De eerste keer..........

REY

Yeah
Daar was hij dan, Mijn nieuwe muziek PC.

Dit zou het worden !
Na de bouw van mijn studio (zie thread) eindelijk die nieuwe PC met dual screen.

De oude muziek pc op zijn nieuwe plek gezet en mezelf een hernia getild aan de oude vertrouwde 21" CRT (te koop trouwens)
Vol verwachting de dozen uitgepakt en de monitoren op hun plek. Precies in het midden tussen
mijn Jacobi midfields en.... een perfect uitzicht op de sweetspot *D

Toen de computer op zijn plek gezet. Damm, DVI kabels te kort. :stupid Computer tijdelijk onder mijn desk, aansluiten
en aanzetten.

Helaas, geen beeld:frons: Nog een keer starten en nog een keer, Schelden en mopperen (zal wel door VISTA komen)
Dan maar opstarten in safe mode. YESSS beeld.
Na een systeem herstel (nieuwe pc, nog niets gedaan, alweer een herstel ???) Yep:stupid

Vervolgens leek alles goed. :koffie: Toen eerst maar ff een tour door Vista gedaan.
Grafisch errug cool. Leuke gadgets.
Vervolgens voorzichtig maar wat drivers en app's geïnstalleerd.
En toen................... Werd ik helemaal gestoord van de vraag; "er wordt verzocht om deze toepassing te starten, wilt u A, Stoppen. B, Doorgaan ?" of zo iets AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Gek wordt je ervan. (volgens mij is dit in SP1 verholpen)

Maar goed. Ableton installeren ging makkelijk. ff testen op de on-board geluidskaart en.................... Het werkte !!!
:D !!!!

Toen vol verwachting aan de gang met het insteken van 2 geluidskaarten. Iets verouderd maar ik ben er helemaal weg van. Een Gina20 en een SB LIVE! voor de midi. Dit paste wonderbaarlijk goed in de PCI slots (pfff daar had Bill nog niets aan veranderd) Kort zoeken naar Vista drivers voor deze kaarten. (niet aanwezig natuurlijk :) )

XP drivers installeren en voila !!! :D ..................................................Het werkte niet =(

Wat ik ook probeerde het werkte niet.
Tot zover Vista !!! Ik ga terug naar XP tot ik weer eens centjes heb voor een nieuwe geluidskaart... Sorry Bill...

Win 2000 rules. heb ook lang met 98 gewerkt, maar 2000 is op sommige punten ietsjes prettiger.
Van Xp word ik gestoort en Vista, daar denk ik nog niet eens over na.

Vista is ook gewoon RUK. Je kan er werkelijk helemaal niks mee wat je niet in XP al kon. Drivers werken per definitie niet en applicaties waar je wat aan hebt die niet door microsoft zijn gemaakt werken als je heel erg veel geluk hebt. Je grafische kaart wordt onnodig belast omdat iemand het schijnbaar leuk vind dat je schermpje mooi beweegt als je hem minimaliseert (lekker productief).
Als er iemand is die serieus positief is over Vista ben ik benieuwd, want dit slaat echt alles. In plaats van dat ze bij zwaardere hardware de performance omhoog helpen slurpen ze alleen maar meer resources omdat 'het kan' zolang je maar niet je eigen software draait.
En oja. Tegenwoordig flipt je scherm en moet je op TOESTAAN drukken als je een programma wilt starten of een activex object in IE wilt openen.
Nee echt vooruitgang en innovatie daar in Redmond.

Ach, over een jaar of twee gebruikt iedereen het. Bij de introductie van Windows 95, 98, 2000 en XP zei iedereen precies hetzelfde.

Het is alleen een beetje jammer dat de early adaptors weer eens voor beta-tester mogen spelen.

:D Mooi man, pc's..

Attachments

• wownow.jpg
    wownow.jpg
    8,5 KB · Bekeken: 107
Als je de ilussie had om nu Vista te gaan gebruiken voor audio vind ik dat je sowieso je huiswerk niet echt goed hebt gedaan.

Wij als gebruikers van Daw's en andere audiosoftware toepassingen moet Vista nog eens minimaal een half jaar totaal links laten liggen.

Owja...en die opmerking over je videokaart onnodig belasten.....wat deed die anders bij 2d applicaties behalve idle zijn dan? Het is overbodige luxe, maar je kiest er zelf voor...wil je het niet zet je AERO uit.

Maar goed......mij zie je voorlopig nog niet aan Vista beginnen........

Overigens is Vista wel efficienter met resources...dat is al bewezen in verschillende tests (ook met audio software).

Hum gewoon nog een jaartje wachten en dan is ie wel okee met SP6 ofzo :confused:

Je kan heel wat zeggen van microsoft maar goed met marketing zijn ze wel. op een gegevenmoment zul je gewoon moeten overstappen.

En ach eigenlijk vint ik al die grafiese uitspattingen wel sexy tis wat al eerder is gezecht, in de meeste PC´s zitten videokaarten die echt maar voor 10% worden gebruikt. Ik heb nu overgens XP is in het begin ook veel gezeur over geweest maar hier draait die echt stabiel. Maar met een nieuw OS moet je gewoon altijd effe een jaartje wachten voor de kinderziekten.

Origineel geplaatst door PietjePieter
Je kan heel wat zeggen van microsoft maar goed met marketing zijn ze wel. op een gegevenmoment zul je gewoon moeten overstappen.

Dat noem ik geen marketing, dat is monopolie.

Meest irritante van windows is dat ze alles aansmeren en daar betaal je ook voor, ik noem de onnodige dingen zoals IE, msn, mediaplayer, ontspanning...

Bij alle bovenstaande is er betere software verkrijgbaar.

vista is super............................................ maar over een jaar ofzo pas...

ik baal ook nogsteeds van die drivers die er gewoonweg niet zijn. Nu nog ff XP en over halfjaar richting vista denk ik.

Origineel geplaatst door Plaag
Dat noem ik geen marketing, dat is monopolie.

En hoe zijn ze aan de monopolie gekomen............. euh maketing :confused:

Ach het moet een naam hebben he.

ik heb in verband met mn werk ook de nodige ervaring met linux en het is een leuk concept/OS maar zeker niet heilig. Zitten ook genoeg bugs in endergelijke. En als je alle dingen zoals IE MSN endergelijke niet wil dan installeer je ze toch gewoon niet kan allemaal hoor echt waar :) Ik begrijp die anti Microsoft houding best maar ben het er gewoon niet mee eens. Wat wel een feit is dat je bij OSen gewoon een jaartje moet wachten todat alle bugs eruit zijn (niet alleen bij microsoft). Dat is overgens ook te verklaren. Ik ben programmeur en maak programmas die niet in de schaduw staan van een compleet OS maar probeer die al maar is zo ver door te testen dat ze bug vrij zijn.

Ik heb ook absoluut niet de gedachte gehad dat Vista zou gaan werken. Ik heb het wel gehoopt ;)

Vista kwam bij mijn nieuwe pc en xp was helaas niet meer mogelijk ??
Ik draai nu weer met volle tevredenheid op XP. En Vista blijft mooi ff in de kast.

Ik gebruik zelf al jaren XP. Heb Vista een paar keer gezien, en zie niet in waarom je zou moeten overstappen. Je hebt minimaal Home Premium nodig, dus je bent al behoorlijk wat kwijt aan een upgrade, behalve als je een nieuwe pc koopt met OEM-versie natuurlijk.

Vooral die hogere systeemeisen zijn jammer.

"Daar was hij dan, Mijn nieuwe muziek PC....

blablablablabla...

Wat ik ook probeerde het werkte niet.
Tot zover Vista !!! Ik ga terug naar XP tot ik weer eens centjes heb voor een nieuwe geluidskaart... Sorry Bill..."

ermmm...ben je nu ook nog toegekomen aan het daadwerkelijk maken van muziek ?

Nooit begrepen waarom mensen zo snel over stappen op een nieuwe OS. Het gebeurde met W95, W98, WME, W2000, WXP en nu met Vista!!! Alles is pas veiliger na de eerste SP. Eerder echt nie 8)

Nou dat overstappen naar Vista schijnt wel mee te vallen want de verkopen vallen tegen. Schijnbaar hebben mensen hun lesje geleerd.
Bij Xp zag ik veel meer mensen over stappen dan nu het geval is naar Vista.

Back