akai z4 voor weinig

Voor m´n audio geef ik de voorkeur aan een hardware sampler i.p.v. audio in een sequencer.
Puur een voorkeur van werkwijze.
Daarom is m´n keuze op de Z serie gevallen.
En gezien de prijs waarvoor jullie de Z4 hebben zou ik het er zeker niet bij laten.

Hoe kan het dat mijn shipping maar op 19,99 komt? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Off UK Mainland lijkt me toch?

Origineel geplaatst door feindbild
de prijs die ik hierboven gaf, was dan ook port inclusief. ze rekenen een £47 voor verzending!

Hey Feinbild, dat is een mooie prijs. Maar hoe kom je op die nogal hoge verzendkosten?
Als ik hun 'order procedure' doorloop zie ik bij Off UK Mainland 19.99 Britse Ponden als verzendkosten. Er staat wel nog iets over 17.5 b.t.w. die erbij zou komen in UK en EG landen. Ik twijfel over hoe dit te gaan doen want ga direct na nieuwjaar met vakantie, en je kunt niet op een ander adres dan waarop je credit card is geregistreerd staat laten bezorgen. Iemand een idee hiervoor?

groet,
conso

Arghhh, na het zoeken op hun site had ik niet meer bericht van SILML75 gelezen. Dubbelop dit stukje dus. Sorry.

geen idee hoe ze op die hoge verzendkosten komen. ik had eerst gemaild om te vragen of ze ook naar mainland europe wilden versturen en hoeveel dat dan zou kosten. het antwoord was 'via tnt 46.99 pond'. inderdaad erg veel, en dat heb ik ook gezegd. toen ik dan wilde bestellen, zeiden ze me dat ze de verzendingskosten zouden aanpassen op het bestelformulier want dat daar automatisch 19.99 op verschijnt. in de bevestigingsmail die ik van een andere (!) medewerker kreeg, vroegen ze me ook de bestelling te bevestigen en vermeldden ze dat de portkosten hoger waren dan op de online form automatisch wordt ingevuld...

vond het niet helemaal je dat, maar 't is nog steeds een goedkope z4.

Ik heb hem al besteld haha...

Zit nu constant te kloten met scsi met mijn Esi2000, en die gaat nu dus mooi de deur uit en maakt plaats voor een Z4 met usb :okdan:

Bedankt voor de tip

Origineel geplaatst door SILML75
Geen invoerrechten/btw achteraf er nog over?

Heb ze ook nog even gemaild. Gevraagd over exacte transportkosten, btw en harddisk.

Zal het antwoord hier even posten wanneer het arriveert.

Heb ze ook nog even gemaild. Gevraagd over exacte transportkosten, btw en harddisk.

heb ik ook gevraagd. ze dachten dat hij met 272 mb ram kwam, maar zonder hd, maar waren niet zeker. blijkbaar is er een verschil in de units die akai naar resp mainland europe en uk/us verstuurt, en dan had ik op het web ook al gelezen. toch redelijk vaag... hopelijk staat hij vanavond aan de deur te wachten, dan weet ik het antwoord.

heb ik ook gevraagd. ze dachten dat hij met 272 mb ram kwam, maar zonder hd, maar waren niet zeker. blijkbaar is er een verschil in de units die akai naar resp mainland europe en uk/us verstuurt, en dan had ik op het web ook al gelezen. toch redelijk vaag... hopelijk staat hij vanavond aan de deur te wachten, dan weet ik het antwoord.

Ja, het is een beetje vreemd verhaal wat er 'standaard' is bij deze bakkies. Zeker als de verkoper het zelf niet lijkt te weten! Bij Thomann zit er 'standaard' een 80Gb HD in en komt -ie met 256 Mb SDRAM. Mogelijk is het ook nog een linkshandig model. (Dat komt me dan trouwens goed uit!)

Ik heb gisteren ook een bestelling voor de z4 geplaatst en vandaag ff voor de zekerheid gebeld of ze 'm ontvangen hadden, ik had nl. wel een mailtje ter bevestiging verwacht....

Wat blijkt nu; ze zijn eigenlijk niet echt berekend op verkoop buiten UK. wat betreft betalingsverkeer (moeten zelf bank bellen om creditcard gegevens te controleren ed) en de verzendkosten voor Nederland kwamen op 57 GBPvia TNT.
En als dat geregeld is zal het toch nog effe wachten worden aangezien het magazijn tot 5 januari gesloten is i.v.m. kerstvakantie :( Owja en ze hadden er nog maar 5.....

Maar ja voor die prijs wil ik wel ff wachten...:D

O.k.,

Ze antwoorden in ieder geval wel heel vlot:

Hi,
Thank you for your enquiry. TNT delivery will be £46.00 to Amsterdam. The
price of the Z4 is inclusive of VAT. The Unit only comes with 16 meg of RAM
and no hard drive or disk drives.

Het transport kan vandaag blijkbaar weer 11 Pond goedkoper ! Maar daarvoor verlies je vandaag wel flink wat geheugen. Maar die laatste vijf exemplaren zullen waarschijnlijk wel allemaal naar Nederland komen. Is een forumvoorgevoel.

damm begin hem nu wel te knijpen

ga morgen maar ff bellen kreeg n.l. te horen met hard disk .en 272 van de vat wist ik al
en 47 bezorgigskosten

maar ze zijn inderdaad niet echt consequent in hun shipping/standaard info.

bij mij zat het met de shipping zoals bij jou conso. die 57 pond lijkt me nogal overdreven...
da's 89 euro!!!

maar vriendelijk en snel zijn ze alleszins; heb zelfs een mailtje gekregen met begroeting/afsluiting + kerst- en nieuwjaarswensen in het nederlands :)

maar ze zijn inderdaad niet echt consequent in hun shipping/standaard info.

bij mij zat het met de shipping zoals bij jou conso. die 57 pond lijkt me nogal overdreven...
da's 89 euro!!!

maar vriendelijk en snel zijn ze alleszins; heb zelfs een mailtje gekregen met begroeting/afsluiting + kerst- en nieuwjaarswensen in het nederlands :)

Dat laatste is wel grappig wanneer ze helemaal niet gewend zijn om 'overseas' te versturen. Misschien veel vaste klanten onder de Nederlandse gemeenschap aldaar. TNT kan trouwens schrikbarend duur zijn. Voor een schoenendoos documenten (onder de 2 kg.) Amsterdam - Antwerpen betaalde ik ook ruim € 55. Mooi dat -ie er ook nog twee dagen over deed. En nee, mijn gedragen schoenen hadden er niet in gezeten.
Met EasyJet kun je trouwens vaak nog kort tevoren erg goedkoop naar Liverpool. Daar heeft Dawson een winkel. Dagje uit, John Lennon International Airport, in Liverpool gegarandeerd nog meer regen dan hier, goedkoper uit, meteen meenemen uhhmmm.... douane?

Misschien een leuke forum dagtrip nog voor de kerst?

heb hem dus morgen... vandaag is tnt langsgeweest, maar ik zat toen op het werk en er was niemand anders thuis.

morgen feest.

zeggeuh: normaal gezien kan ik de machine hier toch gewoon in het stroomnet prikken en beginnen? ik werd er gisteren (terecht!) op gewezen dat het voltage wel eens zou kunnen verschillen, maar via google vind ik dit.

moet toch lukken hé?
ze hebben wel zo'n driepuntstekker, dat weet ik van de keren dat ik daar was, maar een standaard kabel is vlug gevonden.

Back