audio kaart? need help

arjanv

Ingeburgerd
Hi,

Ik heb een audio kaart nodig, maar weet nog niet welke ik nodig heb. (althans ik neem aan dat ik die nodig heb.)
dit is wat ik heb:
nova sn2
access virus c
jp8080
nova drumstation
spirit 24 mixer
1 pc
2 compressors
2 fx bakken

wat voor audio kaart zou ik nodig hebben.
ik neem nu gewoon de track op vanuit de mixer.

wat ik zou willen is dat ik alle audio sporen wil opnemen, kan dat wel met dezelfde pc die ik als sequencer gebruik?
of heb ik een aparte pc nodig?

alvast bedankt

Origineel geplaatst door Almeros
Misschien moet je eerst even op de knop 'zoeken' drukken rechtsbovenaan de pagina!

Hij vraagt advies voor ZIJN situatie, en dat vind je niet met de zoekmachine.....

Je kan op dezelfde PC gewoon opnemen, en mischien ff kijken naar een M-audio delta 1010(lt)

Kijk ook ff naar die signature van Almeros :)

Origineel geplaatst door Almeros
Misschien moet je eerst even op de knop 'zoeken' drukken rechtsbovenaan de pagina!

ik haat deze flauwe uitspraak op forums: "druk even op de zoek knop"

Maar ben je te lui om zelf uit te zoeken hoe je kunt werken en wat de mogelijkheden zijn?

Er is geen beste setup omdat iedereen hier even eigenwijs is en het op zijn/haar manier wil doen.

Maar mijn suggestie zou zijn, kijk eens naar die Tascam firewire geluidskaart/mixer surface.
Als je een deftige computer hebt zou dat prima moeten kunnen gaan.

Maar let wel even op dat het dan heel anders mixen is als op je spirit.

Origineel geplaatst door arjanv

Ja maar beste jongen...

Er zijn al zoveel threads gestart over het desbetreffende onderwerp, dat het zowat gaat lijken dat niemand de moeite en tijd neemt om even een middagje/avond of what ever, goed op dit forum rond te kijken..

Er staat voor een paar jaar aan informatie en ervaring op dit forum over zoveel onderwerpen..

Men heeft gewoon geen zin om iedere keer maar weer dezelfe reacties te geven op threads...
Je blijft bezig..

Misschien hebben mensen er een reden voor?? :)

Het is nogal een erg breed uitgestelde vraag en er zijn al veeeeel discussies over geweest waar heel veel meningen over zijn... Maargoed daar valt dus al genoeg algemene info voor je uit te halen!
De opmerking was dus niet om flauw te doen maar om je serieus 'snel' verder te helpen!!

@O.I.: H`eh`e... sja wieweet... het is meer een site voor soundcards met 1 of 2 inputs... Denk dat arjanv een kaart zoekt met meer inputs...? :)

hey arjan, laat je niet van de wijs brengen door sommige replies hier. het is gewoon zo dat nogal wat mensen al een hele tijd hier verpozen, en soms s wat nukkig kunnen reageren als ze voor de tichtigste keer een gelijkaardige vraag zien voorbij komen. maar dat zijn ook mensen van wie je erg veel kan leren als je er wat dieper in zit, of meer gevorderde vragen hebt.

om op je vraag te antwoorden:

als je 24 tracks tegelijk wil opnemen moet je al naar zeer uitgebreide (en dure) hardware kijken, volgens mij zijn RME en Creamware merken die in die klasse spelen

voor wat minder inputs kan je kijken naar bv. Emagic, Terratec, M-Audio, Audiotrak, Edirol of ESI (vermoord me nu niet als k een goeie vergeten ben)

wat ook kan helpen is de catalogus van een grote shop te bekijken. zie je daar interessante dingen in, google dan naar meer info zoals tests of reviews. het zou te makkelijk zijn als er één oplossing de beste was hé ;)
vb.: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_online_catalogue_co.html

Ik heb een Motu 896. Deze heeft 8 in en outputs, je kunt er meerdere aan elkaar hangen via firewire.
Ik gebruik hem als mixer. Gaat prima.
Motu heeft ook een 24I/O. Dat is een interface met 24 in/uitgangen. Dat schiet lekker op.
Ik ben er erg tevreden over de Motu.
Ik moet echter niet teveel plugins op de inputs gooien, dat trekt mijn pc niet. Maar ja dat is een pc probleem.
Kijk ook eens naar de RME Hammerfall. schijnt ook een goeie interface te zijn.

Re: audio kaart? need help

wat voor audio kaart zou ik nodig hebben.
ik neem nu gewoon de track op vanuit de mixer.

wat ik zou willen is dat ik alle audio sporen wil opnemen, kan dat wel met dezelfde pc die ik als sequencer gebruik?
of heb ik een aparte pc nodig?

Wat voor audio kaart je nodig hebt is moeilijk te zeggen. Zoals al gezegd, overloop de kaarten van bv. RME, echo, M-audio eens. Veel hangt er vanaf hoeveel inputs en outputs je nodig hebt.

Als je computer het aankan, kan je hem zowel als midisequencer en audiosequencer gebruiken.

ik bedankt jullie allemaal, ook voor de mensen die antwoord geven maar dat eigenlijk niet willen of zeer geïriteerd raken door een simpele vraag van mij.

heel simpel lijkt mij als geïriteerd raakt doordat iemand een vraag steld....tel tot 3 en haal diep adem en klik de post weg.

als je kijkt zijn er ook mensen die gewoon heel normaal doen en gewoon advies geven.

thanks anyway

Ja...maar....het forum vervuilt mooi wel door vragen die steeds herhaald worden.
Kan ik de thread wel weg klikken, als ik eens iets zoek bestaat de helft van mijn search uit het lezen van vragen die allang beantwoord zijn. Dat frustreert me wel degelijk.

Je hebt ook een thread gestart waarin je wilt weten welke compressor en effect bak je moet kopen en na meer dan 80 reply's kom schop je gewoon die thread omhoog waarin je de vraag doodleuk nog eens stelt.

Sorry hoor, maar dat komt op mij een beetje 'dommig' over. En het frustreert me wel degelijk, want de goede antwoorden waren al meerdere malen gegeven.

Wat ik altijd grappig vind in threads waar in iedereen gaat roepen dat je eerst moet zoeken over het algemeen na 4 of 5 postings toch altijd weer mensen zijn die wel bereid zijn om de vraag alsnog te beantwoorden.

Ik vind het grappig maar ook jammer, het loont op die manier dus om vragen te stellen die allang behandeld zijn.

Schop dan liever een andere thread omhoog die lijkt op jou vraag en post daarin je probleem.
Dan blijf het forum wat beter leesbaar.

Maar goed.. Ik heb geen hekel aan je hoor..maar soms wordt ik wel eens een beetje moe.
En dat wegklikken verandert daar niets aan.

als je kijkt zijn er ook mensen die gewoon heel normaal doen en gewoon advies geven.

(irritant modus aan)
Nou raak je zelf ook gepiekeert :D
(irritant modus uit)

Ik gaf je een advies... but hey...it's just an advies... Voor mij werkt het vaak al voldoende...

No offence verder ofzo :).. en ik hoop dat je de juiste kaart voor jou iig vindt!

Back