Synthorama museum

Wel cool om te bezoeken, maar aan de andere kant een beetje zonde dat die bakken niet gebruikt worden. Of doen ze er ook nog iets mee?

Ja... Als je bedenkt dat er van een heleboel van die oude bakken maar een paar duizend of zelfs maar een paar honderd gemaakt zijn is het toch zonde dat ze in een museum staan te wachten. Ik bedoel, mooi dat ze te zien en te bewonderen zijn en in ieder geval worden ze goed onderhouden door kundige mensen (neem ik aan), maar eigenlijk zijn ze toch bedoeld om te gebruiken, niet?

Even een schop omhoog.....op Bluesynths staat nu ook een mooie fotoreportage van dit museum in twee delen.

Zelf vind ik het idee achter zo'n museum wel okee hoor. Je kunt op deze manier als je wilt toch in aanraking komen met deze bakken, al moet je er in dit geval natuurlijk wel voor naar Zwitserland :)

Wat mij nou zo verbaast is dat hoeveel synths je ook denkt te kennen, er altijd wel weer spullen blijken te zijn waar je echt nog noooooooit van gehoord hebt. Maar het gaat dan ook wel om uberzeldzame bakken uiteraard.

Op reis heb ik een zwiser leren kennen die er toevallig vlakbij woont. Ik ga dan ook zeker een keertje langs bij hem, om dan gelijk maar even het synthorama en natuurlijk het huis/museum van H.R. Giger te bezoeken. Ditligt niet ver hiervandaan.

Wat wel erg leuk is aan het museum is dat je je eigen koptelefoon kunt meenemen en eens lekker spelen op die ouwe bakken. Dat is dan wel weer leuk!

Ik heb er i.i.g. zin in. Misschien iets voor een volgende SF meeting?

Back