dell inspiron laptops en gesharede IRQ's

olafmol

[EXPANSIONS]
vraagje: ik lees her en der wat ellende over dell inspiron (8600 enzo) laptops die de IRQ van hun firewire chipset delen (met de irq van de grafische kaart?), wat resulteert in clicks en pops als je bv een firewire HD tegelijkertijd met een firewire soundcard wilt gebruiken...weet iemand hier meer vanaf? klopt dit, en zo ja is het op een of andere manier te verhelpen?

weet nix over de vuurdraad maar kwam er net achter dat de 2 USB poorten van mijn 8100 eigenlijk dezelfde aansluiting delen. dus één keer bandbreedte voor 2 poorten. lees hier

overigens gebeuren er ook rare dingen als de ventilatoren aanschieten. hij registreert dan muisbewegingen ofzo want hij schiet dan uit screensaver en van die dingen. geen idee waar het aanligt.

nu we toch bezig zijn: na net iets meer dan een jaar (en dus de garantie) begint mn scherm vreemd te flikkeren. dell: voor 600€ krijg je n nieuwe LCD. ik : tuurlijk jongens. na wat zoek werk blijkt dat er een kabeltje los kan komen. met wat geduw aan de case boven het toetsenbord was het weer verholpen.

en mijn batterij was na anderhalf jaar dood... een nieuwe kunnen scoren op ebay voor 75€. was bij dell meer dan 100 geloof k. heel wat mensen hebben dit trouwens, check maar s het (amerikaanse) support forum.

mijn beeld van Dell was daarna al heel wat minder geworden...

Back