[rm1x] mute knop reparatie

mindtwist

Wannabe Wannabe
Hoi,

heb sinds paar maanden 2e hands yamaha rm1x.. was versleten maar verder niks mis..
maar nu werkt sinds een poos niksdoen ermee de mute knop niet meer..

bij opstarten brand het ledje wel ff.. dus dat werkt iig nog.. hij maakt ook nog een klik geluid.. maar hoe hard/raar ik hem ook indruk. niks meer..;{

heeft iemand suggesties hoe ik dat kan fixen ?

contactspray? (is dat spuitbusje.. en waar moet ik dat dan tussen spuiten?)

of zou ergens op de druk ondergrond op het moederbord iets mis zijn :S

alle tips zijn welkom :)

groeten, mt!

Re: rm1x - mute knop - stuk

Re: rm1x - mute knop - stuk

Origineel geplaatst door mindtwist
Hoi,

alle tips zijn welkom :)

groeten, mt!

1) wel euh.. vijs hem eens open en kijk of het knopje mooi doorgesoldeerd is.., mischien is het soldeersel los..

2) vervang het knopje

3) breng hem binnen bij yamaha of andere herstelservice: kickme.to/bassline bvb (is wel in belgie)

Beetje offtopic,

Ik vind trouwens dat de witte knoppen/toetsen op de rm1x best raar reageren... ze doen pas iets als je ze helemaal in drukt.... dat ze niet aanslag gevoelig zijn wist ik, maar je moet er best hard op rammen.

Weer on toppic...

Ik zou je 2ehands rm1x gewoon open schroeven... is ook leuk om te zien van binnen toch.

Druid

[rm1x] mute knop reparatie

Hoi,

de mute knop doet 't (van de een op de andere dag) niet meer op mn yamaha rm1x..

ikheb hem zelf al opengehaald om eens te kijken wat 't kan zijn, maar ik ben door gebrek aan skills maar niet begonnen aan't helemaal openschroeven van't ding.

Heeft iemand nog adressen waar ik hem evt. kan laten repareren ? (nee. geen garantie meer)

en wie heeft er ervaringen met reparateurs op't gebied van rm1x , of iets anders wat er op lijkt ?

mt!

Back