Ik weet niet of ik nou een 'FREAK!' ben, maar ik heb het idee dat een opgeruimde studio-omgeving (eh, mijn kamer dus eigenlijk, in mijn geval) een positieve psychologische uitwerking heeft op mijn producties; als ik alle synths en samplers, etc keurig netjes heb neergezet, stevig in een rack geschroefd, de bekabeling heb weggewerkt, het stof van mijn mixer heb verwijderd, enzovoort, dan lijkt het wel alsof de mix schoner en minder 'blurry' klinkt, de timing strakker is, en de beats voller.
Op een of andere manier kleurt de omgeving waarin je werkt de track die je maakt en de sound ervan. Ook mijn persoonlijke psychische gesteldheid lijkt enige invloed uit te oefenen: heb ik het druk (tentamens ofzo), zeurt mijn vriendin de oren van mij kop, of iets dergelijks, dan lijken sommige nummers zo rommelig, etcetera te klinken.
In zekere zin zijn deze dingen die ik hier zeg wel logisch en wellicht ook universeel, maar soms wordt het mij een beetje te gek, en hoop ik dat ik wat objectiever naar mijn eigen (en natuurlijk ook andermans) muziek zou kunnen luisteren.
Mijn vraag is dus eigenlijk: wie heeft dit nog meer?!
Op een of andere manier kleurt de omgeving waarin je werkt de track die je maakt en de sound ervan. Ook mijn persoonlijke psychische gesteldheid lijkt enige invloed uit te oefenen: heb ik het druk (tentamens ofzo), zeurt mijn vriendin de oren van mij kop, of iets dergelijks, dan lijken sommige nummers zo rommelig, etcetera te klinken.
In zekere zin zijn deze dingen die ik hier zeg wel logisch en wellicht ook universeel, maar soms wordt het mij een beetje te gek, en hoop ik dat ik wat objectiever naar mijn eigen (en natuurlijk ook andermans) muziek zou kunnen luisteren.
Mijn vraag is dus eigenlijk: wie heeft dit nog meer?!