Advies: Controller + Audio Laptop = Remote25 Audio?

ano260124

Gedeactiveerd account
Ik ben mijzelf aan het oriënteren. Wordt het een MV8000? Een MPC4000? Of vind ik EQ per kanaal e.d. te belangrijk en zijn die bakken voor mij dus geen all-in-one studio, en ga ik dus voor een laptop met de nodige software?

In het kader van een laptop heb ik de volgende vragen:

- Heeft er iemand ervaring met de Remote25 audio?

- Hoe is de audio-kwaliteit van dat ding?

- Hoe zijn de ASIO-drivers en de latency?

- Is een Remote25 standaard niet beter om vervolgens een andere usb/audio-interface aan de laptop te knopen?

- Zo ja, welke en waarom?

Ja, ik ben inderdaad serieus aan het overwegen om een for-audio-only laptop aan te schaffen om daar mijn SX en plugins op te draaien. De Remote25 audio lijkt een mooie alles in één oplossing, maar is ie dat ook werkelijk?

Deze ouwe man wil gewoon lekker op de bank met een Sennheiser op zijn kop ;)

Ik heb persoonlijk gekozen voor de standaard Remote 25,

Qua controller functie is die wel gelijk aan de Audio versie..

Waarom ik niet voor de Audio versie heb gekozen:

1. USB Audio weerhoudt mij ervan, vanwege het feit dat usb opzichzelf niet al te strak genoeg loopt...
Ik spreek hier uit eigen ervaring met usb, en lees veel over problemen over Audio in combinatie met USB..

Ik had liever deze gezien in een firewire uitvoering..

2. Ik wil graag de keuze behouden aan mijnzelf voor een andere audio interface. (misschien wel beter qua kwaliteit)

Zie mijn bevindingen van de Remote 25..
Remote 25

Gr. Eraz

Meer mensen die slechte of goede ervaring hebben met audio en USB? Ze beweren een zéér lage latency te hebben, maar exacte cijfers kan ik niet vinden.

Maar ja, hoe ga ik firewire gebruiken als je die aansluiting niet hebt? Zijn daar losse PCMCIA kaartjes voor? Of PCI? Of...?

Ik heb een 1.00gHz / 128Mb die ik kan upgraden naar 512Mb. Anders moet ik een nieuwe kopen als die niet lekker genoeg werkt.

Maar ben er nog niet uit. Het kan ook een MPC4000 of MV8000 worden.

o.k.
dan snap ik het beter
als er een firewire kaartje in kan zou ik dat wel doen persoonlijk ben ik niet zo dol op usb
en ja usb 2.o is even snel als de firewire maar het is meer mijn gevoel
heb net via p.c. prive project een laptop gescoord met 2maal firewire en 2maal usben wil die volkomen voor muziek gaan gebruiken en ben nu meer naar de opties via firewire aan het kjiken

Je hebt ook firewire PCMCIA kaarten hoor.
En dat lijkt me pas interessant worden als je 8 in/outs wilt aansluiten op je laptop.
Om bijv losse hardware aan te sluiten of zo.

Maar een Remote 25 Audio extreme is superhandig omdat het alles bij elkaar is voor je laptop.
En hij werkt op baterijen dus kun je zelfs op een zonnig strand je ibiza trance hit bouwen. ;)

En Ableton Live is ook wel te doen op je 1Ghz laptopje hoor.

firewire of PCMCIA

firewire of PCMCIA

Origineel geplaatst door fuse
Je hebt ook firewire PCMCIA kaarten hoor.
En dat lijkt me pas interessant worden als je 8 in/outs wilt aansluiten op je laptop.
Om bijv losse hardware aan te sluiten of zo.
Dat zijn toch twee verschillende systemen?of heb ik het nou mis?

Ik heb zelf net een nieuwe laptop gekocht ACER Aspire 1700
lekker groot 17'' scherm maar wel 7 kilo

ben ook nog op zoek naar geschikte geluidskaart-moeilijke keuze het lijkt wel of er iedere maand iets nieuws op de markt komt

Heb zelf nog een oude PCMCIA kaart van Roland maar daar bestaan helaas geen XP drivers voor

Vervelende is dat ik van de Remote25 audio bijna geen 'echte' specs kan vinden.

- Er staat wel USB, maar welke versie?

- Er staat wel Zero Latency hoofdtelefoonafluistering en Low Latency MIDI Audio en Midi, maar wat is Low?

- Er staat wel 44.1 óf 48kHz bij 24 bits audio out, maar gaat de hogere waarde dan ten koste van de latency? En hoe zit het met de waarden van de A/D conversie?

Er is namelijk geen online manual van de Remote25 Audio. Alsof fabrikanten vooraf niet teveel prijs willen geven. Van de standaard versie en alle andere producten staan de manuals wel online.

Maar goed, ik zou hem even moeten kunnen testen. Zaterdag maar eens kijken of dat bij Feedback kan. Daarna zie ik wel weer verder. Zo te zien zijn er gier niet zoveel laptoppers, gezien het aantal adviezen ;)

Ik vraag mij inderdaad ook af of FireWire wel noodzakelijk is. Het gaat tenslotte maar om één stereo-out signaal.

Dat Ableton Live, dat ga ik ook eens onderzoeken. Morgen kan ik mij pas weer richten op hardeware sequencers, want dan zijn de gear-boeren weer aan het werk. Kut kerst! }:|

Re: firewire of PCMCIA

Re: firewire of PCMCIA

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Dat zijn toch twee verschillende systemen?of heb ik het nou mis?

Het is wel verschillend maar kan hetzelfde.
Je kunt PCMCIA met de PCI vergelijken. Daar kun je een geluidskaart in stoppen of een firewire controller die je kunt gebruiken om een geluidskaart aan te sturen.

Er zijn trouwens ook PCI kaarten die een PCMCIA slot hebben.
Maar dat is weer handig als je een Clavia (of andere synth) hebt die PCMCIA geheugenkaarten kan lezen/schrijven. Kun je die lezen/schrijven met je computer.

Remote25 audio

Remote25 audio

Hebben jullie een link naar die Remote25 audio ?
ik ben zelf ook op zoek naar externe audio kaart

Back