geld gestolen op internet

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

vale

Ingeburgerd
Hallo,

even een vraag of iemand mij kan adviseren of helpen.
Heb al meermaals gekocht via e-bay en ben oa ook langs e-bay gecontacteerd om via e-bay om te kopen.
En in het verleden gaf dat geen aanleiding tot problemen, tot vorige maand.

Ik werd gemaild om yamaha a4000 te kopen voor 310 euro via Western Union.
Persoon had al 350 positieve verkopen dus dacht ik cava, tegenslag natuurlijk.
Niets meer gehoord, e-bay neemt sancties, maar ik ben geld kwijt.

Weet iemand wat ik nog verder kan ondernemen,

groeten

Vale

Re: geld gestolen op internet

Origineel geplaatst door vale
Hallo,

even een vraag of iemand mij kan adviseren of helpen.
Heb al meermaals gekocht via e-bay en ben oa ook langs e-bay gecontacteerd om via e-bay om te kopen.
En in het verleden gaf dat geen aanleiding tot problemen, tot vorige maand.

Ik werd gemaild om yamaha a4000 te kopen voor 310 euro via Western Union.
Persoon had al 350 positieve verkopen dus dacht ik cava, tegenslag natuurlijk.
Niets meer gehoord, e-bay neemt sancties, maar ik ben geld kwijt.

Weet iemand wat ik nog verder kan ondernemen,

groeten

Vale

Rechtsbijstand verzekering?
Ze kunnen je op zijn minst adviseren.

rechtsbijstend verzekering zal zeker voor nl zijn hé, toch bedankt.
Ben uit België. Verkoper uit uk.

misschien wel uitstapje naar uk. Heb HAAR adres

Dat is bij mij ook eens gebeurd: geld overgemaakt ( Duitsland) en nooit meer iets van gehoord of gezien.

Daarom heb ik besloten nooit meer iets in het buitenland te kopen per voorafgaande overschrijving.

de gevaren zijn legio: zelfs als die kerel het apparaat opstuurt, kan deze defect zijn, of erger.

Als het niet te ver is zelf gaan afhalen, nakijken testen enz.. en dan pas betalen.

Maar 350 euros is inderdaad veel geld, damn, spijtig.

Take care

EF

life is a school hé.

Bedankt voor jullie medeleven, een mens wordt er geemotioneerd door.

=(

lol

Een rechtsbijstandverzekering is een verzekering die gerechtelijke kosten afdekt.
Tevens bied zo'n verzekering hulp (ook anders dan financiële) bij rechtzaken e.d.
Zoiets hebben ze ook vast wel in België, maar dan onder een andere (waarschijnlijk logischer ;) ) naam.

enneuh -> sterkte met het verlies......

Ik weet niet wat voor voorwaarden er zijn bij een rechtsbijstandsverzekering. Of dat alleen geld voor geschillen binnen je eigen land.
Maar Ik neem aan dat ook in Begie er iets bestaat als een rechtsbijstand verzekering die je kan afsluiten.

Origineel geplaatst door Exzit
Ik weet niet wat voor voorwaarden er zijn bij een rechtsbijstandsverzekering. Of dat alleen geld voor geschillen binnen je eigen land.

Een van de voorwaarden van elke rechtsbijstandverzekering is, dat er geen zaken behandelt worden die reeds lopen bij afsluiting van deze verzekering. Sommige maatschappijen gaan daar zelfs zo ver in, dat ze het eerste half jaar na afsluiting niks voor je doen. Of ze al dan niet zaken behandelen die grensoverschrijdend zijn, durf ik zo niet te zeggen, maar ik kan me amper voorstellen dat dat NIET het geval is !
Een rechtsbijstandverzekering is (in NL iig) 1 van de goedkoopste verzekeringen die er is, en kan je dus errug veel ellende/papierwinkel/kosten besparen.

een aanrader dus....

is dit wat?

http://pages.ebay.nl/help/basics/f-fpp.html

citaat:
Hoeveel kost de regeling voor kopersbescherming?
Per claim betaal je EUR 28,00 aan kosten voor deelname aan de regeling. Dit kun je beschouwen als een bedrag aan "eigen risico".

Valt iedere veiling/ieder object onder de regeling?
Alle veilingen zijn gedekt.

Je komt pas voor de regeling in aanmerking als je uiteindelijke biedprijs hoger dan EUR 28,00 is.
Alleen veilingen waarbij de verkoper en de koper geen negatieve feedbackscore hebben komen in aanmerking.
Het object mag niet in strijd zijn met de gebruikersovereenkomst van eBay.
Voor welk bedrag ben ik per veiling maximaal gedekt?
Per veiling ben je gedekt voor maximaal EUR 230,00 (min EUR 28,00 aan kosten voor deelname aan de regeling). Als de claim ontvankelijk wordt verklaard, ontvangt de claimende partij de uiteindelijke biedprijs met een maximum van EUR 230,00 (min EUR 28,00 aan kosten voor deelname aan de regeling, een soort "eigen risico").

Origineel geplaatst door gemmetje
Een van de voorwaarden van elke rechtsbijstandverzekering is, dat er geen zaken behandelt worden die reeds lopen bij afsluiting van deze verzekering. Sommige maatschappijen gaan daar zelfs zo ver in, dat ze het eerste half jaar na afsluiting niks voor je doen. een aanrader dus....

Ja dat weet ik is ook logisch. Ik heb hem al jaren.

Origineel geplaatst door 6 trak
niet gezien en gehoord is niet gekocht en betaald...

sorry hoor 6, maar da's wel errug makkelijk gesteld bij aankopen via ebay........

Volgens mij lezen jullie niet goed.

Vale heeft namelijk een aankoop gedaan bij een (zogenaamd?) ebaylid buiten Ebay om.
Natuurlijk heb je dan geen recht op kopersbescherming van Ebay. Toevallig zijn er op dit forum laatst nog een aantal threads geweest over oplichters die buiten ebay om spullen proberen te verkopen.

Het is heel sneu, maar mischien is het ook wel een beetje boontje komt om z'n loontje.
Dat wil niet zegen dat ik niet hetzelfde had gedaan. ;)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15882
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18874
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15961

Laatst gewijzigd:
goed gezien "on acid", je zit er niet voor niets aan.

Dus, als ik jullie goed begrijp kan ik kwasie niets doen ook al heb ik adres en bewijs v western union.
Zal dus tot bij haar moeten gaan.

Thx anyway to u all

Vale

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back