Noise uit een SX-500

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Dit is eigenlijk een vraag aan Sander, de grote Siel Expander/Suzuki SX500-connaisseur. Maar verder voor iedereen die me verder kan helpen.
Zolang ik nog steeds geen controler heb, blijft het gebruik van mijn suzuki marginaal. Maar nu zoek ik voor m'n band zo'n bekend 70-er jaren synth-geluid; zo'n typisch windgeluid als bij een hoorspel (het was koud die avond). Naar mijn idee kun je dit geluid op een synth krijgen door een noise-generator en daar dus een filter op los te laten met een lange LFO.
Nu heb ik al wat geprobeerd op die SX500, maar op de één of andere manier kan je die noise niet loskoppelen van (één van) de DCO('s). Trouwens, die haakjes zijn omdat ik nog steeds niet weet/begrijp of de suzuki 1 of 2 oscillatoren heeft.

Dus ik wil eigenlijk alleen maar de noise horen en verder geen geluidsgeneratie. Aangezien de display van de suzuki kapot is, valt het niet mee om dit al experimenterende uit te zoeken. Dus als iemand me alvast de goeie kant op kan duwen; graag.

De SX-500 heeft 2 DCO's per stem en is dan 4 stemming. Of 1 DCO per stem en dan is ie 8 stemming.
Je kan switchen tussen deze 2 modes dmv van parameter 09 (double of Whole).

Als je alleen noise wil horen dan denk ik dat je parameter 62 op 0 moet instellen.(dus dco waveform uit).
Misschien dat parameter 09 nog op whole gezet moet worden. Waarscijnlijk niet.

Vervolgens kan je met parameter 23 het volume van de Noise op 15 zetten (das volluit) en met parameter 24
kan je de noise destination op VCF of VCA zetten.

Ik kan het straks ook even proberen. Ik herinner mij ook heel vaag iets van een geluid dat ik niet uit kon krijgen.

Weet je wat trouwens leuk is. Het sequencer prgramma seq-303 downloaden(=gratis)
En dan allerlei CC's invoeren. Dan kan je echt leuke dingen meedoen.

Sequencerprog.

Sequencerprog.

Sander,

Waar vind ik dat programma?

Sequence-prog.

Sequence-prog.

Als ik op Google seq-303 zoek, vind ik alleen maar linkjes naar sites met kraak-codes (als het prog. gratis is, waar heb je die dan voor nodig?).
Dus graag een linkje naar de download-site.

Dat is niet voor te programmeren hoor, maar gewoon om leuke sequences te maken waarin je ook diverse CC's constant van waarde kan laten veranderen.

http://files1.sonicspot.com/seq303/seq303.exe
http://www.sonicspot.com/seq303/seq303.html
http://www.hitsquad.com/smm/programs/Seq-303/download.shtml

seq303.gif

De funkties die je nu ziet op de afbeelding (cutoff, etc) zijn voorbeelden. Daar kan je elke CC van de SX-500 aan hangen.

Jottem

Jottem

Sander,

Ik ga 't gelijk vanavond proberen. Ik heb zelf al 'ns geprobeerd iets dergelijks in Cakewalk te maken. Maar het hele punt is, ik snap de basis niet. Ik denk dat dit kant en klare programmaatje een goed hulpje kan zijn om me het principe van die (magische) Cc's eigen te maken.

En maar 'ns kijken of we dat stofzuigergeluid uit die SX kunnen krijgen.

wat voor display zit er op die expander ik heb namelijk nog wel wat display's liggen van siel synthesizers

evt een fototje

die leds display's heb ik zeker liggen en nog veel meer onderdelen

mail of pb maar wat je nodig hebt

Back