vertraging op creative SB live

Dj Spannerz

Ingeburgerd
Ik gebruik logic :) Weet er allemaal niet zo heel veel van, en ik geloof best dat dit mischien dom kan overkomen. Ik heb een midi keyboard op usb aangesloten. Ik gebruik zelf een creative sb live sound card. Nou heb ik dus met VSt plugins wat vertraging. net geen seconde. Het is alleen bij VSt plugins en random logic plugins. maar bij andere programmas (zon cheaepe midi programma) heb ik geen vertraging> Ook bijvoorbeeld bij de ingebouwde channesl van logic. Synth, soft synth, all die channesl met een leuk plaatje.:) Daarbij krijg ik het niet. Ik heb hem hem op MME, PC AV staan. heb dus geen ASIO card. moet hij trouwens op easy, of wat? Ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen, als er iets aan valt te doen.
Greets

spannerz

Tja geen ASIO geluidskaart, wat kan ik dan nog meer zeggen.Voor een muzikant die een computer gebruikt is een ASIO geluidskaart toch een primaire levensbehoefte.Ik heb zelf voor mijn 2e pc een Audigy gekocht voor maar 74 euro,valt toch nog wel mee of niet. Zonder ASIO drivers blijf je toch echt dat gezeik met die vertraging krijgen. Die eerste Audigy, dus niet 2 is volgens mij de goedkoopste kaart met ASIO drivers die je kunt krijgen.

Hier zijn al veel threads op het forum over te vinden...

Maar kijk eens op de site van KXProject... Installeer die drivers, en je bent een heel stuk verder...

Website KX Project

Deze driver is voor SB Live kaarten en SB Audigy kaarten

Probeer inderdaad eerst een die KX-drivers. Zijn erg goed en je latency reduceert drastisch. Op een Audigy uit mijn hoofd zelfs tot onder de 3ms.

Na het installeren moet je in je sequencer wel even opnieuw aangeven welke sporen gebruik moeten maken van welke KX-channels. Hij ziet je SoundFont synths namelijk onder een andere naam.

Wel eerst even je Live drivers volledig deïnstalleren! Bij het opnieuw opstarten de wizzard cancel'n en vervolgens de KX-drivers installeren.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nog beter is om een goede geluidskaart te kopen.

Zie forum :)
Da's inderdaad niet onbelangrijk :)
Ik wil er niet teveel woorden aan vuilmaken, maar zelfs m'n onboard soundcard klinkt beter dan m'n SBLive (minder ruis, brom, bijgeluiden,...).
(ik zit te denken om een M-Audio Delta 1010LT aan te schaffen :) ).

Origineel geplaatst door D-mike-E
Probeer inderdaad eerst een die KX-drivers. Zijn erg goed en je latency reduceert drastisch. Op een Audigy uit mijn hoofd zelfs tot onder de 3ms.
Hm, bij mijn SBLive moet ik niet lager dan 20ms instellen. Als ik ASIO lager instel, begint het geluid raar te doen.

Back