Vragen en opmerkingen over RM1x

Re: Yamaha Rm1x Length probleem

Re: Yamaha Rm1x Length probleem

Origineel geplaatst door Yoonchi
Ik heb het forum afgeezocht naar dit probleem maar helaas, =(
Ik heb een section in een style gemaakt in de groove grid mode. Maar ik heb in het begin niet opgelet om het aantal maten(length) goed in te stellen op 8 i.p.v. de standaard 1.
Als ik de section weer in record standby zet(enkel drukken op record), kan ik de length parameter niet wijzigen. Of zie ik dit verkeerd?
Een mogelijkheid om dit op te lossen is job 33 (append pattern) te gebruiken. Heb je 1 maat, en wil je er 8, voer dan deze job gewoon 3 keer uit. Dan heb je meteen een kopie van het reeds ingespeelde materiaal in de nieuwe maten.

Inderdaad een beetje verwarrend dat de RM1X dat niet iets directer doet, maar de oplossing zit in de "job" lijst, weet niet precies vanbuiten en heb de RM1X nu niet bij de hand, maar je kan daar insert of insert measures doen, en dan kan je er zoveel bij invoegen als je wil (tenzij je heeel lange dingen wil maken ;) )

Hopelijk vind je het zo, anders kijk ik het nog wel eens precieser na.

Groeten,

Tom

edit: juist te laat blijkbaar :)

Laatst gewijzigd:
iets geks ontdekt...

iets geks ontdekt...

Ik ben momenteel ook een beetje bezig met program changes vanaf de RM1X naar een electribe R mkII en ik 'ontdek' net het volgende:

de volgende program change: 032-065-004 zet mijn Korg Eletribe R van een willekeurige andere pattern op pattern A05. Bijvoorbeeld van A03 naar A05.

Als ik deze PC invoer BINNEN maat 1, dus ergens binnen de 'range'
001:1-000 en 001:004-479, dan verspringt mijn Electribe al meteen naar pattern A05 als ik op stop druk op mijn RM1X, dus zelfs als deze PC aan het einde van de maat staat.

Zet ik deze PC op 002:1-000 - dus de eerste tel van de tweede maat - dan verspringt de Electribe niet zomaar naar A05 als ik op stop druk, maar precies op 002:1-000.

Het lijkt net alsof de RM1x kijkt of er program changes in je eerste maat staan en als dat zo is, dat hij die dan meteen koppelt aan de stop knop.

Kan iemand dit verklaren? Want het is dus geen willekeurige PC die wordt verstuurd; het is wel degene die ikzelf heb ingevoerd en dat werkt ook

daan.

Bedankt voor je reactie, maar daar heeft het niet mee te maken; ik heb het ook even bij mijn novation ks-rack uitgeprobeerd en:

zelfde verhaal; een PC in de eerste maat wordt verstuurd op het moment dat ik op de Rm1x op stop druk, zet ik deze PC op de eerste tel van de tweede maat, dan wordt de PC wél precies op tijd verstuurd en niet zomaar als ik op stop druk.

Het heeft dus niets met de electribe te maken (en daarvan staat het filter ook op 'alles doorlaten', dus program changes, cc's en sysex).

Ik denk dat het het beste is om, zoals Olafmol als het goed is ook al doet, alle pc's in section P te stoppen. Dus dat ik even de eerste maat van sectie P afspeel op de Rm1x en dat dan alle externe hardware goed gezet wordt.

Want ik begrijp nog steeds niet hoe de rm1x stop knop een program change kan versturen..
En ja; ik heb alle rm1x parts op iets anders dan 'phrase' gezet... (Dat weet ik inmiddels wel ;-) )

Ik had op een gegeven moment iets vergelijkbaars (ondanks dat ik ook alles op niet phrase had staan). Na veel geklooi kwam ik erachter dat in de utilities menu nog een setting moest veranderen. Ik geloof TG PARAM OUT op OFF zetten. Die PC werd overigens ook verstuurd na elke quantisize. Deze bug heb ik nergens kunnen teruglezen.

Back