welke ram voor audio toepassingen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door n0_key
Bull. Gewoon 2x 512 nemen in dual channel. Zeker niet besparen op de hoeveelheid geheugen...

Ik draai tweemaal 256MB OCZ PC3200 LL geheugen (cas 2555 op 400MHz) en dat is zat. Ik doe vrij weinig met de computer wat veel geheugen nodig heeft. Kontakt streamed de (grote) samples van disk. Ik geloof dat de Spectrasonics softsynths wel de hele mikmak in het geheugen laden, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Je kan sowieso nu twee reepjes van 256 nemen, en er later één van 512 bij zetten. De twee reepjes van 256 douw je op memorycontroller 1, de 512 op memorycontroller 2. Blijf je dual chanel draaien.

ik vermoed dat ze bij asus geen tijd hebben om elk type te gaan proberen

Dat doen ze inderdaad niet.

D-mike-E: Ik vermoed dat je huidige probleem meer te maken heeft met software dan met hardware. Om je geheugen te testen zijn er verschillende programma's (http://www.memtest86.com/).

Kheb nog nooit zo'n lange discussie meegemaakt over wat er voor geheugen er in een pc moet voor audio gebruik...

Vraag gewoon eens een keer aan een echt Audio PC bouwer mannetje wat voor troep er in zo'n pc gaat... dan draden lang te discuseren over een plakje geheugen... :confused:

Heb al gezien dat de meeste mensen echt niet weten waar ze over lullen hier...

Alleen maar naar specs kijken zonder het ooit eens in de praktijk meegemaakt te hebben...

Geuheugen alleen zegt geen moer... combinatie van alles dat bepaald de uiteindelijke prestatie..

Van mij mag hier een :slotje: op

Met dit soort draadjes gaan mensen niet gelukkig worden als ze merken dat hun pc niet sneller is geworden nadat ze hun maand salaris er hebben in gestoken...

Iedereen een fyne feestdagen toegewenst!!! :doei:

ook een fijne kerst gewenst!

wat mij betreft zou ik ook veel liever een simpel antwoord willen hebben, maar het is nou eenmaal niet zo simpel meer als vroegah, toen je gewoon een goed merk kocht en basta... nu hebben de goeie merken wel 10 verschillende soorten die je kunt aanschaffen, lijkt me toch handig voor mij (maar natuurlijk ook voor ieder ander die nu een pc wil aanschaffen) om te weten wat nou wel en niet slim is om te doen.

ik ben er iig nog niet helemaal uit maar ondertussen wel iets wijzer geworden... een slotje op deze thread is wat mij betreft dan ook zeker niet gewenst

Ben het zekers met je eens...

Maar laat please iemand reageren die echt verstand van zaken heeft... en gewoon ervaring heeft met audio pc's, die ze bouwt.. oid...

Dan een paar Game PC tweakers... want daar heb je echt geen ruk aan...

Hyper opgevoerde pc's voor audio gebruik, yeah right... of dat lekker betrouwbaar is...

Ik wil niet zeggen dat ik er verstand van heb, maar ik zie gewoon een hoop mensen die alleen maar knowhow hebben van een stukkie papier of een website... en niet met praktische ervaringen...

Zie meer draadjes op dit forum...

Maar laat please iemand reageren die echt verstand van zaken heeft... en gewoon ervaring heeft met audio pc's, die ze bouwt.. oid...

Wat fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in mijn kunde.

tja erazo... ik vind je reaktie ook lichtelijk kort door de bocht... natuurlijk zijn er mensen die elkaar tegenspreken bij een pittig onderwerp als dit... de hoop is dat er uiteindelijk een afgewogen oordeel gemaakt kan worden als alle meningen de revu gepasseerd zijn.
als we nu elkaar gaan lopen dissen is het niet echt construktief meer te noemen... maar misschien lukt het op deze manier wel om snel een slotje op deze thread te krijgen :D

In de www.dtmpc.nl pc's (te koop bij Feedback) wordt Cosiar DDR geheugen gebruikt. De keuze lijkt me dan niet zo moeilijk. Of je spaart geld uit en koopt het wat langzamere geheugen of je tast wat dieper in de buidel en koopt het snelle geheugen.

Ik kan je iig vertellen dat je hoe dan ook tevreden zult zijn. Wat je ook kiest, een snelle PC zal er komen.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ben het zekers met je eens...

Dan een paar Game PC tweakers... want daar heb je echt geen ruk aan...

Hyper opgevoerde pc's voor audio gebruik, yeah right... of dat lekker betrouwbaar is...

Ik wil niet zeggen dat ik er verstand van heb, maar ik zie gewoon een hoop mensen die alleen maar knowhow hebben van een stukkie papier of een website... en niet met praktische ervaringen...

Zie meer draadjes op dit forum...

Ja, dus... Ga ff een ander draadje verzieken met je ongefundeerde aannames :stupid

Op zich is het wel interessante materie hoor, maar ik zou hier niet te diep op doordraven als ik jullie was.
Ben zelf ook al bezig om dat computergeneuzel voor mezelf in te dammen en dat bevalt me prima.

Ik zou zelf zeggen, ga voor stabiliteit en kijk niet al te veel naar marginale snelheidsverbeteringen. Maar overdrijf ook niet teveel qua prijs. En de pro bouwer zal ook gewoon niet al te duur A merk geheugen gebruiken wat voldoende is.

Origineel geplaatst door fuse
Op zich is het wel interessante materie hoor, maar ik zou hier niet te diep op doordraven als ik jullie was.
Ben zelf ook al bezig om dat computergeneuzel voor mezelf in te dammen en dat bevalt me prima.

Ik zou zelf zeggen, ga voor stabiliteit en kijk niet al te veel naar marginale snelheidsverbeteringen. Maar overdrijf ook niet teveel qua prijs. En de pro bouwer zal ook gewoon niet al te duur A merk geheugen gebruiken wat voldoende is.

Kijk! ;)

:okdan:

Origineel geplaatst door n0_key
Ja, dus... Ga ff een ander draadje verzieken met je ongefundeerde aannames :stupid

Nou nou nou, zeg..... rustig hoor.... het is kerstmis!!! :engel:

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... speciaal geheugen voor audio...

gniffel gniffel gniffel... dat zal wel :bekdicht:

wat men niet allemaal bedenkt tegenwoordig... flauwekul allemaal zeg...

Kewle avatar heb je!

Zonde voor die 100 eurootje

Zonde voor die 100 eurootje

Zou ik niet doen... en is bovendien amper merkbaar qua snelheid, de snelheid van het systeem hankt meer af van de hoeveelheid ( in Mb's ) geheugen.

Dus kortom... hoe meer Memory Mb's des te sneller de PC..!!!

Niet doen dus...!!

En snellere Memory speciaal voor Audio..??? :bekdicht: Whahaha... Laat me niet lagguh >>> Wat un Bull Shit..!!!

Greets Jaydee77

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back