Reaktor 4 probleempje

ritzi lee

Stamgast
Je heb in reaktor 4 onder sequenced synths de "vierring".
erg mooie geluiden zitten erop.

OK. Ik heb opeens in Cubase SX even wat knopjes gebruikt om te automatiseren,
namelijk de 'attack' sectie. Cubase heeft alles netjes geschreven. En tot mijn grote verbazing staat er onder VST instrument automation tracks:

- Unused --- unused
- Unused --- unused
....
...

M.a.w. ik kan die knopjes niet automatiseren.
Als ik Reaktor onder properties van de knopjes kijk,
staan er wel een ID nummers bij de automation properties.

Dus nu de vraag: Hoe zorg ik er toch voor dat de knopjes geautomatiseerd worden.
Ik moet ergens de ID nummers invoeren??

Dit staat idd op het forum van NI en ook in de handleiding.....
Je kunt ALLE knoppen van Reaktor Ensembles aansturen binnen SX maar je moet het niet in de automatisering zoeken net als een andere plug die niet modulair is daar staan ze namelijk meestal bij de automatisering.
Maar Reaktor is geen gewone VSTi Reaktor is modulair dus kunnen de Midi CC's verschillen bij de ene ensemble is bijvoorbeeld CC74 de Cutoff en bij het andere ensemble is CC16 bijv. de Cutoff nu heb ik wel genoeg verklapt denk ik :D

Goed kijken in die module die je krijgt te zien als je bij een knop of slider ''properties'' gaat bekijken en dit in combinatie met de Midi CC in SX is het antwoord.

Niet dat ik je niet wil helpen maar een beetje moeite mag wel :biertje:

hehe toch iets nieuws ontdekt.

Wel goeie tip van die CC's ;)

Maar ik kwam per ongeluk in de 'properties' van de ensemble terecht.
Daar vond ik toevallig een optie dat stond op maximaal aantal ID's afgesteld op 100.
En aangezien de knoppen die ik wilde gebruiken allemaal ID hoger dan 100 hebben,
heb ik de waarde in maximaal aanta; verhoogt naar 200. Et voilaa!! Hij doet 't. :D
Alle automation tracks begonnen te reageren...

Back