Mc 303 En Reason 2.5

Enzyme X

Nieuwkomer
kan iemand mij misschien helpen bij het volgende;

ik heb een roland mc303 aangesloten op reason 2.5,
met het klavier kan ik noten ingeven, fijn !!!
echter zou ik ook graag de controllers willen gebruiken voor de filter resonance aan te sturen bij bijvoorbeeld de nn19 of nnxt. bij een vriend van mij ging het namelijk vanzelf, als hij draaide aan de resonance en frequency knop van zijn (yamaha dj nog wat) keyboard zag je in reason dezefde controllers meegaan. supercool maar bij mij dus niet het geval

wie weet hoe ik dit voorelkaar krijg !!!???

alvast bedankt.....

GROETJES

Last edited by a moderator:
(Als je Reason zou kopen en een MC303 hebt dan heb je 2 handleidingen die je al een antwoord zouden kunnen geven)

p.p.s. Het gaat je niet lukken -> de mc303 zendt geen controller data uit.

(...) heb ik beide handleidingen gelezen, en daar staat niet in dat ik het desbetreffende NIET kan doen.
Zoiets vind je niet in handleidingen. In een handleiding van een magnetron staat toch ook niet "Hier kan je geen koffie mee zetten" , of wel dan?

Ik ben sinds vandaag pas lid hier en me eerste vraag word meteen afgeblaft.

In ieder geval, toch maar bedankt, het kan dus niet, weet ik dat tenminste.

Ben ook maar een Noob....moet toch ergens beginnen of niet.

Groetjes Enzyme X

Zoiets vind je niet in handleidingen. In een handleiding van een magnetron staat toch ook niet "Hier kan je geen koffie mee zetten" , of wel dan?

Zucht, jij hebt de handleiding dus gewoon helemaal niet gelezen: pagina 115 van de handleiding vermeld dit dus keurig (net zoals een eerdere discussie op dit forum waarin we dit ook uitentreure hebben besproken -> hint: er is een zoek functie!)

Als meneer Enzyme echt een beginner is neem ik hem niets kwalijk met betrekking tot deze vraag.
Wat weet een beginner nu als er in de manual van de MC-303 staat dat de knoppen geen MIDI uitsturen ? MIDI wat is dat ?
WEL moet ik er even bij zeggen dat het idd een kleine moeite is om even wat vooronderzoek te plegen met betrekking tot MIDI en de desbetreffende Software/Hardware.
Het was misschien ook wat netter geweest als Enzyme zich had voorgesteld bij ''nieuwe leden'' maar dan vind ik het nog niet zo'n warm welkom als er meteen geroepen wordt van ''Gebruik toch de zoekfunctie, onbehouwen schreeuwlelijk'' Omdat Enzyme in jou ogen een stomme vraag stelt die hij zelf had kunnen oplossen...
Zou je dat zelf errug fijn vinden als beginner ?? Formuleer het dan op een andere manier a.u.b. of reageer anders gewoon niet.

Origineel geplaatst door Kevin
Als meneer Enzyme echt een beginner is neem ik hem niets kwalijk met betrekking tot deze vraag.
Wat weet een beginner nu als er in de manual van de MC-303 staat dat de knoppen geen MIDI uitsturen ? MIDI wat is dat ?
WEL moet ik er even bij zeggen dat het idd een kleine moeite is om even wat vooronderzoek te plegen met betrekking tot MIDI en de desbetreffende Software/Hardware.
Het was misschien ook wat netter geweest als Enzyme zich had voorgesteld bij ''nieuwe leden'' maar dan vind ik het nog niet zo'n warm welkom als er meteen geroepen wordt van ''Gebruik toch de zoekfunctie, onbehouwen schreeuwlelijk'' Omdat Enzyme in jou ogen een stomme vraag stelt die hij zelf had kunnen oplossen...

Nee, het gaat niet om de 'domheid' van de vraag: die heb ik netjes beantwoord. Domme vragen bestaan niet. Ik vind de vraag ook allesbehalve 'dom'. Het gaat mij wel om het feit dat hij:

1. zit te schreeuwen (caps). Iemand die schreeuwd noem ik onbehouwen.
2. dat hij de zoekfunctie niet gebruikt -> dus daar wijs ik hem op.
3. dat hij de handleiding niet leest (maar beweert van wel) -> hij weet overigens *wel* wat controllers zijn blijkens zijn eigen vraag; hij doet er zelfs hele expliciete uitspraken over alsof deze niet in de handleiding vermeld staan.

De vraag is dus niet dom: maar de vraaagsteller geeft uitdrukking van enige mate van minachting jegens algemeen geldende nettiquette, luiheid en later ook oneerlijkheid.

Zou je dat zelf errug fijn vinden als beginner ?? Formuleer het dan op een andere manier a.u.b. of reageer anders gewoon niet.

Onzin: ik ben de enige geweest die een duidelijk antwoord heeft gegeven. Jij daarintegen hebt niets van waarde toegevoegd over de MC303 of over Reason. Me dunkt derhalve dat mijn antwoorden niet alleen duidelijker zijn, maar ook op alle fronten informatiever.

Wat heb jij liever? Een aardige doktor die je dood laat gaan of een eerlijke doktor die je leven redt?

;)

Gelijk nog ff een vraagje over de mc 303(niet boos worden): Kan hij wel controller data ontvangen?? Ik ga er namelijk eentje kopen voor de gein...

Origineel geplaatst door SanderSchuurman
Gelijk nog ff een vraagje over de mc 303(niet boos worden): Kan hij wel controller data ontvangen?? Ik ga er namelijk eentje kopen voor de gein...

Waarom vraag je dat joh weet je dat ook zelfs niet.......:) grapje hoor. Antwoord op je vraag is ja hij kan wel controller data ontvangen.

Ja, dat kan die en het is zeker wel een leuk ding om aan te schaffen voor de gein. Verwacht er gewoon niet teveel van en je zult verbaast zijn hoeveel geluiden uit dat ding komen die je ook herkent in poducties van de afgelopen paar jaar.

Ik heb zelfs een keer een documentaire gezien over kitesurven ofzo: die had verdorrie gewoon de ingebakken demotracks als achtergrond muziek! Hahaha...

Enzyme X, ik denk dat je naam wat verwarring zal scheppen, aangezien leden van het "echte" Enzyme Records hier ook op het forum zitten. Je kunt naar mijn mening beter even je naam veranderen. Enzymefan ofzo...
:frons:

Ok dank jullie wel! Ik koop m vooral voor de drumkitjes, daar heeftie dr 12 van geloof ik. Een 909 is leuk, maar niet om in elk nummer te gebruiken...

Ok dank jullie wel! Ik koop m vooral voor de drumkitjes, daar heeftie dr 12 van geloof ik. Een 909 is leuk, maar niet om in elk nummer te gebruiken...

In dat geval kan je hem misschien beter leegsamplen en in je sampler proppen.

De mc303 is vooral ook leuk als arpegiator (ook voor externe apparaten zo te gebruiken): toetsenboard op midi in, molule/synth op midi-uit...kanaal op [ext] zetten, arp aan en gaan met die banaan. De arp is live redelijk te veranderen, qua feel, bereik en groove. Daarnaast een leuk stukje speelgoed voor net dat ene geluidje, of als klein kladblok voor ideetjes.

Origineel geplaatst door bazziman
Jij daarintegen hebt niets van waarde toegevoegd over de MC303 of over Reason

Kijk daar heb je helemaal gelijk in ! :D

Origineel geplaatst door bazziman
Wat heb jij liever? Een aardige doktor die je dood laat gaan of een eerlijke doktor die je leven redt ?

Een aardige dokter die mijn leven redt ;)

Nee ik erger me soms nog wel eens aan hoe nieuwelingen ontvangen worden ook al ligt het antwoord soms recht voor hun neus help ze dan en wijs ze dan erop dat ze het zelf ook hadden kunnen vinden als je snapt wat ik bedoel.
No Hard Feelings en nu kap ik ermee want hier is de Thread eigenlijk niet voor..

En idd heb zelf ook ff (heel ff) een MC-303 gehad en wat de drumsounds betreft kun je hem beter samplen of anders een goede sampleCD kopen..

Bericht door een moderator:
deze thread is door mij in zekere mate "schoongemaakt", bij problemen PB't u maar

Back