Hij leek eerst helemaal te gek maar bij nader inzien...

kijken even omhoog schoppen :)

ik moest en zou mijn hele leven een Moog hebben, vroeger wou ik die Realistic die bij Tandy stond maar dat was te duur als verjaardagscadeau natuurlijk...
Toen kreeg ik voriog jaar de kans een echte Moog te kopen :D
Nu heb ik ruim een half jaar een Moog Voyager OS gehad, en ik was toch beetje genezen.
Tuurlijk het IS een vette bak, hij IS heel mooi, hij IS analoog, het IS een Moog en hij klonk ook echt wel moddervet en dik...

Maar uiteindelijk vond ik het (voor het geld) helaas toch gewoon te beperkt en vond ik hem goed voor funky dikke baslijnen of intelligente melodielijnen of resofilter effecten...
Ik merkte gewoon dat ik vaker met mn Z1 speelde dan met de Moog, en dat zegt dan misschien wel wat over je persoonlijke gear-smaak :)

Nou ja toch jammer een beetje..

-Nord Modular: Elke keer aan de laptop hangen wordt vervelend en parameters per knop per patch niet te onthouden, dus onoverzichtelijk. Nu Nord Lead 2x gekocht. Ideaal.
-Microkorg XL: Lastig editen vanaf frontpanel. Te weinig knoppen en teveel multi-functies. Sound was mij ook te flauwtjes.
-Roland JX8p: Goede sound! Maar lastig te editen, frustrerend. Voice viel ook nog uit.... Gek genoeg heb ik wél dat geduld met mijn DX7 IIFD

Hmm,

BR1600CD-RW van BOSS: leek me handig en incl. (gitaar)efx, etc, maar werkte niet prettig voor me.

Akai Z8 : mooooi geluid, maar had er geen tijd/geduld voor om alles uit te pluizen..

Blofeld, veels te aggresief lag nooit echt lekker in de mix
Deep Bass Nine, klonk altijd net vals
roland D20 veels te braaf

MacBeth M3X, die deed het niet voor mij. Ben benieuwd naar een echte Minimoog
Prophet '08, ook nie
TR-909, de doos klinkt beter

De Teisco 110F

coole looks, ook leuk om mee te spelen, maar zeker geen vette bak, geen punch zeg maar en langzame envelopes, lastig in tune te houden, 8 bands eq/ filter pretendeert een hoop maar heb je weinig aan. Waardeloze drukgevoelige pads voor pitchbend en modulatie.

Toch is het een bijzonder ding..

Laatst gewijzigd:
Technics WSA-1, Access Virus TI, Poly Evolver

De RM1x..
Leek me eerste instantie leuk om wat met live-dingetjes te kloten (en een beetje met hardware sequencen), maar het is me toch veels te omslachtig en beperkt in vergelijking met moderne DAW's. RM1x staat dus op de kast niks te doen.
Tevens zit er geen 16-step midisequencer op die eventjes snel, of realtime aan te passen is (ala analoge sequencers)

Gaat misschien binnenkort maar 's in de verkoop.. De vorige eigenaar had hem ook al jaren niks laten doen ivm tijds/motivatie gebrek

Tevens zit er geen 16-step midisequencer op die eventjes snel, of realtime aan te passen is (ala analoge sequencers)

Wel toch? Maar goed, hij was mij ook te omslachtig, vond hem wel leuk als 16step sequencer voor drums, maar daar heb ik nu een tr-505 voor. Verder ook de ER-1; poep-milieugeluid zit erin.

RM1x ben ik het mee eens - ER-1 niet, daar kan je echt wel toffe sounds uithalen.

Dan was mijn ER-1 kapot denk ik. Trouwens de RM1x kun je ook hele vette sequences uithalen, kost alleen wat meer werk als in een DAW.

Sequences wel ja, maar de geluiden zijn dikke bagger

:kont:geluid ja. Hoewel die ook wel te editten waren meen ik. En te layeren zelfs dus tja, was eigenlijk nog best wat van te maken. Met een ER-1 kom je in ieder geval een stuk minder ver. Als standalone apparaatjes dan...

Back