kickprobleem (hardcore oversturen op mixer)

Origineel geplaatst door Nightstorm
ik doe 't op een analoge mixer, maar me muisklik van me pc heeft, raar maar waar, invloed op het geluid dat uit me (hardware)sampler komt (of waar die piep dan ook vandaan mag komen)

volgens mij is dit typisch iets van radiostraling! Je hoort het nu pas goed, omdat alles flink versterkt wordt!

Je moet anders es proberen de voeding van de computer op een ander stopcontact aan te sluiten. Dat zou kunnen helpen.

Zelf heb ik een laptop met pcmcia geluidskaart. Het maffe bij mij is, is dat wanneer mijn laptop aan de stroom hangt er een vreselijke electromagnetische ruis onstaat (soort geknetter, die op muis en harde schijf van mijn computer reageert). Als stroom eruit trek en de laptop op batterijen laat lopen, verdwijnt dit geluid 100% en meteen! Heel vreemd, en lastig, maar waar! :biertje:

Origineel geplaatst door Nightstorm
maar dan raak ik al die controle kwijt die ik nu zo mooi had met me eq enzo :( vind ik zo zonde, 't is zo lekker om live aan je midsweep te draaien enzo :D kan dat midsweepfilter op de esi niet tegenop

hoezo kan je hem dan niet meer filteren ?!!? je stuurt de sampler uitgangen uiteindelijk toch ook door je mixer heen en dan kan je gewoon weer filteren......snap het probleem niet ?!

Origineel geplaatst door endonyx
hoezo kan je hem dan niet meer filteren ?!!? je stuurt de sampler uitgangen uiteindelijk toch ook door je mixer heen en dan kan je gewoon weer filteren......snap het probleem niet ?!

idd, heb op die manier "a nightmare, raving" bd gefilterd live, das ook n sample namelijk ....

ja zoiets idd ;)

denk dat nightstorm het anders bedoelt... maar hoe :p

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Hehe. Heb hier ook wat.

Dít is het resultaat van doorlussen bij mij. Ik was aan t pielen met mn compressor, want snap er de ballen van. Ik wilde de ruis kwijt, maar ging niet echt.

Virus-Behr. mixer-Mackie mixer-LunaII-Beh. Compressor-LunaII-Beh. mixer. En als ik dan de afluistering (monitor) meer opendraaide, ging t suizen. Maar ook door t gefreak van mn compressor.

T eerste stukje wat je hoort is van hierboven. Erna wat gekieteld in Wavelab. Hehe. Ruis heerst! :P
T is maar 49 secs btw...

Maar ik snap alsnog dat piepen niet, ondanks dat t dik klinkt. Lijkt op een rondzinger, maar heb alles gechecked.

Zou kunnen komen omdat je 2 mixers aan mekaar hangt. Kan je massaproblemen door krijgen waardoor het gaat ruisen. Dit is op te lossen met een ontkoppeltrafo(vertelden ze mij op mijn stage). Dit zou ook het probleem met je pc kunnen oplossen want het heeft waarschijnlijk te maken met een zogenaamde 'aardlus'

Probeer eens je monitor uit te zetten ? Die wilde bij mijn setup nog wel eens inslag veroorzaken op mn audio. Oplossing hiervoor is audio kabels zover mogelijk uit de buurt van je monitor(kabel) houden. Verder zou je een zogeheten aardlus (een pleurisbrom welke niet bruikbaar is voor hardcore :dubbel: ) kunnen hebben. Dat houdt dan in dat binnen een combinatie van op elkaar aangesloten apparatuur niet alles of alles niet geaard is. Als de brom/inslag op het kanaal binnenkomt waar je vervolgens versterkingsfactor 6000 op toepast voor de ASO beesdrum zal de brom/inslag ook ietsjepietsje meeversterkt worden(heh heh heh). Meestal is het op te lossen met een ander audiokabeltje of wat 220 stekkers omdraaien of de metalen 19" behuizingen met elkaar te verbinden of juist te isoleren. Als het probleem toch blijft is de uiterste oplossing alles goed aarden op eenzelfde stopcontact/groep.

Proost:mega:

Origineel geplaatst door manvsmachine
Zou kunnen komen omdat je 2 mixers aan mekaar hangt. Kan je massaproblemen door krijgen waardoor het gaat ruisen. Dit is op te lossen met een ontkoppeltrafo(vertelden ze mij op mijn stage). Dit zou ook het probleem met je pc kunnen oplossen want het heeft waarschijnlijk te maken met een zogenaamde 'aardlus'

Ik geloof dat dat kan kloppen, ik dacht het al een tijdje terug in deze tread, had het zelf ook toen ik een keer zonder randaarde in m;'n studio wertkte .....

dit zou niet eens zo een gekke verklaring kunnen zijn idd!

zo was dit topic helemaal vergeten hehe, zie net dat ik wat replies gemist heb :D

wat ik bedoel met dat filteren is dat ik 't tig keer vetter vind om te filteren voor je overstuurt dan dat je een overstuurde sample filtert...de oversturing geeft dat filter echt zoveel keer rauwheid mee, da's zonde om kwijt te raken

maar de hele zooi is weer aangesloten en het lukt nou eigenlijk best ok om met me composer de ruis weg te filteren, ik neem nu gewoon een kick, die overstuur ik, dan laat ik een loopje lopen en tweak ik aan alles wat er maar te tweaken vallt (eq, filter etc.) en neem ik 4 minuten verschillende kicks op en daar knip ik de besten uit...zo heb ik genoeg kicks voor me tracks

nu nog wat goede basiskicks vinden, de enige die tot nu toe echt voor me werkt is een 909-sampletje maar dat klinkt iets te 1995-achtig voor me tracks, moet nog ff uitvinden hoe ik er leuke fx tussen kan gooien of kicks maken met me synths (nord, virus) voor unieke dingen

:mega:

niet alle digitale distortion is fout chris

geloof dat jij laatst een digitaal geclipte track van me nog best lekker vond :D

De Virus heeft ook een digi distortion. Hehe.
Ik ben wel redelijk te spreken over deze distortions. Zitten veel variaties op. T ruist alleen zo hard. Maarja, ruis heerst. Had t alleen niet verwacht van zo'n bak met deze prijs. De Virus doet dat niet, ook niet met gain open.
Jammer ook dat het alleen over de master section zit. Tenzij ik het mis heb... heb m ook maar net... hehe.

Maar al die goorheid kan ik wel gebruiken. Distortion aan, resonantie open, cutoff laag }:| En hengsten maarrrrr.

Say goodbye to your Luxaflex... hehehe :D

:confused:

icon_mrgreen.gif

Die Hard8)

Back