midi pattern player/sequencer

stijn

TaMaHaTa
Ik ben op zoek naar een midi pattern player/ sequencer
Heeft iemand nog goeie tips voor me??

Origineel geplaatst door Transistor
hardware?software?budget?

hardware

budget hoeft niet perse, ligt eraan wat ie allemaal kan

combinatie van verschillende sequencers kan ook erg leuk zijn.
zo heb ik bijv. een doepfer maq16/3 een mc50 en een triton.
als je die synchroon laat lopen heb je een hele krachtige sequencer met ieder zijn eigen voordelen.
die doepfer maq16/3 is gewoon een verslavend apparaat en de mc50 is heel precies en is ook erg krachtig in de step mode.

of de nieuwe mpc van akai, ook retestrak en heel erg mooi!!

www.akai.nl

Ik ga dadelijk de manual van de MAQ lezen. Ik vind hem altijd erg interessant eruit zien, met zijn 3x16 draaiknoppen. Ik mag dat wel.

Maar eerst nog eventjes teknoid afwachten wat voor sequencer hij heeft, voordat ik een andere analoge sequencer koop: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=2049
Teknoid???

Overgins. Verder gebruiken wij een Akai MPC2000xl en interne sequencers (x0x) natuurlijk!

Origineel geplaatst door stijn

hardware

budget hoeft niet perse, ligt eraan wat ie allemaal kan

wat wil je dat ie allemaal kan.

rm1x, rs 7000 enz

nou ik wil ten eerste men ms2000 kunnen sequencen via midi, en ik heb ook nooit zo'n zin om losse patterns van men drumcomputers als songs te programmeren, dus vandaar een midi pattern player, ik kom nl. nogal wat handen en voeten te kort als ik aan het freaken ben en heb geen zin om te sequencen op een computer.
Die rm1x had ik al aan gedacht, wil vooral een apparaat waar ik snel en overzichtelijk lange sequences kan maken

rm1x heeft wel een groot display maar is niet echt overzichtelijk, hij is namelijk helemaal volgestopt met veel onzin (sommige dingen zijn wel grappig hoor)en het is meer een groovebox dan puur een sequencer.

Akai's MPC is echt serieus het best, maar niet goedkoop. Wat wel jammer is, dat als je eenmaal zo'n ding hebt en je weet hoe die werkt, je niet meer zonder kan. Ik ken 2 mensen die er verslaafd aan zijn. :L

J-Run

Origineel geplaatst door stijn
nou ik wil ten eerste men ms2000 kunnen sequencen via midi, en ik heb ook nooit zo'n zin om losse patterns van men drumcomputers als songs te programmeren, dus vandaar een midi pattern player, ik kom nl. nogal wat handen en voeten te kort als ik aan het freaken ben en heb geen zin om te sequencen op een computer.
Die rm1x had ik al aan gedacht, wil vooral een apparaat waar ik snel en overzichtelijk lange sequences kan maken

Een Rm1x is een goede keuze. Meer hoef ik niet te vertellen er zijn 1000 topics hier op t forum die daar over gaan.

Origineel geplaatst door J-Run
Akai's MPC is echt serieus het best, maar niet goedkoop. Wat wel jammer is, dat als je eenmaal zo'n ding hebt en je weet hoe die werkt, je niet meer zonder kan. Ik ken 2 mensen die er verslaafd aan zijn. :L

J-Run

Hoi, mijn naam is Maarten. Zo, nu ken je er drie. 8o)

Mijn naam is Jeroen.... Nummer 4

Back