Hij leek eerst helemaal te gek maar bij nader inzien...

Jp8000. De strings waren erg oke en tevens de supersaw. Maar vond hem persoonlijk niet flexibel in tegenstelling tot de yamaha an1x.

ergens wel een beetje de TX81z en de M1r...

had meer verwacht van de TX81Z dan dat de presets me nu laten horen en bij de M1R had ik meer en echt veel meer pads in gedachte maar goed das ook niet zo. Al met al wel degelijk goede bakken die ik ook zeker niet weg zal doen (al is het maar dat die TX81Z amper wat opbrengt... Je krijgt er nog een niet eraf te krijgen schroef met kooimoer gratis bij ;) Zit rechts boven hehe...)

hey d.n.b!, jah echt een tegek apparaatje joh, ik kan der uren mee kloten, mijn drumz haal ik nu uit rebirth en de leads en acidloops uit de mc, je zit soms ff te kutten om alles passend te maken, maar als het pas klinkt het geweldig.......leuk voor live:D

Origineel geplaatst door Absynth
hey d.n.b!, jah echt een tegek apparaatje joh, ik kan der uren mee kloten, mijn drumz haal ik nu uit rebirth en de leads en acidloops uit de mc, je zit soms ff te kutten om alles passend te maken, maar als het pas klinkt het geweldig.......leuk voor live:D

ja er zijn heel wat komen kijken war die bijtende bas nou uit kwam :D tis gewoon fun dit bakkie pm live te gebruiken
ben zowiezo blij dat het je zo goed bevalt heek veel plezier ermee :okdan:

Origineel geplaatst door Slipperman
had meer verwacht van de TX81Z dan dat de presets me nu laten horen
tsja dat komt omdat jij toch nog steeds een 'preset-man' bent en eigenlijk geen 'echte synthfreak' (lees: die zelf geluiden brouwt) als je je meer zou verdiepen in het programmeren kan het toch ineens stukken interesanter gaan worden...
hoewel, FM is wel 1 van de, zo niet DE, moeilijkste synthese om mee te starten...
met de TX81Z heb je iig wel meer mogelijkheden dan met een 'gewone' DX (7)

Virus C ????? de virus B is al leuk genoeg vind ik .......

grootste miskopen hier ......

1. Dod d6 multieffect ... was binnen een maand stuk .... geen garantie, was restparty van Saris bij Feedback R'dam.
fl 250,00 down the drain.

2. Gemini pt 2000 draaitafels, gelijk binnen 2 weken omgeruild voor sl 1200's :dj:

3. TR 505 zo gaar als ik weet niet wat, lelijk, plastic .... wel nog wat winst mee kunnen maken .....

Eigenlijk nooit echt miskopen gedaan, eerst uitgebreid alles te onderzoeken en testen .....

Hmm,

1) EA-1, leuk maar te beperkt qua geluid op een gegeven moment.
2) MS-10, <zelfde> en oude analoge bakken zijn toch niet mijn ding (misschien als ik ZAT geld heb wel..)

TR-505? Hahaha, heb er ook nog ergens 1. Ooit een keer voor weinig in Zuid Frankrijk gekocht. Doe er ERG weinig mee.

Voor de rest eigenlijk geen idee: heb met sommige dingen alleen nog maar de standaard dingen gedaan, en dàn zijn ze al gaaf!

Enigste jammere vinnik de "strakheid" van de MC-505.. Daar moet ik nog eens wat op verzinnen, loopt toch wel eens uit de maat.. (Tips zijn Welkom!!)

Welke dingen ECHT ZWAAR teleurstellen:

MS2000 en alles wat er van afgeleid is
Nord Lead
De korg electribe serie (aaaaaaaaaaaaaaaallemaal)
Logan String Melody (haha, wat een lacher)

Niet teleurstellend, maar niet goed genoeg of niet bruikbaar:

virus b
juno 60

Nord lead..ook wel inderdaad.
Heb er 1 gehad maar ik kon er alleen maar harde, brute bassen en FX mee maken.
Je kan er geen mooie geluiden mee maken zoals tapijten of glooiende pads.....

Virus C wat un kut ding vond ik dat zeg, heb hem weg gedaan een 3/4 jaar geleden.

Maar nu is het m`n nummer 1 hehehe, heb een hoop bij geleerd (wist ik veel dat je een lfo na een filter of osc, enz enz kon toe wijzen) en heb hem ook sinds een week weer, echt super dat ding, vooral voor lekkere smerige bassen.:D

De TR 909 is ook een van m`slechtste aanschaffen geweest, wat een ja weet je alleen de clap was mooi voor de rest was ie niet biezonder, hij is nog lelijk ook.}:|

8D niet te volgen dat je liever een gesamplede kick en saner hebt dan één direct uit de 909!!!

Cs1x en de Poly 800. Ik vind de bediening van de cs1x op zich wel ok, maar het geluid gewoon ruk.
Die Poly 800 klinkt wel vet, maar is bijna niet aan te sturen via midi... Misschien dat ik ooit nog eens een mkII terugkoop.

Roland MC 505! gekocht voor 450 oiro, en een maand later verkocht voor 550 oiro aan de volgende slachtoffer!Dir hem volgens mij weer laatst op marktplaats probeerde te slijten aan een volgende....

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die er echt een heel nummer mee gemaakt heeft - met alles erop en eraan.
Klank was plastic, effecten kut, sequencer niet onder de knie te krijgen (pattern copy ---> pattern paste??) - die synth sounds...tjsah...Voor individuele drumsound was het dingetje best cool. Na enig tweaken kon je er best schone hats en dikke kicks uit halen. Maar probeer ze dan niet via midi een ander apparaat in te krijgen, niet te overzien!

En dan de grootste giller - er is er ook nog een toesten versie van !!!! :) jx 305 dacht ik

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
Roland MC 505! gekocht voor 450 oiro, en een maand later verkocht voor 550 oiro aan de volgende slachtoffer!Dir hem volgens mij weer laatst op marktplaats probeerde te slijten aan een volgende....

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die er echt een heel nummer mee gemaakt heeft - met alles erop en eraan.
Klank was plastic, effecten kut, sequencer niet onder de knie te krijgen (pattern copy ---> pattern paste??) - die synth sounds...tjsah...Voor individuele drumsound was het dingetje best cool. Na enig tweaken kon je er best schone hats en dikke kicks uit halen. Maar probeer ze dan niet via midi een ander apparaat in te krijgen, niet te overzien!

En dan de grootste giller - er is er ook nog een toesten versie van !!!! :) jx 305 dacht ik

die mc 505zag er nog best stoer uit idd, gemaakt van stevig metaal, kan ik van mijn akai dps 12i niet zeggen...

Back