[Korg] Korg ES-1 production sampler

es-1 wav rename software

es-1 wav rename software

Hoi mensu,

Heb een tijd geleden toen ik net mijn es had een stukkie software gemaakt om sampletjes vanuit mijn pc automatisch een goede naam te geven. Kun je downloaden vanaf (de niet al te stabiele server, dus soms nog es proberen) burp.nl/es1

NB ik doe niets meer aan de software, dus het is zoals het is, als die problemen geeft, opnieuw installeren wil nogal es helpen. :Z (of als iemand ermee aan de slag wil: is prima, is gemaakt in Visual Basic 5)

Succes d'rmee!
-Jan

Laatst gewijzigd:
Hey, thnxs Burp, ik had eergisteren al een andere gedownload via een electribe community, daar staan ook wat es files (waaronder een lege ! erg handig).

Mocht die bovenste niet werken gebruik dan de volgende:

Attachments

• wavconverter.zip
    13,4 KB · Bekeken: 148
Kijk daar hebben we wat aan :). Thanks burp.

Nu alleen nog een optie om snel alle patterns leeg te halen.. Dat is altijd ff klooien..

Origineel geplaatst door Alterex
Kijk daar hebben we wat aan :). Thanks burp.

Nu alleen nog een optie om snel alle patterns leeg te halen.. Dat is altijd ff klooien..

no thnx!

Wat ik altijd doe is een leeg patterntje ergens te bewaren bv B64 en die dan ff te kopieren op de plek die je leeg wilt hebben. Moet je wel ff je samples d'r weer inzetten.

-Jan

Misschien een DOH! vraag maar hoe kopiƫren jullie patterns ?

Ik ben bezig met een onlyES track waarbij ik bv 3x pattern xx en daarna een kopie van xx + laatste tel anders wil.
stel xx is 01 en op 02 wil ik exact dezelfde pattern met alleen de laatste tel anders dus ....
Ik heb de handleiding even vluchtig doorgenomen maar kan geen "geheel pattern" kopieer functie vinden, wat in zou houden dat ik alle parts los moet kopieren :erm:

Werkt weer lekker als n trackertje btw :{

alvast bedankt

Ik ben net met die wavconverter aan de gang gegaan, wav's omgevormd en op m'n kaartje gezet met m'n pc.. Maar m'n ES-1 lijkt de samples niet te zien.. Het zal vast heel simpel zijn, maar ik kan het nergens vinden..
Verder vraag ik me af wat 1 t/m6.ES1 voor bestandjes zijn.. Die staan namelijk al op m'n kaartje.. Zijn dat ook samples? Ik kan namelijk de samples die ik ermee op heb genomen via audio in niet ontdekken op het kaartje.. Dat zijn er ook wel meer dan 6 trouwens..

Wie het weet mag het zeggen.. ;)

Groeten, Ivo!

Heb ik gedaan ja.. Ze staan wel degelijk op het kaartje, maar de ES-1 ziet ze niet.. Of moet ik op de ES-1 iets speciaals doen voor hij ze ziet ofzo? :S

Alvast bedankt..

Je hebt helemaal gelijk! Het is nou gelukt.. :) Ik had dus inderdaad niet ver genoeg doorgebladerd in de handleiding.. :stupid

Maargoed.. Nou wel lekker samples van de TR-606/727/808, DR-110, alleen kicks uit de MC-303 en wat geluiden uit de Proteus erin gestopt.. Werkt erg goed moet ik zeggen!

Bedankt en groeten!

Paar vragen omtrent de ES1:

1. Wie heeft er een handleiding voor me, een kopie mag ook, ik heb er geen eentje bijgekregen.
2. Op het apparaat staat dat het een rhythm production sampler is, maar kun je er nu ook gewoon baslijntje en dergelijke mee maken of is hij puur voor de drums bedoeld.
3. Hoe kan ik de samples die op internet staan in mijn ES1 downloaden??

Phochos:D

De ES-1 kickt ass! Als je je er voldoende in verdiept weet je 'm na een tijdje maximaal te benutten en kun je er erg vette dingen mee maken. Ikzelf maak er complete hiphopbeats mee. Wat jammer is van de 'oude' ES-1 is dat je delay alleen over alles tegelijk kan gooien en niet over 1 part. Bij de ES-1 MKII zit er ook een delay in de effectensectie, zodat je ook een delay over 1 part kan gooien, wat wel handig is want je wilt vaak delay gooien over een instrument maar niet over de drums.

De ES-1 is is het eerste hardwarekastje dat ik bezit en waarvan ik zeg: die doe ik nooit meer weg. Heb um nu iets van een jaar(300e betaald, 2e hands) en heb er mijn liveset omheen gebouwd eigenlijk. Toen ik hoorde dat ie die midi-lag heeft hoorde ik dat voortaan in alles(ik sync um aan mijn tr707, die ik overigens ook nooit meer weg doe), maar nu heb ik er geen last meer van, er is wel mee te werken.
Waar ik wel erg van baalde is dat ik niet met die sm-kaartjes kon werken. Vanalles geprobeerd, hij las ze gewoon niet. Nou denk ik dat ik hier zojuist uit de brand ben geholpen, want in de plaatselijke dixons hadden ze alleen die 128mb dingen en ik dacht nou dan pakken we die toch? Zoeken naar 64mbs dus.
Ik vind dat ie lekker klinkt en ook al is ie qua editen beperkt, ik heb er toch echt wel zieke geluiden uitgetrokken.
Hijs gewoon vet.

Origineel geplaatst door phochos
2. Op het apparaat staat dat het een rhythm production sampler is, maar kun je er nu ook gewoon baslijntje en dergelijke mee maken of is hij puur voor de drums bedoeld.

Tuurlijk kan dat! Als je een sample hebt van 1 toon kun je die omhoog en omlaag pitchen om verschillende tonen te maken. In de handleiding staat ook uitgelegd hoeveel je omhoog of omlaag moet pitchen om een bepaalde noot te krijgen als je ongepitchte sample een C is. Ik heb a/d hand van die uitleg een keer bijgevoegd schema gemaakt, wat ik heb uitgeprint en vaak gebruik als ik een sample wil pitchen maar wel zuiver houden (ik heb niet zo'n zuiver gehoor dat ik dat geheel op gehoor kan doen). Die pitchwaarde stel je dan in door in pattern-modus Motion Dest. op PCH te zetten en dan bij Motion Value die waarde invoeren, die dan geld voor de knipperende positie in je pattern.. enne Phochos, download die handleiding en lees 'm door! Da's het beste advies wat ik je kan geven.

Cornelis A., volgens mij is de kaartlezer in je ES-1 gewoon kapot, want 128 MB zou ie volgens mij gewoon moeten lezen.

Attachments

• korg_es-1_pitchchart.png
    korg_es-1_pitchchart.png
    6,1 KB · Bekeken: 137
ik snap niet helemaal wat hierboven nou wordt uitgelegd..
is het mogelijk om samples van je pc over te zetten naar je es?
hoe gaat dit dan in zijn werk?
ik sample nu alles via de audio inputs maar dat is soms wel een hoop gedoe...
heb je dan een sm card reader of zoiets dergelijks nodig?

please let me know!

Back