Bobby
.com
Hi guys,
dit ben ik ergens tegen gekomen:
Nou zeg, wat zijn dat voor manieren
dit ben ik ergens tegen gekomen:
Dit komt van hierzo: http://www.funxiun.com/weblog/De vaste bezoekers van mijn log weten dat ik mijn trance-aversie niet bepaald onder stoelen of banken steek.
Voornamelijk die electronische draaiorgelmuziek die in de top 40 staat, laat mij de nekharen rijzen.
Toppunt was ergens eind september dit jaar toen ik DJ Tiësto's Traffic voor het eerst hoorde.
"Waaaaaaat!". Ik herkende de plaat meteen. Eventjes DJ Zero One ingeschakeld om de boel te verifiëren en inderdaad het ging om de technokraker Psykofuk uit 1996.
Die plaat waarmee Tiësto nu de hitlijsten mee lastig valt is dus één grote jatplaat.
Uiteraard heb ik de Detroitse producer Sean Deason (die achter het pseudoniem Psykofuk schuilgaat) even gemaild om polshoogte te nemen.
En dit kreeg ik als antwoord:
nice ears!
Actually the Psykofuk "sample" was properly licensed from Matrix for use in this track.
When they first approached me for approval they mentioned that he'd sampled Psykofuk, and wanted to clear the sample before release.
I said that I'd have to hear the track first. they sent me the track and at first I didnt hear the sample because I was looking for a little snippet or sound lifted from my original record.
After a few listens and not being able to spot the sample I suddenly realized "holy shit! the entire song is me!"
thanks for looking out for me thought. I didnt think anyone from the "techno" world would ever hear this track due to the fact that it's being
marketed as "Trance" :^)
feel free to point the rest of the 313 list members to the track for a nice little laugh :^)
Het is jammer om te concluderen dat Sean Deason totaal niet beseft dat met zijn idee miljoenen worden verdiend en geen idee heeft hoe groot trance eigenlijk is in Europa.
Ik had dit eigenlijk stil willen houden maar afgelopen maandag postte Lady Aida toevalligerwijs haar ontdekking op haar weblog (check die trouwens voor de samples van Traffic en Psykofuk!).
Daarom heb ik de stilte doorbroken op een mailinglist waarna Aida vroeg om mijn e-mail uitwisseling met Sean Deason op haar log te publiceren.
Bovenstaand mailtje zal daar dus ook op komen te staan.
Maar goed, zo zie je maar weer; hoe aardig meneer Thijs misschien ook kan zijn of hoe goed hij plaatjes kan draaien, dit bewijst maar al te goed dat hij voor geen meter kan produceren!
De Techno Politie komt namelijk overal achter!
Nou zeg, wat zijn dat voor manieren

, lekker schoppen hierzo hehehe
).
. Die breezer drinkende... ehh.. personen zeggen ook niet 'respect', die springen vrolijk op de maat mee en hebben geen idee wat er in zo'n track gaat.
.