Je meest bizarre optreden ooit....

Een half jaartje terug werden we uitgenodigd om te komen spelen op een zondagmiddag in het Patronaat in Haarlem. Komen we daar binnenlopen, staat daar een DJ Lounge te draaien op huiskamerniveau , is er een koud buffet, en staan er overal tafeltjes en stoeltjes met schaaltjes nootjes. Sta je daar dan als verwoestende powernoise/industrial formatie. Het optreden ging prima, maar mensen die je industriele kleinkunst zittend aanschouwen is weird. Er lag wel een Japans stelletje te slapen. Nadat wij begonnen waren ze weer wakker. :D

Nou het meest bizarre was wel een verjaardagsfeest van m'n oom. Sowieso de lokatie die hij had gehuurd was al te vaag voor woorden, maar wel heel tof: een pand op een industrieterrein dat helemaal nagebouwd was als kasteel. De eigenaar spaarde auto's en voor de deur stonden al een paar Jaguars. Ook in de bar was een Jaguar ingemetseld en achter mij stond ook nog een Jaguar toen ik stond te draaien. Eerst een beetje zachtjes draaien, maar zacht gaven de speakers een onwijs lelijk schel geluid dus dat was niet zo'n succes. Pas toen 't tijd was om te "swingen" en het geluid op knalniveau ging was 't om aan te horen. Eerst gezeur van de wat oudere mensen (50+) dat ik te moderne muziek draaide en gezeur van de jongere (<50) mensen dat ik te oubollige muziek draaide. Op een gegeven moment sprong een vrouw van in de veertig me om m'n nek en begon in m'n oor te schreeuwen dat ze house wilde horen, want ze wilde haar trommelvliezen voelen scheuren ofzo :confused:

Maar goed, op een gegeven moment vonden 2 dames het leuk om even voor de gein in de Jaguar achter me te gaan zitten, even de koplampen aan te zetten en de ruitenwissers. Blijkbaar deden ze dit niet goed, want 5 minuten later kwam er een hele hoop rook uit die auto. Dat vond de eigenaar niet zo leuk en toen was 't feessie afgelopen...

optredn

optredn

Meest bizarre was op vakantie toen ik 17 jaar wa (ik durf het haast niet te zeggen lorett de mar) in een verjaardag partijtje van een spaanse terecht kwam in het hotel. De gasten waren om beuren allerlei spaanse liederen aan het zingen.
Ik werd zo ongeveer gedwongen door een lichtelijk aangeschoten verjaardags gast om mee te gaan spelen op piano.
Wat natuurijk zonder voorberteiding volkomen afschrijselijk klonk.

En op het personeelfeest van mijn vorige werkgever mijn collega bij mijn directeur eventjes melde dat ik piano speelde
en dat ik dus (weer gedwongen er was geen tegenspraak mogelijk) een solo optreden moest geven.
Ook was er een gelegenheids band waarin ik in moest die alleen maar rock nummers van ACDC en ZZ top gingen doen.
Erg leuk als keyboard speler in een louter ego gitaar band. Ehum. Ik kon me zelf dus totaal niet meer horen.
Ik heb me gelukkig nog wel een beetje kunnen uit leven op Steppenwolf Born to be wild.
Was het enige nummer waarnin oorspronkelijk nog iets van toetsen in voor kwam.

Een keertje moesten we optreden in de oldehove (ja, die scheve toren in Leeuwarden). We zouden eerst ergens halverwege de toren, maar op de dag zelf kwam de brandweer vertellen dat ze dat toch niet zo'n goed idee vonden. Dus moesten we op de begane grond, waar wij twee meter lager stonden dan het publiek. Bovendien was de ruimte zo klein dat er misschien 20 mensen konden staan, de rest moest het buiten maar aanhoren. Tussen de plassen water door mochten de onze shit dan wel neerzetten. Willen we eindelijk beginnen begeeft de draaitafel (van de organisatie) het. Die vent van de organisatie (een half gare duitser) zegt dat we maar ff met tape een baksteen op de start/stop knop moeten plakken, misschien doet ie het dan weer. jaja. Halverwege komt er ook nog es een vent van de gemeente langs met z'n dB-meter om te melden dat het toch wel erg hard staat... stja...

afgelopen weekend was toch wel errug loos...

zaterdag avond / nacht speelde ik met 2 anderen in een vage tent met alleen maar dronken polen en russen,
en midden in een set kwam een meisje naar me toe en hield een cd van royksopp voor mn neus en vroeg of ik een cd speler had staan... ik zei dat dat niet kon, omdat we aan het spelen waren... bleef ze 10 minuten voor me staan met die cd en ging ze het daarna bij de andere 2 proberen...
en dronken gasten die de wc onderkotsen terwijl ik daar sta te pissen...

om 7 uur 's ochtends gingen we weg, om uit te rusten voor het volgende optreden dat we in een of ander halfgaar kraakpand deden...

om 23.00 kwamen we aan en zouden we gelijk beginnen, maar toen werd duidelijk gemaakt dat de band orange sunshine (psycho motorrock) eerst zou gaan spelen (weer een ruim uur opgeschoven) zodat ik mijn korg ms10's, een grote mixer, een tr 606, een boss dr 55 + 550 + 670 onder een tafel/half achter een box veilig moest stellen.

ok, we konden eindedlikj beginnen!
gvd!@#*% mijn tas helemaal vol met kabels, splitters en voedingen weg! na 3 kwartier zoeken bleek dat iemand mijn midi thru ding in z'n tas had gestopt en de rest van de kabels lag ondedr de dj tafel, in de gangen buiten(!)

eindelijk alles bij elkaar en we waren aan het spelen, (we speelden op de grond, er waren geen tafels/kratten/stoelen en geen podium) zat er iemand voor me die struikelde over draden en trok zo een ms10 omver, en een andere zat de hele tijd met zn fikken aan mn tr 606...................

weet iemand een goede psychiater???

Jimi
=( :confused: ;{

Jaaaaa ik heb er weer 1 !! Net ff een 'vriendendienstje' gedaan: eindexamendiplomauitreiking (mooi woord voor galgje!) in de pauzes van de feesten-en-partijen-band een setje wegzetten.. Onze stijl een beeetje aangepast: het BLIJFT tenslotte een diploma-uitreiking in een boerengat.. Tot 2 keer toe kwamen er mensen naar ons toe om te vragen of we ook R'nB of Bubbling konden draaien en zo niet: of we heel de avond zouden spelen......... We begrepen de hint..
Lekker aanmoedigend!!

Maar ach, we kregen toch betaald. :D

ik heb er ook nog eentje hoor...

ik heb er ook nog eentje hoor...

Een week of 2 geleden moest ik met de band waarin ik speel optreden op een
of ander vaag band contest festival in een of andere kroeg in Heerlen...

Nou goed, niet gewonnen (winnaars waren de PickaThrillas - hip hop uit maastricht) .
Wel een jury rapport gekregen...heel veel lof en opbouwende kritiek (je kunt je
natuurlijk afvragen hou kundig een jury is...) , behalve hetvolgende:

"Tijdens jullie hele set (30 min) vroegen wij ons af wat die 2de toetsenist (ik !!) er toch bij deed?
De samples en geluidjes voegden absoluut niets toe en waren dus volledig overbodig en tevens
niet hoorbaar".

M.a.w. het advies was dat ik dus maar moest opbokken ofzo...ok...fijn hoor, leuk om te horen
als je net het afgelopen jaar vele tientallen uren hebt besteedt aan het re-creeeren van allerlei geluiden
en samples die mijn band bij de laatste cd gebruikt heeft (toen ik er nog niet bij was)

Nou ja sorry hoor... tevens lijkt het me zowiezo erg vreemd om tot de conclusie te komen dat
hetgeen ik doe overbodig is, als ik niet eens te horen ben omdat een of andere geluidsman staat
te slapen achter de FOH...

Vraag ik me toch af...in de jury zat o.a. een conservatorium docent...wat weten die gasten eigenlijk?

...zo ben ik mijn frustratie ook weer even kwijt...

;)

equate

Mijn dieptepunt:

Koninginnedag, +/- 1984 op het Mercatorplein in Amsterdam. Op een plantsoen waar het hele jaar door honden werden uitgelaten had een kroegbaas een enorme tent neergezet en mijn band, "The Dream", ingehuurd. In tegenstelling tot de weerberichten was het die dag bloedheet.
In die tent moesten wij spelen en door de warmte was de strontlucht niet te harden. Het publiek bleef wijselijk weg. Er stond letterlijk één mongool (een echte dus) te dansen. Hij had de dag van zijn leven. Vooral toen ik hem het podium ophees en en hem achter mijn Sequential Pro One zette...

Nu, bijna twintig jaar later, kan ik er wel om lachen. Toen niet. Vooral niet toen de kroegbaas mij met de dood bedreigde omdat ik niet verder wilde spelen. Rock 'n Roll!

En nog eentje:

Men schrijve oktober 2001, Eindhoven, Dynamo (1 of ander donker jeugdhol).
Een reggae-avondje. Wij (reggae-bandje), nog een vaag reggae-bandje uit den Haag ofzo, en een sound-system.
Onze zanger (half afrikaan, half belg, dreads tot op z'n kont en een plat brabants accent), had een uurtje voor de 1e set last van plankenkoorts, dus, naar buiten met een giga waterpijp. Na een kwartiertje kwam ie terug naar binnen gezwalkt, zoop 4 flessen bier leeg (hij drinkt normaal nooit, want "rasta"), en ging in het bij de zaal horend kroegje op 'n bank liggen maffen. 5 minuten voor we het podium opmoesten heb ik 'm aan z'n been van dat bankje afgetrokken en achter z'n mic-stand gezet. Van de 12 nrs die we speelden, vergat ie van 7 de complete tekst, en dat terwijl hij ze zelf "geschreven" had...........
De muziek ging gelukkig wel lekker........

Kep hier 2 mislukkingen te melden:

1e: Plaats: Geldern. (duitsland)

We zouden met een paar lui van de muziek school een demo'0je geven voor een duitse muziekschool. Om m'n muziekleraar te promoten..... Want doen die duitsers, zetten ze 1 klein artikeltje in de krant als aankondiging dat wij kwamen.......:(

Komt er maar 25 man opdagen=( ....

2e: Plaats: Rees. (jaja, alweer Duitsland)

Weer een demo in een concertgebouw....blablabla weer het zelfde verhaal;{ komt er weer maar 40 man=(
Weet je waar het aan lag?? Jaja, alweer de advertenties. Er bleek weer een klein artikeltje in te staan........

*zucht

We hebben in November weer een optreden gepland en nu maar hopen dat het wel goed gaat..........

Op een cultureel iets in een theater (www.denieuwedoelen.nl) MC'en komt er op een gegeven moment een truss naar beneden zeilen, nou dan schrik je je echt de pleuris in.

Mijn muzikale hoogte punt.
In 1996 was ik zanger(brulboei) in een punkbandje. We werden toen gevraagd om te spelen tijdens een schoolfeest van het SPW (sociaal pedagogisch werk) in de Sfinks in Heerenveen (ze wisten niet dat we betonpunk speelden).

We heetten toen BDF (boggling dowdy filth).
Stront zenuwachtig goten we ons vol met goedkope lambrusco wijn, om de zenuwen te onderdrukken.
De basgitarist had zo'n schaatspak aan met muts, en daaronder dr. martens. Onze drummer was een echte fonzi van de muppet show, een echte freak show.

Toen moesten we spelen, en we braken de hele tent af, en die meiden van het SPW wisten niet wat ze zagen!
Ik flikkerde op een gegeven moment het drumstel in, de bassist donderde van het podium, en onze gitarist lag z'n gitaar te molesteren op het podium. Oja we hebben nog wel wat nummertjes gespeeld.
Het was een groot succes, heb er nog foto's van ,post ze wel eens, als jullie dat op prijs stellen.
Was tevens ons laatste optreden:dubbel:

Origineel geplaatst door mindscan
Mijn muzikale hoogte punt.
In 1996 was ik zanger(brulboei) in een punkbandje. We werden toen gevraagd om te spelen tijdens een schoolfeest van het SPW (sociaal pedagogisch werk) in de Sfinks in Heerenveen (ze wisten niet dat we betonpunk speelden).

We heetten toen BDF (boggling dowdy filth).
Stront zenuwachtig goten we ons vol met goedkope lambrusco wijn, om de zenuwen te onderdrukken.
De basgitarist had zo'n schaatspak aan met muts, en daaronder dr. martens. Onze drummer was een echte fonzi van de muppet show, een echte freak show.

Toen moesten we spelen, en we braken de hele tent af, en die meiden van het SPW wisten niet wat ze zagen!
Ik flikkerde op een gegeven moment het drumstel in, de bassist donderde van het podium, en onze gitarist lag z'n gitaar te molesteren op het podium. Oja we hebben nog wel wat nummertjes gespeeld.
Het was een groot succes, heb er nog foto's van ,post ze wel eens, als jullie dat op prijs stellen.
Was tevens ons laatste optreden:dubbel:

fotos! fotos!

:D :D

Ik lig in een stuip dankzij dit draadje !!!!

....moet toch es wat vaker naar optredens gaan........

hehe paar maanden terug was ik met een maat op een feest in een kraakpand
beneden stonden 2 cdspeler(1 met pitch) en 1 hele kutmixer...
dus op een gegeven moment zegt de dj daar "ik ben schijten gaan jullie maar verder"

we hadden allebei nog nooit gedraait

dus ik begin te pielen en zie er best vette cds staan (soul assasins, elp, wu tang) dus ik begin maar wat te kloten
die fader was binnen een milliseconde aan de andere kant en het leek absoluuut niet op mixen maarja dat halve pand was zwaar aan de coke (waar we later pas achterkwamen)

we waren redelijk zat aangezien me maat een crew had geregeld en we dus heel de dag gratis konden zuipen(en dus ook gedaan hebben)

opzich was het wel lachen om te doen maar dan een keertje oefenen ofzo hehehe...

s'avonds was er geen licht en liepen er ineens allemaal zwaar agresseive duitse herders rond die op een geegeven moment met elkaar gingen vechten en de optredens waren in het donker begeleidt met maglite

we waren samen met 10 andere de enigen zonder cokesnor
ik heb daar meisjes van 11 zien snuiven shit was echt eng

Laatst gewijzigd:
niet echt superbizar (dat was ergens in 1989 op een woonboot in tilburg in de haven waar de mensen zo stonden te springen dat de naalden elke keer weer naar het begin van de tracks sprongen halverwege, later doorgegaan in een woonwijk waar ik moest slapen tussen de wippende stelletjes en er 5 cm naast me in de gang ineens een zolderluik met daarop 2 mensen naar beneden kwam flikkeren.....) maar paar weken geleden wel ff een heel glas Erdinger WeissBier in mijn mixer leeggegooid, nog 10 minuten doorgedraaid totdat ie echt gek begon te doen, toen de mixer in het droogrekje gelegd en met een geleende mixer doorgegaan, al mixend op een rotte monitor output zodat je alleen nog maar overstuurde hihats als referentie hoorde, en de limiter er op het laatst alleen maar inknalde tot onvrede van het publiek..achja...

Ja ja , heb dan eindelijk een paar oude foto's gevonden..
Tevens ook nog eentje van een keer toen de politie ons optreden kwam verstoren , omdat we teveel herrie maakten..
Hier de band formatie.
(ik met blond lang haar)

Attachments

• 6.jpg
    6.jpg
    115,4 KB · Bekeken: 96
Back