Track - mission impossible

radiance

Ouwe rot
Foute titel eigenlijk, maar nog geen andere kunnen bedenken.
Mission impossible is de werktitel omdat er samples in zitten van de sountrack van.... juist ja.
Het gaat dan wel over de sountrack gemaakt door Lalo Schiffrin van de eerste versie van de film.

Link Track Mission impossible

Als bovenstaande link niet werkt probeer dan deze.

http://members.lycos.nl/radiancetheartist

Anyone? (opbouwende kritiek graag)

Laatst gewijzigd:
Steekt een sigaar op:L

Ik vind het een heerlijk nummer, ben zelf groot liefhebber van Luke vibert, amon tobin, Funci Porcine ect.

Toch twee op/aanmerkingen, ik vind het nummer net wat te lang, 4-4,5 minuut zou genoeg zijn om je verhaaltje te vertellen, IMO. En die vocal samples mag je wel wat meer wegpoetsen, nu staan ze vrij hard. Misschien is het een idee om wat eq te gebruiken, zodat je zo'n telefoon klank krijgt, en daar een phaser en wat reverb over. Des noods een filter of zo iets.

Tjalle

Laatst gewijzigd:
Hehe, ik heb het nummer zo door de dag heen nog een paar keer geluisterd, hij klinkt vooral hard erg goed. Ik vind de drums btw erg okay. Heb je die zelf geprogrammeerd of al dan niet opgeknipte loops gebruikt?

"save tagret as" ;)

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Ik vind de drums btw erg okay. Heb je die zelf geprogrammeerd of al dan niet opgeknipte loops gebruikt?

"save tagret as" ;)

Het zijn opgeknipte drum hits (geen loops), ze zijn uit het intro van het nummer "up from the sky's" van Jimmy Hendriks album "Axis bolt as love". Verder nog wat brush samples. Alles is zelf geprogrammeerd.
Het is twee jaar geleden gemaakt, maar ik heb het nooit uitgebracht vanwege de hoeveelheid samples die erin zitten.
Het is eigenlijk meer een collage.

Radiance

:maffia: relax thing man. you know what i'm sayin. no further comments on this piece, just good work. :maffia:

Back