industral/hardcore Plugins

geerdy

Ingeburgerd
Vrolijke 2de kerstdag iedereen 8>

ik ben aan het zoeken op kicks, ik wil nog niet meteen in hardware investeren. Ik wil eerst goed met software omgaan
De stijl die ik maak is industrial/darkcore/hardcore
Nu vraag me af welke plugins ik het best kan proberen om lekkere kicks tevoor zijn te toveren.
Ik maak mijn kicks met 909 sample (buzzmachines) en die draai ik dan door cooledit heen.
Duz met welke plugins maak ik rauwe vette hardcore en co kicks?

Alvast bedankt

Geerdy

Cooledit kent geen vst plugins, wel directX plugins!

De nieuwste CoolEdit heet trouwens voortaan 'Adobe Audition' !!!

Om ff ontopic te blijven: Alle distortion en overdrive plugins zijn goed om je kick mee te bewerken!!

Ik gebruikte op de pc de volgende truuks,

EQ, Distortion, en Compressie... en daar dan net zo lang mee vogelen tot je een lekkere kick hebt...

Als je zo een verzameling kicks aan legt kun je er later een pakken die er het beste bij pakt en die dan met de software of wat je ook voor je track gebruikt nog een beetje bij filteren, EQ-en, pitchen...

Je kan daar verschillende programma's en (gratis)plugins voor gebruiken denk ik.

Als je geen sample als uitgangs materiaal wilt gebruiken kun je met een willekeurige synth(plugin) een sine of tri oscilator pakken en die met een envelopen van hoog naar laag laten pitchen tot het als een kick klinkt.

Of bijvoorbeeld het gratis programma drumsynth (www.kvr-vst.com) daar kun je allerlij drum geluiden mee maken.

Succes,

Druid

met reaktor kun je hele mooie kicks maken. Er zit een bassdrum generator in die erg krachtig is.

Origineel geplaatst door Saturation
Je kan de uTonic proberen. Die klinkt het best van alle drum VSTi's.

http://www.soniccharge.com

Je kan daarbij nog verschillende distortion plugins bij gebruiken.

Vette shit man, heb inderdaad de u Tonic even gedowned en hij is helemaal the shit!!!

Thanx :biertje:

heb ik het goed dat dat ding..
appart afspeelt in fruityloops..
en niet die patterns gebruikt

Echt lekkere kicks haal je niet uit een soft-synth, ik ben er tenminste niet kapot van...

Ik haalde welleens kicks uit de novation v-station, maar het bleef gewoon een beetje slap klinken..

Back