Eminent 310 unique organ...

CreOn

Alles naar de knoppen....
Oke, misschien niet echt synth gerelateerd, maar kan zo'n orgel kopen voor 100euro.
Maar omdat ik best groot fan van Jarre ben (die man gebruikt dat apparaat ook nog steeds, en sleept het overal mee naar toe) wil ik dit misschien wel aanschaffen.
Misschien dat iemand weet wat het ding allemaal kan, en ofdat het z'n prijs waard is.
Ik weet dat Jarre het ondermeer gebruikt voor z'n tapijt (nee, het is geen tapijtreiniger) en voor de leadsound in Oxygene 7.
Dus wie heeft zo'n ding, of wie weet ofdat het de moeite waard is?

Volgens mij hadden deze orgels ook een coole synth of string preset.
snijdend geluid.
30/40 euro afdingen en er een analoge phaser bij kopen of als je er al 1 hebt ....doorheenpleuren!!!!!

Ja, ik heb, net als Jarre, de Smalstone Phaser.
Heeft dat ding ook gewone audio outputs dan?

oh ja tis natuurlijk wel een orgel......hmmmm
ach er is altijd wel wat op te vinden. misschien wel via de headphone?

Heb het ding naar hier gesleept, ben nu een beetje aan het reviseren. Heeft inderdaad een koptelefoon uitgang, maar ook een ingang. Misschien dat ik het zo in een loop kan zetten.
Koptelefoon->Phaser->ingang
Het apparaat piept en kraakt (zal dus met de contactspray aan de slag moeten).
De stringsound is inderdaad niet verkeert. Misschien een keer sampelen. Dan kan die daarna weer weg (als er tenminste iemand is die z'n rug er op wil breken).

Tis niets gedaan....om 6 uur 's morgens gaan werken:(
Een mens gaat hierdoor niet echt fris meer denken.
Want het nest in een loop zetten werkt natuurlijk niet, omdat de interne speakers uitgeschakeld worden, als je de plug voor de headphone erin steekt.
Misschien dat het signaal ook nog wel te zwak is om naar een mengpaneel of dergelijke te sturen........dat blijkt later weer wel dan.
Ik kruip nu in me nest:Z

Hoezo contactspray niet goed? Heb je een ander alternatief om die brol te reinigen?

Koptelefoon naar mengtafel sturen gaat best (doe ik nl met mijn DX7.....jaja de gewone output is kapot...wel makkelijk te maken....maarre....geen tijd/zin/kunde...iets voor de zomer ;) )

Ah, ja...nou...oké
Hier een fotootje van die "brol".

Attachments

• dsc01115.jpg
    dsc01115.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 128
en nog één*D
De ic's zijn op drie vingers te tellen8>

Pffffff vegeet ik de foto weer.....gaat niet goed met me:confused:

Attachments

• dsc01116.jpg
    dsc01116.jpg
    32,7 KB · Bekeken: 127
Een Smalstone Phaser erover en voila. toch?
Denk het wel. De Smalstone over de Eminent klinkt al erg Jarresque.
Maar inderdaad, ik had al een paar toetsen gedaan met contactspray voordat Synthiaks me waarschuwde, en ze klinken zeker niet beter dan eerst.
Na er nog wat alcohol over te gooien was het weer wel beter.
Is dit dan de remedie om die contacten te reinigen, of is er een ander goedje dat jullie me aanbevelen?

Nou...het is zover. Alle contacten zijn gereinigd, en het orgel draait als een tiet (echt nederlandse makelij dus).
En ik moet eerlijk zeggen: al is het een log bakbeest en al is het géén synth.....Er zitten geluiden (strings) in die gewoon waanzinnig klinken. Met een beetje spelen hoor je al snel wat typische Jarre geluiden (zeker als straks die phaser er ook nog eens aan hangt). Voor die 75 euro ben ik er niet aan miskocht, heb ik een vintage orgel (bijna 30 jaar oud) en nog een analoge sound ook:)

Uuuhm....met een man of 6:(
Nee, ik denk net als Pjotr G hierboven heeft gedaan....
Moet wel lukken denk ik...

Via de koptelefoon...de output bedoel ik...
da's nie zo'n gek idee...mijn orgel staat in de kamer...
shit... dat word tillen! Wil namelijk ook 'n beetje experimenteren met mijn orgel.
Uuuh, even of-topic:
de Smalstone Phaser, waar vind ik die?

Last edited by a moderator:
Destijds mailde ik Electro Harmonix zelf, ofdat het waar was dat de phaser weer terug in productie was.
Ik kreeg hier een bevestiging op, en een adres welke hem bij mij in de buurt verkocht. Ik kocht hem destijds ergens in Middelburg of Vlissingen, maar weet bij god niet meer hoe de zaak heette.

To find a dealer near you, email us at sales@ehx.com with the products you're interested in and your address and zip code.

Hier nog wat links hoe de phaser klinkt
Eminent en de phaser

Noise en de phaser

Ik heb trouwens ook nog een schema van de eerste phasers, als je geinteresseerd bent geef je maar een gil.

Back