[Nuendo2.0] Sync recorden

Javascript

Amsterdam West
Mischien kunnen een paar van jullie mijn topic nog herinneren dat ik record problemen had met cubase..

Nu heb ik eindelijk Nuendo 2.0 en het werkt!! Maar nog niet helemaal goed, anders had ik geen topic geopend :P
anyway ik heb een MPC2000XL via MIDI naar Nuendo...
Sync staat online, fps op m'n mpc staat op 30 (leg ik later ff uit) en als ik dan op play van m'n MPC toets dan start nuendo pas na 1 sec ofzo pas met recorden, maar dan is bijv de kick al voorbij....dus het rcorden heeft een soort van vertraging...
Waarom ik hem op 30 fps zet is omdat als ik m'n mpc op 25 fps zet, nuendo dan zegt, "andere fps gedetecteert ofzo en gaat nu veranderen naar 25" en dan gaat ie hangen....Ik weet niet of dat het verschil kan uitmaken...

volgen jullie me nog?

Mijn ervaring is dat MTC altijd een zekere vertraging heeft met het syncen (+- 1s).
Midiclock heeft dat niet, maar daar synct Nuendo niet aan (hetgeen ik nog altijd niet snap).
30 of 25 frames maakt niet uit, zoalng de 2 sequencers op hetzelfde staan. (Neem maar 25, da's de Europese standaard)
Als hij het automatisch switched en vastloopt, is dat een bug. Nuendo 2 is nog steeds vrij buggy. Probeer het manueel eens over te zetten en dan te syncen.

ah ok weinig aan te doen dus, nou had ik een slim idee, ik record eerst een vaste sequence vanuit m'n MPC zonder sound en daarna met m'n track ha, goede oplossing bedacht!! Kan niet wachten tot ik thuis ben....eerst naar de Arena om ajax te bewonderen :D

Origineel geplaatst door Javascript
ah ok weinig aan te doen dus, nou had ik een slim idee, ik record eerst een vaste sequence vanuit m'n MPC zonder sound en daarna met m'n track ha, goede oplossing bedacht!! Kan niet wachten tot ik thuis ben....eerst naar de Arena om ajax te bewonderen :D

Zo moet et ook ja, ik hou altijd 4 maten voor de (song)sequence begint vrij voor het syncen.:)
Heb momenteel een ander probleem ook met mtc sync, kwam hier terecht zal er zelf een topic over starten. Succes daar ;)

Is het alweer "schop een oude topic omhoog dag"? :D

Back