De samplermarkt is naar de klote !!

C-Code

Addicted to Breaks
De samplermarkt is VERNEUKT !!.....en dat is serieus. Ik zie op marktplaats.nl en op dit forum wel eens EMU E6400 ultra's voorbijkomen voor rond de 500 euro (en zelfs dan worden ze niet verkocht). En nu is het als eigenaar van een emu esi 4000 turbo bijna niet mogelijk om nog een redelijk bedrag terug te krijgen voor je samplertje. Zo dat moest er even uit !

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22257

men weet blijkbaar niet goed wat je allemaal kunt doen met een goede sampler.....

nee, men weet wel wat je beter kunt doen met een vette soundcard en een vsti sampler

Ik heb dat samplertje in 1998 gekocht voor 2300 gulden, en een jaar geleden kocht een vriend van me nog een emu esi 4000 turbo voor 600 euro. Maar zelfs dat is niet meer te vragen voor dit samplertje. Nu snap ik waarom alle fabrikanten van hardware samplers afhaken (op akai na, maar met de mpc houden ze toch nog wel een doelgroep fanatiekelingen over).

Ook zag ik wel eens Kurzweill dingen voorbijkomen voor een belachelijk lage prijs en die worden ook niet verkocht.......:confused:

tja...ik heb ooit een esi-32 gekocht voor 3000 gulden,daar nog eens voor 2000 gulden uitbreidingen bijgekocht en een tijdje geleden heb ik er 2 verkocht voor 250 euro samen....:stupid

maar nu heb ik wel een e4xt voor vrij weinig gekocht ;) ( terwijl die ondertussen nog goedkoper zijn geworden...)

k2000 link graag ... :D

en ja c-code wen er alvast maar aan .. me k2000 koste nieuw compleet 4000 pieke mannen in 1996

i know..mijn A3000 was ook het slachtoffer van de verschrikkelijke waarde-daling van 1000% ofzo ;)

Dit is helaas realiteit. Vroeger was het zelfs nog veel erger. De eerste sample based apparaten waren achterlijk duur. Totdat de chipproductie explodeerde en supergoedkoop werd. Toen stonden bakken die eerder een ton kostten ineens voor een fractie te koop.. Niet fijn als je net een nieuwe emulator hebt gekocht..

En hetzelfde zal gebeuren met alle nieuwe spullen, die men op dit moment aanschaft.

Vooruitgang is achteruitgang,

ISPdeRuiter

eyo dat heet Hype, nu zijn een beetje echt de synth geluiden in (hiphoop scene) zie neptunes etc etc..Fruityloops heeft ook veel gasten blijgemaakt....Maar die mensen die nog nooit met echt hardware hebben gewerkt weten niet beter. Samplers klinken altijd echt lekkerder en professioneler alhowel een goede kaart en vst ook wel dicht in de buurt komt, maar zal nooit evenaren met hardware though

Ik kocht laatst een emu E6400ultra, 128 Mb, 16 outs, 32 midi out, WAM board met digitaal in/out, wordclock, een jazz-drive met stel schijven en kabels voor zo'n 600 euro. Ik dacht dat dat toch wel een koopje was maar het lijkt inderdaad wel normaal.

Laatst stond er een E4XT-Ultra op ebay voor 800 euro en ging ook niet weg......

Je kunt het dus wel schudden met lagere modellen..............

De klad zit erin. Slecht voor verkopers, goed voor kopers. Echter de koper is ook een stuk zuiniger geworden.

Eigenlijk zou ik zeggen houd ze maar beter een tijdje vast want slechter kan het niet worden voor de verkoper toch????

Re: De samplermarkt is naar de klote !!

Origineel geplaatst door C-Code
De samplermarkt is VERNEUKT !!.....[/url] [/QU

Heb het ook gehad met een Roland sampler S-760 gekocht voor ruim 5000 gulden en 6 jaar later verkocht voor 600 piek.=(

jongens... hebben jullie wel is gekeken wat een AUTO nog waard is na bv 2 jaar? Nou dan praten we weer verder..

ja hallo een auto heeft kilometers en is mechanisch kwetsbaarder dan een sampler en de slijtage is niet te voorkomen.

Origineel geplaatst door Tolliekop
ja hallo een auto heeft kilometers en is mechanisch kwetsbaarder dan een sampler en de slijtage is niet te voorkomen.

eh, een auto wordt meestal gebouwd om 15 jaar mee te gaan. Dus dan gaat jou stelling niet op als ik zeg dat de auto na twee jaar al een flink deel in waarde is gezakt! :D

TJa, mijn a4000 koste 3000 piek met nog voor een paar honderd gulden aan uitbreidingen....blijft gewoon een hele leuke bak ookal kost ie nu een paar honderd euro 2e hands....

Ach...ik heb denk ik op die manier tenminste ooit een s760 of een grote emu....het *blijven* prachtige instrumenten met een prachtig geluid.

Origineel geplaatst door Arv
eh, een auto wordt meestal gebouwd om 15 jaar mee te gaan. Dus dan gaat jou stelling niet op als ik zeg dat de auto na twee jaar al een flink deel in waarde is gezakt! :D

Het valt niet te ontkennen dat de waardedaling enorm te maken heeft met de ontwikkeling van steeds betere softwaresamplers, dus jou verhaal over waardedaling ivm veroudering gaat zeker niet op. 2 jaar geleden kon je voor onder de 1500 euro nog GEEN EMU E6400 ultra krijgen (ook niet als die al 2 jaar ouder was). Daarnaast is een acces virus c ook niet goedkoper geworden 2de hands (en ook de B is nog aardig wat geld waard).

Bericht door een moderator:

onderwerp verplaatst naar Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

discussie -onderwerpen graag in het vervolg in het discussieforum,

dankjewel

Origineel geplaatst door olafmol
i know..mijn A3000 was ook het slachtoffer van de verschrikkelijke waarde-daling van 1000% ofzo ;)
idem hier... max. nog EUR 400 waard of zoiets ? ik betaalde er een kleine EUR 2000 voor drie jaar geleden...

en ik heb altijd problemen gehad met de RAM; vaak nieuwe gekocht, A3000-compatibel, voorzichtig geïnstalleerd, enkele keren laten reviseren, en na een tijdje weer RAM socket troubles !! grrrrr.... :stupid

Origineel geplaatst door C-Code
Het valt niet te ontkennen dat de waardedaling enorm te maken heeft met de ontwikkeling van steeds betere softwaresamplers, dus jou verhaal over waardedaling ivm veroudering gaat zeker niet op. 2 jaar geleden kon je voor onder de 1500 euro nog GEEN EMU E6400 ultra krijgen (ook niet als die al 2 jaar ouder was). Daarnaast is een acces virus c ook niet goedkoper geworden 2de hands (en ook de B is nog aardig wat geld waard).

ja okee. Maar het is allemaal wat complexer denk ik. Nieuwe bakken die uitkomen (en dan al behoorlijk veel goedkoper zijn) hebben invloed op de 2e hands prijzen. Vraag/aanbod telt ook mee. Dat de 2e hands virussen niet zo veel goedkoper worden heeft denk ik te maken met dat niemand hem weg wil doen!

Back