Voorversterkers (bestaat er 1 met digitale out?)

jimmy

doubleplusgood
Binnenkort wil ik een deel van mijn vinylcollectie digitaliseren.

Ik heb een Allen & Heath Xone:62 mixer, die bekend staat om zijn mooie geluidsweergave. Is het verstandiger om ondanks dit een voorversterker te gebruiken, omdat die mogelijk een nog beter geluid zullen afgeven?

Ik kan beide bronnen direct op de line in van mijn Audiophile zetten, dus wat dat betreft is er geen verschil.
Als jullie toch een voorversterker aanraden (graag met motivatie, zodat ik begrijp waarom) dan is mijn vraag - bestaan die ook met een digitale out? Ikzelf heb ze nog niet gezien, maar misschien dat iemand hier er vanaf weet, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, technics in de voorversterker, en vervolgens direct naar de digitale-in van mijn Audiophile.

Alvast bedankt voor de hulp!

Ik ken geen Phono voorversterkers met digitale output. Waarschijnlijk zijn ze in de high-end hifi wereld wel te vinden voor schrikbarende bedragen. Direct vanuit je mixer je audiophile in lijkt mij het beste.

Als je je dan nog echt zorgen maakt over de geluidskwaliteit van je mixer dan zou je nog kunnen overwegen een NAD stand-alone phono preamp te kopen (ff zelf zoeken): die heeft gewoon analoog uit, maar schijnt verder wel de shiznit te zijn qua prijs/performance ratio.

Als het dan NOG beter moet dan kom je op het terrein van high-end phono preamps ter waarde van een auto en Apogee of vergelijkbare A/D converters. Dat lijkt me dan ook weer overdreven.

Back