[track] AOR - Balearic

KLinkt lekker maaar er zijn wel wat dingetjes.... Die kickdrum plopt teveel, ik zou hem wat omlaag transposen,, de attack wat minder doen, en er een sinus of een andere bd onder doen want hij iriteert mij. Die hihats die er een beetje achteraan uften horen die bij die sample??
Mischien ben ik toch over het algemeen niet kapot van de drumtrack.
Het klinkt alsof je werkt met reason maar dat weet ik niet zeker,,,

De akkoorden zijn wel relaxt, de vibe is er zeker. Alleen de drumtrack staat niet nog.

Origineel geplaatst door bobaphat
KLinkt lekker maaar er zijn wel wat dingetjes.... Die kickdrum plopt teveel, ik zou hem wat omlaag transposen,, de attack wat minder doen, en er een sinus of een andere bd onder doen want hij iriteert mij. Die hihats die er een beetje achteraan uften horen die bij die sample??
Mischien ben ik toch over het algemeen niet kapot van de drumtrack.
Het klinkt alsof je werkt met reason maar dat weet ik niet zeker,,,

De akkoorden zijn wel relaxt, de vibe is er zeker. Alleen de drumtrack staat niet nog.

Bedankt voor de tips, echter wat bedoel je met een sinus onder de basedrum doen? Een piepje eronder zetten?

Die hihats komen niet uit een loopje, die heb ik zelf neergeplant.

Die hihats zou ik wat polyritmischer om die kick en de snare heen bouwen,, het lijkt nu net het de leftovers zijn van een gechopte loop.

Met die sinus bedoel ik een hele lage toon, probeer maar eens, dit zorgt ervoor dat de kick meer staart en body krijgt als het goed is :)

Origineel geplaatst door bobaphat
Die hihats zou ik wat polyritmischer om die kick en de snare heen bouwen,, het lijkt nu net het de leftovers zijn van een gechopte loop.

Met die sinus bedoel ik een hele lage toon, probeer maar eens, dit zorgt ervoor dat de kick meer staart en body krijgt als het goed is :)

Tjah, die hihats had ik eigenlijk express zo neer gezet om een soort slepend effect te krijgen, zodat ze minder snel zouden vervelen, maar nu je het zegt. Het kan wel wat meer variatie en logica gebruiken.

Ik was al bezig om je tip bij een andere track te hanteren, zal het snel bij deze track checken, bedankt voor de tip, hij klinkt vanzelfsprekend. :D

lekkere sfeer in deze track. ik vind alleen de drums totaal niet passen bij het nummer. maar voor de rest :okdan:

begint sfeervol met die piano; strings en bassline.... De beats mogen idd wel een staartje krijgen; mix er anders een sub door die de b-line en de kicks weer beinvloeden ;)

Wel weer een lekker chill nummer van hoogstaande kwaliteit zoals ik van je gewend ben.... Mag het wel dat jij niet in een stijl blijft hangen; maar andere wegen bewandeld!

Hier zou een mooie vrouwenstem overheen moeten die heel zwoel zingt :P

jerzz

Back