Hoe kun je dat typische Nintendo geluid maken zoals in New Time, New place

Met een sh-101 gaat het ook heel behoorlijk :)

Origineel geplaatst door Slipperman
krijg het geluid net niet uit me JX1 omdat dat pokke ding die trigger te laat neemt voor die LFO. anders had ik em zelfs daaruit kunnen krijgen. Wellicht kan 6trak het wel uit een JX10 ;)
voor zover ik me kan herinneren lukt dat ook niet op een JX-1... volgens mij zit er geen specifieke preset in met een BLOK LFO die je kan aanpassen nl...

probeer het eens te brouwen op je TX81Z... volgens mij kun je nl een overall LFO met BLOK er op gooien :)

sidstation en quadrasid

sidstation en quadrasid

Ik luisterde naar het mp3 voorbeeld, het klinkt mij eerder als de typische sid sound (de soundchip van de c64) in de oren dan als een sound dat een NES of gameboy maakt.

Er is een vst instrument nl. de ReFX Quadrasid waarmee je dergelijke sounds kan maken, deze heeft ook heel veel presets. Volgens mij is deze weer gebaseerd op de sid-station een synth met de c64 soundchip onboard +-1996 geloof ik en dateert ergens uit Skandinavie.

Check deze link maar eens voor wat mp3 voorbeelden http://www.refx.net/pro_QuadraSID.htm?lang=eng het zal mij niet verbazen als die gast van dat mp3 voorbeeld ook de quadrasid heeft gebruikt

Re: sidstation en quadrasid

Re: sidstation en quadrasid

Origineel geplaatst door RiSC
Ik luisterde naar het mp3 voorbeeld, het klinkt mij eerder als de typische sid sound (de soundchip van de c64) in de oren dan als een sound dat een NES of gameboy maakt.
het is niet een specifiek computer geluid... gewoon synthese, het maakt niet uit waarmee je het maakt...

Ik heb ooit ergens gelezen dat dat geluidje uit de Dave smith Evolver komt!
Maar 6 trak heeft gelijk, het is mogelijk met bijna iedere synth.

Back