Motu 828

Cornerman

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. De keuze voor mobile studio gebeuren is inmiddels gevallen in het voordeel van de pc laptop (een dell)
Welnu wat betreft de soundcard gaat het tussen een RME Hammerfall Multiface met pcmcia kaart en een Motu 828.

Over de RME heb ik veel kunnen vinden her en der en dat is een uitstekende kaart als ik het zo eens allemaal lees.

Echter is hij nog wel pcmcia. Nu is er dus de Motu 828 met firewire, persoonlijk zie ik de pcmcia slots wel gaan verdwijnen en als ik dan over een jaar of wat een upgrade doe van de laptop zit ik misschien met een waardeloos geworden kaart.

Mijn vragen:

Wat zijn jullie ervarigen met Motu (en dan de 828 in het bijzonder) ?
Wat is de meest logisch keuze in deze wat betreft de "aansluiting" ?

Alvast weer enorm bedankt.

Wat betreft de kwaliteit van beide systemen (Motu of RME) zit het wel goed, uitstekende kwaliteit. Ik heb geen ervaring met de systemen, maar de reviews die ik gelezen heb zijn lovend. Ik zal eens kijken of ik ze nog kan vinden.

Over de aansluiting: PCMCIA verdwijnt voorlopig nog niet, maar de kwetsbaarheid daarvan is veel groter dan Firewire (wat dus niks anders is dan een 'simpele' plug). Als bijvoorbeeld de kabel van je PCMCIA kaart (naar de multiface) kapot is dan zul je waarschijnlijk flink moeten dokken voor een nieuwe. Ook de card zelf is kwetsbaar...

firewire heeft wel mijn voorkeur
vooral handig als je wilt switchen tussen workstation en laptop

voordelen van de rme hammerfall is de MIDI aansluiting maar die schijnt (op macs?) nogal te haperen en z'n aantrekkelijke prijs die toch wel ver onder die van de motu 828 ligt.

(hier de topic over de rme hammerfall die onlangs gehouden werd.)

ik sta momenteel voor dezelfde keus maar mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de motu 828
ik werk ook met motu digital performer en ik heb ook een motu midi-interface alleen maakt het verder volgens mij niet zo veel uit welke audio-interface je gebruikt.