Origineel geplaatst door Slipperman tis wel zo hoe langer je kabel hoe meer weerstand hoe slechter het signaal word... er ziin bepaalde typen kabel die daar heel gevoelig voor zijn...
Yup, en dat betekent signaalverlies, en geen latency. Je zou bij te lange midikabels last kunnen krijgen van signaalverlies door een te zwak signaal, wat kan leiden tot corrupte midisignalen...
(lijkt me niet dat dit in de faq moet.)
alle kabels < 5 meter hebben echt geen merkbare latency.(daarboven nooit getest)
ruis is afhankelijk van de afscherming va nde kabel en de hoeveelheid interferentie in de omgeving van de kabel.
iedereen is blij met faqs die gemaakt worden, maar echt niet alles hoeft daarin hoor!
de je reinste onzin,ik heb kabels van meer dan 40 euro en kabels van dap en die werken allebei prima!!! wel is het over het algemeen genomen zo dat de dikte een belangrijke factor en degelijke connectoren,en wat dat midi betreft komt die latency inderdaad door veelvoudig thru-en en dit komt idd door dat midi-data naar elkaar wordt verzonden,en als je dus daar een hele reeks instrumenten mee wilt bedienen heeft de laatste in de link vaak problemen,althans als er veel data wordt verzonden naar alle apparaten...werk je dus met meerder timbrale instrumenten en je gaat die ook nog eens thru-en kun je snel problemen verwachten...een oplossing is soms om een nootje milliseconden te verschuiven zodat de data wel aankomt zoals het hoort....vooral met kicks wil dit nog wel eens goed werken althans als niet al je kicks even strak klinken...
Origineel geplaatst door d.j.conflict en wat dat midi betreft komt die latency inderdaad door veelvoudig thru-en en dit komt idd door dat midi-data naar elkaar wordt verzonden,en als je dus daar een hele reeks instrumenten mee wilt bedienen heeft de laatste in de link vaak problemen
Bij PA gebruik ik soms mic snoeren van 10 meter, multikabel van 50 meter. Dus voordat mic signaal in de versterker zit, zit er zo'n 110 meter kabel tussen. Latency, vergeet het maar.
Dure kabels, goedkope kabels. Gewoon kabels zelf maken. Neutric pluggen is een must voor podium. Voor thuis werken gewoon de meeste goed. Koop niet gewoon de goedkoopste kabel per meter, al heb ik met heel dure kabels wel eens heel snel last van breuk gehad (gitaar).
eh ik dacht dat ie goldplated pluggen juist bedoeld waren om corrosie te voorkomen op de stekkers.. Daar heb je met goud dus geen last van! maja, het fabeltje dat het beter klinkt is snel geboren..
enne ja, kabels worden duur als je ze extreem stevig wilt hebben dus van die ingegoten kabels zijn dan perfect maar: erg duur. Voor thuis is dat echt niet nodig..
Origineel geplaatst door Arv eh ik dacht dat ie goldplated pluggen juist bedoeld waren om corrosie te voorkomen op de stekkers.. Daar heb je met goud dus geen last van! maja, het fabeltje dat het beter klinkt is snel geboren..
Dan zou je kabel ook van goud moeten zijn, en ook alle contact pluggen en chassis delen en printbanen etc..
Waar ik werk, daar ontwikkelen wij hoogwaardige Industriele electronica, wij maken daar o.a. ook communicatie apparatuur voor diverse protocollen.. wij testen daar dus ook kabels voor de juiste specs.. en dan meet je ook overgangsweerstanden van diverse connectoren etc...
Zo worden die bij ons gekeurd op een zo laag mogelijk overgangs weerstand..
Diverse materialen in contact overgangen zijn echt taboe, voor een perfecte connectie..
Jammergenoeg zijn bijna alle connectoren en kabels verchroomd of vertind, dus puur koper naar koper is er eigenlijk niet..
Origineel geplaatst door Bert ten Hove Juist voor thuis kan het. Op het podium is het een kriem, probeer de connector er maar even snel weer opnieuw aan te solderen . . .
..maar die aangegoten stekkers zitten dan ook wel behoooorlijk goed vast he.. die hoef je nooit opnieuw eraan te solderen, en als ie al stuk gaat dan neem je een nieuwe kabel..
Op het podium zie je niet anders hoor..
Die ouwe synth bakken zorgen voor latency, zeker als ze op 1 chain zitten doorgelust.
Midi kan overigens niet zo heel lang verlengd worden, dan krijgen ze interferentie van buitenaf.
Daarintegen is de lengte van niet gebalanceerde low noise kabels heel belangrijk, houd deze kort. 10 meter kan nog wel maar daarna zou ik ze gaan balanceren.
Met 70 ohm gebalanceerde XLR kun je zeker een paar honderd meter halen zonder inteferentie. Ik snap overigens niet dat huidige synths niet met XLR zijn uitgerust. Zal wel kostenpost zijn ofzo. Ohnee, 1394 gaat denk ik wel de standaard worden.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.