HACK tr909 patterns ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Nou om maar met de deur in huis te vallen

ik heb een java progje gevonden die midi files naar roland mc202 sequenties kan omzetten welke vervolgens als audiofile via een geluidskaart de mc202 in gaan.
Nou ben ik opzoek naar iets dergelijks maar dan voor de tr909 die ook sequenties naar tape kan saven

ik heb al een beetje op google rond gekeken
maar niet echt iets gevonden
iemand bekend met een dergelijk project ?

uitlezen en schrijven zou natuurlijk helemaal te gek zijn ...

txs !

dit is idd erg interesante materie!
wat helemaal gaaf zou zijn is midi to tapefile... dus in je midi seq wat in elkaar flansen en converteren...!

ik vraag me af waarom fabriekanten zoals Kenton daar nog niet op zijn gekomen... gewoon als extra optie naast de midi-cv conv .... voor vintage synths die geen patchdump kennen maar wel tape in en out hebben...
geluiden via sysex uitwisselen tussen je vintage synth en de sequencer... 8)

het lijkt me sowieso eens interesant om tapefiles (als audio) te bestuderen in een wave editor en te achterhalen hoe die in elkaar steekt...

ja het is zeker leuke materie
al vind ik een midi 2 patterns wel de minste functie
leifst lees ik ze uit
en herschrijhf ze dan pattern stijl en laad die in de tr909

dat zou het coolst zijn
misshcien mail ik die gast van mc202 wel ..
die weet iig iets van die patterns/seq.

hehehehehe
ik heb vanzelfsprekend wel wat beters te doen
maar misschien heeft iemand anders er zin in en tijd voor
daarnaast kan ik niet super programmeren ..
dus maak er dan maar 5 jaar van ..

:D

Waarom heb je dat nodig voor de 909. Deze heeft toch midi?

202hack is al heel oud trouwens. Ik wist niet dat er ook een java versie van was.

Origineel geplaatst door 6 trak
dit is idd erg interesante materie!
wat helemaal gaaf zou zijn is midi to tapefile... dus in je midi seq wat in elkaar flansen en converteren...!
[/size]

Dat bestaat al jaaaaaaren voor de 202.

Origineel geplaatst door sander
Waarom heb je dat nodig voor de 909. Deze heeft toch midi?

Sterker nog, je kan je patterns via sysex ergens naar toe dumpen. Dit staat allemaal beschreven in de service manual. Even een dagje klooien met sysex strings en voila! :)

Het maken van programma's die gebruik maken van de tape backup van apparaten kost gewoon te veel tijd, omdat bijna elk apparaat dit wel op een andere manier doet.

Origineel geplaatst door sander
Dat bestaat al jaaaaaaren voor de 202.
wat ik bedoel is dat het is geintegreerd met een midi-2-cv/dcb conv.... een tone generator dus die midi data omzet naar geluid en deze vervolgens doorstuurd naar de tape-in van de synth en omgekeerd...

Dat kan ik me goed herinneren in de tijd van de ZX Spectrum en de C64 :okdan:

gr. Mario

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Sterker nog, je kan je patterns via sysex ergens naar toe dumpen. Dit staat allemaal beschreven in de service manual. Even een dagje klooien met sysex strings en voila! :)

Interessant, daar wil ik wel eens mee gaan experimenteren. :geslaagd:

Origineel geplaatst door 6 trak
wat ik bedoel is dat het is geintegreerd met een midi-2-cv/dcb conv.... een tone generator dus die midi data omzet naar geluid en deze vervolgens doorstuurd naar de tape-in van de synth en omgekeerd...

Helaas werkt het bij al die modellen weer anders. 202hack kan bijvoorbeeld niet overweg met Juno data. Dus dan moet iemand veel moeite doen om voor elk model synth de wavefiles van de tapedate helemaal uit te spitten en er met heel veel trial en error er een converter voor schrijven.

Origineel geplaatst door OnAcid
Interessant, daar wil ik wel eens mee gaan experimenteren. :geslaagd:

kijk hier zat ik op te wachten !!!!

:halleluja

hoe bekend ben je sysex onacid ?
ik alles behalve namelijk ..

en we hebben het over de tr909 he boemtjak ?
iemand link naar de service manual van tr 909 ???

txs

Origineel geplaatst door MadR

hoe bekend ben je sysex onacid ?
ik alles behalve namelijk ..

en we hebben het over de tr909 he boemtjak ?
iemand link naar de service manual van tr 909 ???

Nou, ik ben ook niet zo heel bekend met sysex hoor...Vroeger wel eens wat studioware paneltjes gemaakt in cakewalk.

Ik heb de service manual thuisliggen (scans). Mag je wel van me lenen, hoor. Ik weet toch waar je huis woont. :D

hehehehe ja klopt !

maar niemand die een link kent ?
ik ben erg benieuwd hoe het werkt
misschien eens vragen op de LAW lijst of er al een enviroment voor logic bestaat !

Back