Hux Flux?

:confused: hoezo?

btw: ik heb het vorige album van ze geluisterd : Re - Bootleg

Origineel geplaatst door demian
:confused: hoezo?

btw: ik heb het vorige album van ze geluisterd : Re - Bootleg

De kwaliteit van m'n zondagavond is er niet op vooruitgegaan zeg maar...

Verder ben ik blij dat jij hier blij mee bent hoor :)

tja.. zondagen zijn moeilijke dagen soms...maar goed..check dat andere album anders..maarja..dat staat niet online.

Wat ik dus bedoelde was het album Hux-Flux - Re-Boot....Leg

right....

zondag is over btw 8o)

Het album heeft wel wat weg van wat Eat Static ook doet maar het is wat minder rauw.

okay..als het niks is hoor ik graag wat dan wel okay is. ;)

Gelukkig, ik ben het oneens :)
Ik vind zondag juist de meest relaxte dag van de week... Lekker niets hoeven, er niet uit en zo. Heerlijk ongeschoren achter je synths :)

Wat dat Hux Flux betreft, ik had nou net geleerd van een paar DJ's dat zo'n snelle HiHat juist Techno is, vooral samen met die korte stoot geluidjes, maar dit blijkt nou weer PsyTrance te wezen...
Wie licht mij bij?

Wout

Wout: het hele gesakker met genres is al hier eens langsgeweest (nouja, de oplossing dan) - http://www.di.fm/edmguide/

Asbiev :)

Psytrance kenmerkt zich meer door een enkele toon als bas en melodie. Je hebt ook niet echt 'akkoorden' hier en vooral veel synthetisch-303-achtig geneuzel rond dezelfde noot. "Techno" zelf is gewoon een verzamelnaam die te pas en te onpas wordt misbruikt.

Eigenlijk is het 't allerbeste om gewoon de naam van de artiest en het album (en misschien de tracknaam) te gebruiken en dan te zeggen "dit vind ik leuk, wat lijkt erop?".

track: Pleiadians - Maia

de absolute winnaar in het genre: "4/4 beats met keiharde rauwe 303-achtige geluiden en geflipte melodieen om op te 'trippen'"

kortom, ongelofelijke teringherrie maar ik vind 't wel lekker :D

hux flux is psytrance. oa Matt Boom in groningen brengt muziek van hun uit. Ik houdt persoonlijk niet zo van nun stijl, maar vind bijv Phony Orphants, Antix, Echotek, Cosma, Tegma, enz erg goed. De stijl van hux flux is net als velen gebaseerd op een kruising tussen techno/trance/dub. de een neigt weer wat meer naar techno, de ander naar dub/groove. Eigenlijk is het allemaal erg appart te noemen in mijn genre. Eerst noemde men het GOA. dit was vooral bekend om zijn irritante app lijntjes, waar je duizelig van werd. vervolgens kwam psytrance, wat al meer op groove gebasseerd was en als laatste aanwinst psytek. laatste een kruising tussen monotome techno, gecombineerd met groovy percussie en maffe fx. hux flux, is een beetje aan het omslaan, maar viel eerst in het laatste genre.

mijn advies. luister eens naar Phony Orphants en Echotek. ;) heerlijk.

Moguh! :)

De nieuwe Hux-Flux CD is niks speciaals vrees ik, maar deze man maakte vroeger de meest poly-ritmische, geflipte, psychotische techno. Zegmaar de sound van defecte robotica, op hol geslagen met een enorme groove! Happy en jumpy maar soms ook zwaar intens, introspectief en psychedelisch. Als je dus ooit nog 1 album in je hele leven wil horen:
HUX FLUX - CRYPTIC CRUNCH

ja sorry dat ik die thread nog eens bump maar ik wou gewoon zeggen
dat ik even die echotek eens gechecked heb en ik moet zeggen dat
ik eigelijk niets SAAIERS gehoord heb dan dat. ik heb 10 nummers van
hen gechecked en het was eigelijk 10 keer hetzelfde. maar dat heb je wel
meer bij psy. :r
luister maar eens naar Huopatossu Mononen - Masentunut Maan Matonen
beste psy nummer dat er bestaat en toch wel vrij "vernieuwend" vind ik persoonlijk.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Gelukkig, ik ben het oneens :)
Ik vind zondag juist de meest relaxte dag van de week... Lekker niets hoeven, er niet uit en zo. Heerlijk ongeschoren achter je synths :)

Juistem ! Geen verplichtingen...

check SAIKO POD - GROOVE MODERATOR :halleluja

echt zo retestrak geproduceerd IMO, het klinkt gewoon fenomenaal

Back