nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Order

Order

WAar ken ik hem bestellen???:dj:

Goed man !!! :halleluja

Site is erg netjes, ik twijfel zelfs om er zelf aan te beginnen, terwijl ik er eentje heb staan ..... lekker onlogisch/impulsief.

Demo klonk goed, vette snare en goeie bd claps toms en ride ...

Alleen die crash .... lijkt alsof er een pluckbass in zit, met extra achtergrond ruis in de sample zelf .... verkeerd geripped ?
Valt omheen te werken (lo cut etc) en klinkt altijd nog 10x beter dan drumstation, dus niet echt belangrijk .....

wie zijn er nog meer aan begonnen ?

Ja ik heb't al gezien.....:gaap: was een beetje moe:engel:

Origineel geplaatst door Niel
Goed man !!! :halleluja

Site is erg netjes, ik twijfel zelfs om er zelf aan te beginnen, terwijl ik er eentje heb staan ..... lekker onlogisch/impulsief.

Demo klonk goed, vette snare en goeie bd claps toms en ride ...

Alleen die crash .... lijkt alsof er een pluckbass in zit, met extra achtergrond ruis in de sample zelf .... verkeerd geripped ?
Valt omheen te werken (lo cut etc) en klinkt altijd nog 10x beter dan drumstation, dus niet echt belangrijk .....

wie zijn er nog meer aan begonnen ?

moi ! :duivels:

hehehe,tja das coolborders...maar volgens mij wil ie liever de complete versie bestellen....dus al geassambleerd....

maar ik heb de site bekeken en zag er top uit,ook even het gastboek getekend,klasse dit!!! :D

ow nog ff een vraagje,hoe heb je die uitsparingen in het metaal gemaakt voor de jacks,voeding,en potmeters? een pons gebruikt? of gewoon uitgemeten en allemaal geboord?

Origineel geplaatst door mono-poly
compleet geasmbleerd???
volgens mij worden er alleen maar pcbs verkocht en schemas

dat weet ik wel zeker,maar hij zoekt denk ik een gek die ze compleet verkoopt...lol...

maar eraz check mijn vraag in mijn reply hierboven even als je wilt....alvast bedankt!!!

Origineel geplaatst door d.j.conflict
dat weet ik wel zeker,maar hij zoekt denk ik een gek die ze compleet verkoopt...lol...
dan kan ie beter een kant en klare 909 op de kop tikken... het zou mij, als ik qua electronica onderlegt was, niet loik lijken om een 9090 in elkaar te flansen en vervolgens aan een ander te verkopen...waar blijft dan de eer van je werk, van de tijd die je er in hebt gestoken? die centen die je er voor 'terug' krijgt maken dat echt niet goed...

case1a.jpg

Zou goed hierbij passen..
attachment.php

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11881

Proficiat !!

Maar wat kost dat nu alles bijeen? Totaal hè met kast,knopjes en soldeermachine! zonder dat je je uren rekent?

En nog iets, kan een elektronika NOOB zoals ik, die wel zeer handig is en reeds wel al hersolderingen gewaagd had met succes van iets in men Akai sampler aan de transfo.
(zou wel een soldeermachine zoeken ergens zoals jij gedaan hebt)

MAW het lijkt me een reuzeproject en als hobby zo iets ineen knutselen met alle liefde van de wereld zie ik wel zitten. Niet voor vandaag, misschien later....

Of misschien toch eerst wat projectjes van Velleman verkloten vooraleer zoiets te doen?:dubbel:

(zoals die potmeters verbindingen binnen moet je toch nog zelf deftig kunnen solderen enzo zeker hè?)

Andere suggesties?

ik doe het ook en heb ook niet super veel soldeer ervaring ...

met potmeters komen er iig al aan .. de frotnplaat zit in de planning en bestelling van kleine onderdelen doe ik vanavond !

zal iig zodra ie klaar is eens horen met een echte tr 909 als sequencer ..
(stuurt een echte 909 eigenlijk notes uit bij de onboard drum geluiden ?)

:)

Origineel geplaatst door MadR
(stuurt een echte 909 eigenlijk notes uit bij de onboard drum geluiden ?)

:)
lijkt me toch niet, althans geen echte 'note data' zoals we die bij midi kennen... het zullen wel gewoon interne codes zijn.
de 909 maakt toch alleen maar gebruik van de interne sequencer dus verder niet echt belangrijk toch...?
net zoals de 9090 dat is toch maar een 'eindstation' aangezien er geen knoppen opzitten om de geluiden zelf te triggeren... heeft dus ook geen midi out... toch eraz? :D

Origineel geplaatst door 6 trak
lijkt me toch niet, althans geen echte 'note data' zoals we die bij midi kennen... het zullen wel gewoon interne codes zijn.
de 909 maakt toch alleen maar gebruik van de interne sequencer dus verder niet echt belangrijk toch...? :D

Dit is onzin!
Ik kan met logic gewoon domweg nootjes plaatsen en Logic als zodanig als syquencer fungeren.
Nu begrijp ik waarom je dat syquencer verhaal van mij niet snapte, hij klinkt intern dus echt anders.
En ja er zitten 2 midi outs op of thru zoals je wilt, want dat is ie ook...

Back