luidruchtige peecee

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bobby

.com
Sommige weten mss wel dat ik me dus een nieuwe pc heb aangeschaft (met een makker ineen gevezen).
Maar wat nu wel enorm opvalt is dat ie zo luidruchtig is! :confused:
Ik weet niet of dit normaal is, omdat ik enkel met m'n vorige pc kan vergelijken (800MHz) ...
Nu heb ik een 3GHz, met de bijgeleverde ventilator van Intel erop bevestigd ...

Is het mss mogelijk dat ie er verkeerd opzit?? Ik bedoel, dat de schroef in de verkeerde richting draait?? :confused:
De verbinding met je mobo kan je maar op 1 manier maken toch, met die socket met z'n 3 pinnetjes, dus kan zijn dat ie 180° verdraaid op de processor zit?
In welke richting draait de schroef trouwens? Klok- of tegen klokrichting?

In m'n andere thread is al aangeraden van een Zalman en Papst te kopen, maar is het hiermee verholpen?

Groet :kroon:

Nou, het is zo dat die nieuwe coolers harder gaan draaien wanneer het ook warmer in de kast word.
Misschien een optie op van die geluidsisolerende matten aan de binnenkant van je kast te bevestigen ?
Bij funprice hebben ze daar mooie zelfklevende matjes voor.
En verder tja, een andere cooler en daar houd het dan ook bij op.

Ik had ook zo een ruisende pc toen ik hem nieuw kocht. Ik zag toen dat er twee grote fans in de kast zaten en dat vond ik wat overdreven dus 1 uitgeschakeld. Vervolgens vond ik het nog steeds te luidruchtig maar durfde geen andere fans uit te zetten (ik hoor jullie denken: verstandig :D ) Ik had geluk dat de pc vlakbij een inbouw-muur kast stond en daar heb ik hem toen maar ingezet. De draden pasten netjes onder de deur door en ik ben voor 90% van het geruis af!
Ik zou niet zoveel hoop hebben op dat isoleren van de systeemkast, het is niet voldoende IMO

Arv

Re: luidruchtige peecee

Origineel geplaatst door Bobby
Sommige weten mss wel dat ik me dus een nieuwe pc heb aangeschaft (met een makker ineen gevezen).
Maar wat nu wel enorm opvalt is dat ie zo luidruchtig is! :confused:
Ik weet niet of dit normaal is, omdat ik enkel met m'n vorige pc kan vergelijken (800MHz) ...
Nu heb ik een 3GHz, met de bijgeleverde ventilator van Intel erop bevestigd ...

Is het mss mogelijk dat ie er verkeerd opzit?? Ik bedoel, dat de schroef in de verkeerde richting draait?? :confused:
De verbinding met je mobo kan je maar op 1 manier maken toch, met die socket met z'n 3 pinnetjes, dus kan zijn dat ie 180° verdraaid op de processor zit?
In welke richting draait de schroef trouwens? Klok- of tegen klokrichting?

In m'n andere thread is al aangeraden van een Zalman en Papst te kopen, maar is het hiermee verholpen?

Groet :kroon:

Nexus heeft diverse betaalbare produkten in de handel om je pc het zwijgen op te leggen, stille voeding, stille ventilators, stille CPU Coolers.

zie ook : w

Maar waarom heb je in eerste instantie niet gelet op het lawaai van de pc :stupid
Er zijn diverse winkels die geruisloze pc's verkopen, toch een absolute vereiste voor een muziek pc.

Wel ik heb em zelf samengesteld.
Nu voldoet ie qua perfomance helemaal aan m'n eisen :P ! En bovendien tegen een zachte prijs!
Alleen had ik me niet verwacht aan zo'n 'geluidsoverlast'

Gewoon uitzetten die bak en écht muziek maken. :duivels:

Maar hier is al ea over gepost hierzo. Meer zinnigs kan ik niet toevoegen.

je kunt meestal bij losse ventilatoren en koelers wel achter het geluidsniveau komen door even te googelen naar online reviews of zo. Uiteraard geldt: hoe meer ventilators hoe meer herrie en helaas komen er steeds meer van die dingen in je computer, omdat het allemaal steeds sneller en daarom dus ook warmer wordt.
Ik vindt het altijd wel handig om de PC gewoon in een kastje of misschien zelfs in een andere ruimte te zetten (moet je wel veel lange kabels hebben).
Dat je ventilator de verkeerde kant op draait lijkt me sterk trouwens, en zelfs al zou dat het geval zijn dan maakt ie nog niet meer herrie als anders.

Origineel geplaatst door fuse
Maar hier is al ea over gepost hierzo. Meer zinnigs kan ik niet toevoegen.
Als zelfs fuse niets zinnigs meer kan toevoegen dan houdt het op..

Wellicht staat je antwoord al op dit forum aangezien er 'al ea over gepost hierzo'. Succes!

ernest@303.nu wil nog een laatste ding hierover zeggen:

het verwijderen (wegzagen/wegknippen) van het beschermingsroostertje voor de voedingsfan scheelt ook weer iets aan windgeruis! Wel aan denken om vanaf dat moment niet meer je vingers in de fan proberen te steken (want dat gegarandeerd gaat AU doen)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back