[CS6x]Arp out perikelen

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ik wil dus graag mijn arpegiator meezenden naar cubasis,maar als ik in de uitility mode "MIDI -> arp out ON" aan zet, dan speelt de arpi ineens heel anders en ook als ik de toetsen ingedrukt houd speelt ie maar heel even..

iemand een idee hoe ik de arpi meezendt zonder dat dit invloed heeft op hoe die wordt afgespeeld?

Dit is een bekend iets... Ik heb dan de CS6R maar die werkt hetzelfde als de CS6X

Heb het al uitgevonden wat het is via het volgende:

Attachments

• cs6x arp to midi clock sync.zip
    17 KB · Bekeken: 157
He net iemand mij voor terwijl ik zat te tikken, maar toch maar ff posten

Ik weet niet of je het volgende al geprobeerd hebt, maar uitgaande dat je in Voice Mode werk controleer dan eerst je midi in kanaal (via het Utility menu). Neem hier b.v. kanaal 1 voor. Kies vervolgens, ook onder het Utility menu (MIDI Arp).

OUT(Vce) = On
Ch(Vce)=2

(het tempo kun je synchroniseren intern in de synth of via cubase. Soms als je het cubase laat doen loopt de Arp wel eens slechter heb ik het idee)

Teken/schrijf nu de noten op kanaal 1 (b.v. de accorden en teken deze zo lang tot dat je een accorden wissel wilt.)

Als de accorden allemaal staan selecteer dan track 2 en start de opnamen in die track. Cubase speelt nu track 1 af en triggert de arp en schrijft de noten weg in track 2. Je kunt na de opnamen track 1 weggooien en je hebt nu de noten in track 2.

...wellicht is nog beter om even de onderstaande link te bezoeken en je vraag in te tikken (bv CS6x arpeggio midi):

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/KnowledgeBase/SearchKnowledgeItemForm/

Zowiezo kun je op deze site vaak goed terrecht voor bepaalde problemen en vragen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en als je dit allemaal al geprobeerd hebt..tja dan weet ik het ook niet
:)

Succes:kroon:

....ohja en heb je ook de nieuwste OS (die is natuurlijk alweer ff oud, maar toch) in je CS6x staan?

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
OS updaten is dat zinvol?

nee, updates maken ze alleen voor die idioten die het installeren, met als specifiek doel hun eigen instrumenten naar de galemiezen te helpen.

Origineel geplaatst door cyan_circle
nee, updates maken ze alleen voor die idioten die het installeren, met als specifiek doel hun eigen instrumenten naar de galemiezen te helpen.

...dat is natuurlijk ook een mening :) De update werkt bij mij echter prima. Op de eerder bovengenoemde site staat exact welke stappen uit te voeren. Tevens kun je de update daar dwnld.

Origineel geplaatst door cyan_circle

ochjee, cinische cyan is er weer bij..

nu heb ik enige nare ervaringen met updates, dus ik denk, waarom iets aan mn synth veranderen als alles werkt?

Back