REY
Yeah
Daar was hij dan, Mijn nieuwe muziek PC.
Dit zou het worden !
Na de bouw van mijn studio (zie thread) eindelijk die nieuwe PC met dual screen.
De oude muziek pc op zijn nieuwe plek gezet en mezelf een hernia getild aan de oude vertrouwde 21" CRT (te koop trouwens)
Vol verwachting de dozen uitgepakt en de monitoren op hun plek. Precies in het midden tussen
mijn Jacobi midfields en.... een perfect uitzicht op de sweetspot
Toen de computer op zijn plek gezet. Damm, DVI kabels te kort.
Computer tijdelijk onder mijn desk, aansluiten
en aanzetten.
Helaas, geen beeld
Nog een keer starten en nog een keer, Schelden en mopperen (zal wel door VISTA komen)
Dan maar opstarten in safe mode. YESSS beeld.
Na een systeem herstel (nieuwe pc, nog niets gedaan, alweer een herstel ???) Yep
Vervolgens leek alles goed.
Toen eerst maar ff een tour door Vista gedaan.
Grafisch errug cool. Leuke gadgets.
Vervolgens voorzichtig maar wat drivers en app's geïnstalleerd.
En toen................... Werd ik helemaal gestoord van de vraag; "er wordt verzocht om deze toepassing te starten, wilt u A, Stoppen. B, Doorgaan ?" of zo iets AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Gek wordt je ervan. (volgens mij is dit in SP1 verholpen)
Maar goed. Ableton installeren ging makkelijk. ff testen op de on-board geluidskaart en.................... Het werkte !!!
!!!!
Toen vol verwachting aan de gang met het insteken van 2 geluidskaarten. Iets verouderd maar ik ben er helemaal weg van. Een Gina20 en een SB LIVE! voor de midi. Dit paste wonderbaarlijk goed in de PCI slots (pfff daar had Bill nog niets aan veranderd) Kort zoeken naar Vista drivers voor deze kaarten. (niet aanwezig natuurlijk
)
XP drivers installeren en voila !!!
..................................................Het werkte niet
Wat ik ook probeerde het werkte niet.
Tot zover Vista !!! Ik ga terug naar XP tot ik weer eens centjes heb voor een nieuwe geluidskaart... Sorry Bill...
Dit zou het worden !
Na de bouw van mijn studio (zie thread) eindelijk die nieuwe PC met dual screen.
De oude muziek pc op zijn nieuwe plek gezet en mezelf een hernia getild aan de oude vertrouwde 21" CRT (te koop trouwens)
Vol verwachting de dozen uitgepakt en de monitoren op hun plek. Precies in het midden tussen
mijn Jacobi midfields en.... een perfect uitzicht op de sweetspot
Toen de computer op zijn plek gezet. Damm, DVI kabels te kort.
Computer tijdelijk onder mijn desk, aansluitenen aanzetten.
Helaas, geen beeld
Nog een keer starten en nog een keer, Schelden en mopperen (zal wel door VISTA komen)Dan maar opstarten in safe mode. YESSS beeld.
Na een systeem herstel (nieuwe pc, nog niets gedaan, alweer een herstel ???) Yep
Vervolgens leek alles goed.
Toen eerst maar ff een tour door Vista gedaan.Grafisch errug cool. Leuke gadgets.
Vervolgens voorzichtig maar wat drivers en app's geïnstalleerd.
En toen................... Werd ik helemaal gestoord van de vraag; "er wordt verzocht om deze toepassing te starten, wilt u A, Stoppen. B, Doorgaan ?" of zo iets AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH
Gek wordt je ervan. (volgens mij is dit in SP1 verholpen)
Maar goed. Ableton installeren ging makkelijk. ff testen op de on-board geluidskaart en.................... Het werkte !!!
!!!!Toen vol verwachting aan de gang met het insteken van 2 geluidskaarten. Iets verouderd maar ik ben er helemaal weg van. Een Gina20 en een SB LIVE! voor de midi. Dit paste wonderbaarlijk goed in de PCI slots (pfff daar had Bill nog niets aan veranderd) Kort zoeken naar Vista drivers voor deze kaarten. (niet aanwezig natuurlijk
)XP drivers installeren en voila !!!
..................................................Het werkte niet
Wat ik ook probeerde het werkte niet.
Tot zover Vista !!! Ik ga terug naar XP tot ik weer eens centjes heb voor een nieuwe geluidskaart... Sorry Bill...