mpc .all file openen op de pc?

spdk

ech wel
Hoi,

Is het mogelijk om een mpc .all file te openen op een pc? Ik heb een lange .all file op mijn mpc maar ik wil nog wat sequences verschuiven. Met losse tracks kan dit heel mooi op de mpc maar voor sequences kan ik hier nix van vinden. Als ik die .all file nou zou kunnen openen in cubase dan kan dat heel gemakkelijk lijkt me. Alvast bedankt!

spdk

Ik heb geen ervaring met 'n mpc, maar wat ik wel weet is dat de extensie van een cubase-song ook .all is.

Precies, en op de atari save je al je cubasefiles als .all maar met cubase sx is het .cpr (cubase project) geworden. Hier kun je dan wel weer cubasesongs importeren maar dat werkt bij mij niet. Misschien dat er een ander freeware programma bestaat waar ik .all files in kan openen en bewerken?

nee, ik heb er nooit over gehoord. Cubase .all files zal wel gewoon dezelfde naam zijn.

Maar wat jij wil kan toch ook met de MPC?

Laatst gewijzigd:
gewoon als midi file exporten ..

extra info :
volgens mij kan ie wel formaat 1 ipv 0 produceren
0 = alle sporen 1 in 1 spoor
1 = alle losse sporen

Origineel geplaatst door sander
nee, ik heb er nooit over gehoord. Cubase .all files zal wel gewoon dezelfde naam zijn.

Maar wat jij wil kan toch ook met de MPC?

Hoe dan? Ik loop met mijn live optreden allemaal losse sequences af (seq1, seq2) Deze vormen samen ongeveer 4 tracks. Nu wil ik de laatste track als een na laatste draaien, het mooiste zou dus zijn dat ik de laatste groep sequences wat naar voren kan schuiven, want dan heb ik ze weer allemaal op een rijtje :) . Maar ik kan daar geen functie voor vinden op de mpc.

Eigelijk heb jij helemaal geen probleem als je gebruik maakt van de Next Sequence knop.
Dan kan je namelijk op elk moment bepalen welke sequence er na de huidige komt. Ook kan
je aangeven of deze direct moet starten of pas na dat de huidige sequence is afgelopen.

Werk jij in song mode, dan kan je daar ook makkelijk seuences tussenvoegen, verwijderen, etc.

Ook kan je de ene sequence toch heel gemakkelijk door een andere vervangen.
Ga naar sequence veld (daar staat je mpc standaard al in). Druk op Open en kies voor copy.
Dan plak je em even in een lege sequence. Vervolgens kan je dan weer een andere sequence
plaatsen op de plek die je net vrij heb gemaakt.

Wat is het toch een top bak :luv:

Ik neem aan dat je per nummer niet meer dan 1 sequence gebruikt?
Alle variaties heb je gewoon onder de pads van de betreffende sequence zitten en dmv op
de pads te drukken mute/unmute je samples of mididata.

Eigelijk heb jij helemaal geen probleem als je gebruik maakt van de Next Sequence knop.
Dan kan je namelijk op elk moment bepalen welke sequence er na de huidige komt. Ook kan
je aangeven of deze direct moet starten of pas na dat de huidige sequence is afgelopen.
Precies en dan eventjes op PAD drukken en dan staan al je sequence titels op je PADs. Ideaal!

Wat is het toch een top bak :luv:
:okdan:

Nee ik heb heel veel sequences (+-45) die ik achterelkaar afspeel, waar weer variaties inzitten (anders gefilterde bassdrums enz) en andere breaks aan het einde. Zo kom ik vanzelf bij een break waar ik weer ff kan ademen :)

Maar ik heb dit probleem vaker, in de tijd dat ik een goeie oplossing zoek voor dit soort zaken had ik allang "met de hand" alle sequences kunnen copieren.

Ik heb nu gewoon de sequences los ingeladen van de ouwe .all file (ik wist niet dat dit kon) en deze op de plek gezet waar ik ze wilde en opnieuw gesaved. 't Was een kwartiertje werk maar het resultaat is er.

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik moet met nieuwjaar live en dat zal ik wel ff uploaden voor degene die het leuk vind!

Groets,

Patrick

:halleluja

Zoveel sequences.pfffff. Heb je aan 16 x 4 = 64 tracks(=1 sequence) per nummer niet voldoende.
Dan heb je zoveel pads waar je allemaal variaties onder kan gooien. Ben je ook lekker live bezig met
constant op de pads te drukken om dngen aan/uit te zetten.

Ik gebruik de MPC ook live en vindt het verdomde handig dat ik maar in 1 sequence hoef te werken voor al m'n nummers.
(min besats maak ik terplekke op drumcomputers en na +/- 25 min heb ik de mpc niet meer nodig).

Zoveel sequences.pfffff. Heb je aan 16 x 4 = 64 tracks(=1 sequence) per nummer niet voldoende.
Dan heb je zoveel pads waar je allemaal variaties onder kan gooien. Ben je ook lekker live bezig met
constant op de pads te drukken om dngen aan/uit te zetten.

Ik gebruik de MPC ook live en vindt het verdomde handig dat ik maar in 1 sequence hoef te werken voor al m'n nummers.
(min besats maak ik terplekke op drumcomputers en na +/- 25 min heb ik de mpc niet meer nodig).
Wij gebruiken heel af en toe twee sequences.

We hebben al eens een keertje uitvoering over sequencen met een MPC gesproken in deze thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3361

Als ik dat zo weer lees, dan begint het weer te jeuken.

Ik heb op elke track een ander geluid of stuur een ander apparaat aan met zo'n track. Zo kan ik mijn snaretje uitzetten en ik kan bassen wisselen, tis voor een hardcore optreden dus op sommige stukken heb ik 20 bassen met verschillende filters eroverheen die ik dan makkelijk kan wisselen. Als ik er zo eens over nadenk haalt het eigenlijk geen zak uit, behalve dan: ik heb breaks die in plaats van 16 bars bijvoorbeeld 20 bars zijn. Hoe los je dit dan op? Voor mij werkt dit denk ik het beste, ik hoop het i.i.g van wel want ik ga echt niet overnieuw beginnen met deuntjes typen :)

Back