ver:1.03
Boot on SODIMM memory check mode
Total memory size : 128 mbytes
checking memory........
pass1: failed (8c06e400)The problem was found in the memory.
Please check the memory.
System halt....

als ie er 128 mb max wil vinden maar een 256 vindt kan dat natuurlijk problemen opleveren soms
wel vreemd dat het niet elke keer bij opstarten zo is ...

heb net sodimm van 128 er ingeknald... en geen problemen tot nu toe.... wel een klein probleempje!
hij herkend er maar 64mb van????

Dus die 256mb die Don er in heb gezet daarherkent die ook maar 128 van.. ben benieuwd wat er gebeurd als je er 512mb indoet..???

maargoed, moet je toch nog een sim van 256 kopen blijkbaar... strange,strange,strange....

Origineel geplaatst door cangoeroes
is dit toevallig geheugen wat zou kunnen passen:

SODIMM 128 MB - PC133 --- 45 euro (bij m'n hardware boer om de hoek)

volgens mij kreeg ik 256 mb voor 50 euro bij macwarehouse !
misschien ka nje het nog ruilen als het je om het geld gaat .. of 128 mb wil zien ;)

krijg m'n geld terug binnen een week dus da's geen probleem... maar bedankt voor de tip, want 50 euro erg wéinûg voor 256 mb.!

maar het blijft vreemd dat je erg zoveel geheugen in moet doen...:confused:

Ik zou het maar goed testen als ik jou was. Ik had namelijk bij mijn RS7000 iets soortgelijks. Ik had goedkoop geheugen gehaald bij de compu boer en het initialiseren ging perfect (maar hij gaf niet het volledige hoeveelheid geheugen aan die ik erin gestopt had) totdat ik echt daadwerkelijk samples ging bewerken en knippen enzo. Toen deed hij heel raar, krakende samples en piepen.. Ander geheugen (je raad het al: duurder) lostte alle problemen op..

gr
Arv

ja dat snap ik ook niet

heeft er nou al iemandgekeken wat er nou op de chips staat van de originele akai's ??
ben daar ook wel benieuwd naar

btw voro huidige prijzen ram tjek de pricewatch op tweakers
zou bij andere geheugen soorten op 144
ivm pins .. dan zie je de huidige prijzen

heb nu een paar weken een 128mb sodimm er in zitten... waarvan die er dus maar 64mb ziet... afijn, dit is toch wel voldoende op dit moment,

maargoed, al met al nog geen enkel probleem mee gehad ! :)

Mijn ervaring is alleen met de S2000, beetje outdated. Maar wat Akai toendertijd gebruikte om geheugengrootte aan te geven waren MWords... Ik heb nu 32Mb erin zitten, de sampler zegt 16M. Dat is dan 16Mwords = net zo groot als 32Mb...

Kan zijn dat ze dit systeem nog steeds gebruiken.

Back