Yamaha CS6x/r zendt ongewenst midi uit

mikeyd

Stamgast
Ik heb een Yamaha CS6x, welke ik voornamelijk als masterkeyboard gebruik!

Als ik hem op mn Emagic AMT8 aansluit, dan knippert daar constant een rood ingangs lampje (De cs6x stuurt dus midi uit)
Ik heb al vanalles geprobeerd en in de handleiding staat ook niks erover vermeld!

Ik heb er momenteel niet echt problemen mee, maar ben wel bang dat dit de midi timing aantast, of andere problemen kan veroorzaken.

iemand ervaring hiermee, of sterker nog een oplossing om de midi-send te stoppen!

PS kan iemand voor mij een copytje maken van Sounddiver CS6x/r of m naar me toe mailen???

Die kreeg je op een gegeven moment gratis bij de aanschaf van een CS6x/r, maar ik heb een van de eerste versies waar ie nog ontbreekt. (Is dus niet illegaal)

Alvast bedankt

volgens mij kun je alle software bij Yamaha downloaden. Lijkt me slimmer, dan heb je meteen de laatste versie....

Dat is een bekend Yamaha 'iets'. Ze hebben een soort protocol (ik weet er het fijne niet van helaas) om terugkoppeling te kunnen krijgen van andere apparaten (yamaha uiteraard). Het hoort er dus bij en bijna elke moderne Yamaha bak heeft dit.
Ik denk IMO niet dat je er last mee krijgt

Arv

Bij mij flikkert er ook steeds rode lampjes op mijn AMT 8. Toevallig ook bij midi ingang van de SY 85 en de CS6r. Zal inderdaad iets van Yamaha zijn. Zal dus ook geen invloed op de timing hebben, tenminste daar heb ik geen last van.

Onacid heeft gelijk!

Yamaha doet ook aan 'Active sensing' heb ik ooit ergens opgevangen, maar had niet in de gaten dat dit het verzenden van midi data is.

Het stopt direct als er andere data verzonden wordt, waardoor het geen (extra) vertraging veroorzaakt.

Thanks man!!

hehe.. niks om je zorgen over te maken... m'n GEM doet dat ook, nog nooit last mee gehad (daarbij kan je t ook niet opnemen in je sequencer, dus t beïnvloed verder niks. Niet dat je er verder iets aan hebt ofzo.. Behalve dan de mooie MIDI OFF LINE messages als t signaal onderbroken wordt :)

Back