nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

:halleluja :luv: voor het idee

ik ben best bereid om er 75 euro voor neer te leggen om het uit te proberen!
alleen vraag me af hoeveel het in elkaar (laten) zetten van het geheel kost, ben zelf echt 100% a-technisch :bekdicht: :o:

volgens mij kost zo'n 19" module leeg al meer dan 75. De prijs staat voor de printplaten. Ik denk dat je al die knopjes ook zelf nog moet gaan kopen.

Idee is leuk, maar je moet wel geduld hebben. Misschien kan je kan beter een drumstation kopen, heb je er ook nog een 808 bij, of Waldorf Attack vst.. ook een hele goeie.

cheers

bestelt

bestelt

Er was idd al een uitgebreide post over , ik had gezocht maar kon niks vinden. Ik heb 'm bestelt en ik zie wel waar het schip strand. Ik ga hier iig een hoop van leren .:geslaagd: , oeps nieuwe thread ipv antwoord op 909 kloon

Re: bestelt

Re: bestelt

Nou ik ben benieuwd naar wat er bij zit, hoe makkelijke het in elkaar te zetten is en hoeveel werk dit gaat opleveren in tijd. Laat alsjeblieft wat van je horen als je dermee aan de slag wilt gaan. Zo'n 19" case is ook niet zo moeilijk om aan te komen, alleen boren enzo lijkt me weer niks voor mij. :D

Origineel geplaatst door dennisb
Er was idd al een uitgebreide post over , ik had gezocht maar kon niks vinden. Ik heb 'm bestelt en ik zie wel waar het schip strand. Ik ga hier iig een hoop van leren .:geslaagd: , oeps nieuwe thread ipv antwoord op 909 kloon

okee lui... heb ik het nou niet goed door of begrijp ik jullie verkeerd?... dit staat op de site "These are completely blank PCBs only of course and almost everything else has to be obtained separately" en dan staat er in de partslist een enorme lijst met honderden dingen die je volgens mij nog erbij moet aanschaffen.
ik kan het helemaal verkeerd hebben maar het enige wat je volgens mij krijgt zijn twee lege printplaten en een paar eproms....

Eraz is hier mee bezig toevallig

Moet inderdaad nog een kast omheen,, zijn errrrrug expensive. maar aangezien ze op mijn werk deze kasten in overvloed gebruiken, heb ik lief wezen zijn tegen meneer de baas.. :{

Alleen al die ic voeten laat ik eruit.. gewoon direct op de print..

Als iemand deze kit ook gaat bestellen.. en ook ermee zit om het te solderen...

No probleem, Stuur naar eraz.. en ik haal het even door onze soldeer masjien.. 2minuten print klaar :)

I wil let you know!

zeg eraz... moest je nou die honsderden parts los erbij aanschaffen (zie mijn post net boven de jouwe)? ... zoja, was dat makkelijk/duur?... zonee, zit ik nou helemaal verkeerd te denken en is het dus idd mogelijk een 909clone voor 75euro + kast te regelen?

Nee

Alleen de printen kosten 75euro (op de ebay site dan) + de geprogrammeerde onderdelen..

100$ normale prijs

Kast als je die zou moeten kopen ben je zeker 75 a 100 euro kwijt voor een mooie dan..

Onderdelen lost kosten ook nog wel een hoop... maar aangezien ik bijna alle onderdelen op mijn werk heb...
Is dat voor mij te verwaarlozen.. Dus voor mijn een intressant projectje..

Mensen! ik heb trouwens dit schema zitten bekijken... en het zit verdomd goed in elkaar..
Ziet er zowat exact uit als het originele 909 design..

Ik moet zeggen dat dit een kwalitatief goed design is...

De rest hangt van je zelf af.. hoe goed je kan solderen :D en hoe netjes je bent met bedraden :D

Hey eraz heb je dat echt door zo'n bestuk machine laten doen (dat component plaatsen?).

Ik heb hier ook ongeveer alles liggen van die clone, heb alleen nog geen zin gehad om eraan te beginnen.

Origineel geplaatst door koediman
ik kan het helemaal verkeerd hebben maar het enige wat je volgens mij krijgt zijn twee lege printplaten en een paar eproms....

Klopt.

Een ruwe schatting van de totaalkosten voor het maken van een 9090:

- printplaten + eproms en cpu: 75 euro
- onderdelen voor printplaten: 75 euro
- behuizing: 50 euro
- frontplaat (Schaeffer): 100 euro
- potmeters + knoppen + outputs: 75 euro
-------------------------------------------------------
- totaal: 375 euro

Dat is zonder verzendkosten, kosten voor aanschaf gereedschap zoals metaalboren, etc.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de de hoeveelheid tijd die erin gaat zitten. ;)

Da's wel een goede schatting ja..

Maar wat is er nou meer fun dan je eigen drum-synth in elkaar te fratsen :) en die nog goed klinkt ook...

Voor mij is het puur hobbyboppen :P

Mij lijkt het ook leuk om zoiets in elkaar te zetten. ben alleen niet echt technisch. Kan niet iemand die deze 909 wil bouwen een nederlandse tutorial maken (met foto's), lijkt me erg handig, of misschien een aparte tread.

Back