Apperatuur mee in vliegtuig

sander

_
Ik vroeg me af hoe dat gaat met apperatuur in het vliegtuig.

Is daat een aparte bagage ruimte en aparte afhaalbalie(ipv die draaidingen waar normaal je koffers op langskomen) of
worden die dingen ook gewoon tussen alle koffers gegooid.

Stel dat je een MPC2000 met koffer wil meenemen. Mot je daar dan veel voor dokken?

Ik had van een forumlid vernomen dat je een laptop naast je handbagage mee mag nemen.
Als je in die laptoptas nu een MPC-1000 stopt? Controleren ze dat?

En een 303. Die kan ik toch ook gewoon tussen m'n handbage stoppen,

Andere dingen zoals een 707 of effectbox boeien me niet zo en die kunnen gewoon tussen de kleren.

Stefan Robbers koffertje

Stefan Robbers koffertje

Dit lijkt me ook wel handig als je veel optreed. En niet zo moeilijk te maken, toch?

Attachments

• eevolute.jpg
    eevolute.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 91
als ik jouw was zou ik heel voorzichtig zijn met apparatuur in je koffer zowiezo met alles wat breekbaar is als je ooit een rondleiding krijgt in de bagage kelders van schiphol moet je dat zeker eens doen

je kijkt dan de volgende keer wel uit wat je in je koffer op bergt:maffia:

Re: Stefan Robbers koffertje

Origineel geplaatst door OnAcid
Dit lijkt me ook wel handig als je veel optreed. En niet zo moeilijk te maken, toch?

ja dit is de enige manier om je gear veilig te vervoeren vooral de afgeronde hoeken zijn eerg belangeijk

en hoe meer alu des te beter liefs een koffer volledig uit alu

Re: Apperatuur mee in vliegtuig

Origineel geplaatst door sander
Andere dingen zoals een 707 of effectbox boeien me niet zo en die kunnen gewoon tussen de kleren.

Een Boeing 707 stop ik toch niet zo maar ff in m'n binnenzak hoor :D

Maar bagage, die in het ruim moet, wordt toch gewogen en daar betaal je voor. Handbagage is natuurlijk ook beperkt in gewicht maar let hier toch op: Vanwege die Talibanners, is de controle op handbagage ernstig verscherpt. Het zou best kunnen dat je een MPC meeneemt maar niet iedereen weet wat zo'n ding is. Sommigen herkennen hierin misschien eerder een moderne bom of afstandsbediening daarvoor.

Maar dit kan je best vragen bij de luchtvaartmaatschappij waar je geboekt had. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. En vergeet ook niet dat op je bestemming misschien andere regels gelden. Misschien mag je wel aan boord op Schiphol/Zaventem maar raak je op je bestemming niet voorbij de controle.

Origineel geplaatst door OnAcid

Dat koffertje mee? Ha, geloof me... Als dat door die scanner heengaat denken ze dat je een bom meevoerd en zit je daarna 3 uur vast in een hokje met schreeuwende mensen :D

Voor een MPC2000 moet je gewoon een goede flightcase kopen, dat werkt prima (is helaas wel enorm zwaar). Je kunt fragile bagage meegeven bij het inchecken (fragile stickers erop), dat gaat dan niet over de band maar met een karretje richting vliegtuig (moet je zelf in het karretje zetten). Met een beetje geluk doet het vliegveld van aankomst het ook weer afgeven bij de fragile spullen (dus die koffer komt dan ook niet via de lopende band aan maar bij een aparte balie). Dat laatste is twijfelachtig en gebeurt maar 80% van de keren, dus een fatsoenlijke flightcase is geen luxe.

MPC1000 in een laptop tas moet, afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt geen probleem zijn; computer is computer en technisch gezien is een MPC niet veel meer dan een computer met een heel klein schermpje. Een laptop wordt los gezien van de handbagage, dus je mag een tas handbagage + een laptop tas meenemen (verschilt soms wel per maatschappij en per vlucht (amerikaanse vluchten mag het wel, europese vluchten soms niet, dat soort regeltjes!) Het gewicht van de laptop wordt NIET opgeteld bij het gewicht van de handbagage, dus dat is ook wel prettig. Bij het inchecken kent dus je laptop dezelfde status als een paraplu :)

Bij het inchecken hebben ze mij nog nooit gevraagd om de inhoud van m'n laptop tas te zien en bij de veiligheidscontrolle intresseert het ze geen moer, zolang het maar geen explosief is. Zorg wel dat je het ding kunt aanzetten als ze daarom vragen, iets wat ze bij de douane / veiligheids controlle nog wel 's kunnen doen (bizar genoeg om zich ervan te gewissen dat het geen bom is: de gedachte is dat als 'ie aan kan, is het geen bom met 6 outputs). Ons overkwam het een keer dat we de Amiga en een laptop niet aan konden zetten en toen moesten we alsnog opzoek naar fatsoenlijk verpakkings materiaal en de spullen inchecken met de rest van de bagage. OOk mobiele telefoons moeten aan gezet kunnen worden! Dus zorg altijd voor een volle batterij!

Dit kost allemaal geen cent extra, je betaalt alleen extra bij afwijkende maten en overgewicht, maar zelfs een normale synthesizer heeft geen afwijkende maat. Check altijd even wat de bagage en handbagage regels zijn van de maatschappij waarmee je vliegt, de meeste maatschappijen hebben regels online staan.

Vraag anders ook even Luke Eargoggle, die reist geregeld met een MPC2000

Hartelijk dank Brian en anderen.

Ik zal Luke eens even over de 2000 vragen. Ik heb een prima flightcase Maar toch lijkt me een 1000 gewoon in een laptop tas wel ideaal. Een 303 in rugtas, lijkt me toch ook geen probleem. Er zitten batterijen in, dus kan
em desgewenst aan doen.

Ik hoor net van Luke dat hij z'n MPC2000 in koffer gewoon altijd kosteloos als handbagage meeneemt.
Hij heeft waarschijnlijk een kleinerer flightcase dan ik. Geen idee of die van mij boven m'n hoofd in bagageruimte past.

Sander (Ja ik ben het :D ) ik heb nog een maagdelijke flightcase voor de MPC2000 staan hier.
Nooit gebruikt. Superstevig. Ik denk wel dat die niet echt voor handbagage doorgaat dan, 't is meer een echte flightcase voor in het ruim.

Als je wil mag je hem lenen voor je US tour

Of anders natuurlijk meteen kopen kan ook eh :D

Dat koffertje mee? Ha, geloof me... Als dat door die scanner heengaat denken ze dat je een bom meevoerd en zit je daarna 3 uur vast in een hokje met schreeuwende mensen

Ik heb wel vaak verhalen gehoord over zelfgebouwde apparatuur...zeker in Amerika en Engeland is het niet wijs om een zelfgebouwde theremin of andere rare doosjes mee te nemen.

Smackos, nauw ja??? Doe de groeten aan Raheem :D

Ik heb een mooie flightcase (heb je wel gezien misschien). Maar als die van jou veel kleiner is,
dan leen ik em graag. Maar wie weet ga ik toch voor een MPC1000 en gaat de tour niet door :(

Heb jij je al voorgesteld :)

hehehe tony banks heeft voor de IT tour ze DX7 gewoon als handbagage meegenome... maar goed dat even terzijde... was toch al thread over over het vervoeren van dingen in het vliegtuig?

..was idd al een thread over, ging alleen over een AN of DX 200, geloof ik.

Ik zou sowieso nooit veel 't vliegtuig in meenemen.
Behalve als het voor een redelijke optreden ergens is (ook qua €/$ !!), dan zou ik eerst goeie flightcases maken, etc.
Maar als 't voor hobby/kleine gigs is (1 á 2 kleinere gear-dingen) zou ik 't gewoon als handbagage doen.
Zo'n MPC en/of 303 lijkt me niet zo'n probleem.
Let wel: 't zal wel waarschijnlijk in de 'kastjes' boven de zitplaatsen moeten!

Affijn, succes!

Wat je ook kan doen is appratuur daar lenen of huren, hoewel dat voor Sander lastig zou kunnen zijn. Hoef je alleen de MPC mee. Hou ook rekening met de stroom in de USA! Die is daar 110 volt, dus je moet daar adaptors hebben. Anders werkt je spul niet, maar dat zullen Brian en Danny je wel gezegd hebben.

Origineel geplaatst door smackos
Ja waar anders :D Op je schoot?

Eventueel.. Heb zelf wel vaker een rugtas bij m'n voeten/onder de stoel voor me gestouwd. Alleen niet alle stewardessen zijn zo makkelijk..
En het kon zijn dat desbetreffende persoon een soortgelijke gedachte had.
Vandaar dus m'n opmerking.
:eureka:

Ooit eens in een interview gelezen dat Neophyte hun apparatuur zonder doos oid zo op de lopende band gooiden. Maar toen de knoppen na een paar vluchtjes er van ellende vanaf flikkerden hebben ze toch maar wat anders gezocht... Ik denk dat je het gewoon ff bij de vliegmaatschappij moet vragen. Het zal namelijk denk ik verschillen per maatschappij.

Back