Samples Cleanen

enfusia

Nieuwkomer
weet er soms iemand een goede techniek om samples te cleanen (schoonmaken) heb al geprobeert met noisereducers (soundforge)en zo maar ik zo graag weten of er misschien en beter manier is om samples zo zuiver mogelijk te maken is. Hou gaan jullie tewerk? Thx

Ik heb hier cedar denoisers staan.
Als mn haren beginnen te waaien door de ruis op de sample knal ik hem door de cedar heen.
Blijft er nog een klein onbetekend briesje over.

Origineel geplaatst door Errol
Ik heb hier cedar denoisers staan.
Als mn haren beginnen te waaien door de ruis op de sample knal ik hem door de cedar heen.
Blijft er nog een klein onbetekend briesje over.
En een lege portemonnee.... Maar als het financieƫl erin zit is het natuurlij kde moeite waard

ik vind ruis terwijl er signaal is doorgaans minder storend dan noise reduction artifacts. Op samples doe ik derhalve op echte stiltes gewoon een fade out, dan is de ruis niet echt storend vind ik. Evenueel beetje noise reduction op stukken van de sample waar het wenselijke signaal vrij zacht is.

Origineel geplaatst door Pjotr G
ik vind ruis terwijl er signaal is doorgaans minder storend dan noise reduction artifacts. Op samples doe ik derhalve op echte stiltes gewoon een fade out, dan is de ruis niet echt storend vind ik. Evenueel beetje noise reduction op stukken van de sample waar het wenselijke signaal vrij zacht is.

je hebt ruis en ruis. Ik maak me ook nooit zo gauw druk om een beetje ruis.
In de mastering verbazen mn klanten zich daar wel eens over.
Het hoort er gewoon bij maar ja als het dan echt waait, dan hoor je het overal in waaien en dan
moet het gedenoised worden.
Met cedar heb ik niet zo snel (lees eigenlijk bijna nooit) artifacts.

Maar inderdaad, Cedar is niet goedkoop maar daardoor al heel lang het beste restoratie bedrijf wat ik ken.

Als het echt waait moet je de bron van de ruis aanpakken in de mix, niet achteraf. Gegeven dat het ECHT waait, dan is er ook heus wel wat aan te doen denk ik.

Errol>Niet dat ik beweer dat dat een mooi verkooppraatje is tegen klanten

Origineel geplaatst door Pjotr G
Als het echt waait moet je de bron van de ruis aanpakken in de mix, niet achteraf. Gegeven dat het ECHT waait, dan is er ook heus wel wat aan te doen denk ik.

Errol>Niet dat ik beweer dat dat een mooi verkooppraatje is tegen klanten

In de mix? Ja natuurlijk. Maar hij had het toch over samples die te ruisig waren?

Als ik een sample, die te ruisig is, in een mix gebruik douw ik die sample eerst door mn cedar heen.
Daarna gebruik ik hem weer in de mix.

Je hebt gelijk dat veel problemen in de mix voorkomen kunnen worden.

Zeg ik trouwens ook tegen mn klanten.

Bitcrusher kan ook. Dan hoor je het niet meer. :D

En als je er last van in de mix heb zou je ook diverse truken uit kunnen halen om te maskeren dat het niet zo op valt. Maar alleen in de stille stukken hoor je het veel sneller. Maar dan zijn gates weer handig zodat die ouwe (rotte) bakken niet zo ruisen.

En soms moet je er de ruis ook gewoon in laten. Da's dan extra noise. :)

mmm ik heb pas soapbox geprobeerd maar dat was huilen met de pet op

ik denk dat er een dip van zo'n -5 db zat over een iets van 2khz ofzow

echt een gat waar de tandarts nog van zou schrikken

ik zou het leuk vinden goed te kunnen werken met dergelijke stuf .. instellen is volgens mij wel belangrijk (bij die cedar ook errol ?)

heb nog al eens wat dingen die van plaat komen namelijk

Origineel geplaatst door MadR
mmm ik heb pas soapbox geprobeerd maar dat was huilen met de pet op

ik denk dat er een dip van zo'n -5 db zat over een iets van 2khz ofzow

echt een gat waar de tandarts nog van zou schrikken

ik zou het leuk vinden goed te kunnen werken met dergelijke stuf .. instellen is volgens mij wel belangrijk (bij die cedar ook errol ?)

heb nog al eens wat dingen die van plaat komen namelijk

Met de denoiser van cedar heb je wat meer mogelijkheden om in te stellen maar bijv. bij decklicken kun je alleen maar de drempelwaarde instellen en de breedte vd tikken instellen. Maar ja, je tikken zijn wel weg over het algemeen.

Back