maxdox
rode peper en knoflook
Origineel geplaatst door Nightstorm
ik doe 't op een analoge mixer, maar me muisklik van me pc heeft, raar maar waar, invloed op het geluid dat uit me (hardware)sampler komt (of waar die piep dan ook vandaan mag komen)
volgens mij is dit typisch iets van radiostraling! Je hoort het nu pas goed, omdat alles flink versterkt wordt!
Je moet anders es proberen de voeding van de computer op een ander stopcontact aan te sluiten. Dat zou kunnen helpen.
Zelf heb ik een laptop met pcmcia geluidskaart. Het maffe bij mij is, is dat wanneer mijn laptop aan de stroom hangt er een vreselijke electromagnetische ruis onstaat (soort geknetter, die op muis en harde schijf van mijn computer reageert). Als stroom eruit trek en de laptop op batterijen laat lopen, verdwijnt dit geluid 100% en meteen! Heel vreemd, en lastig, maar waar!

vind ik zo zonde, 't is zo lekker om live aan je midsweep te draaien enzo
kan dat midsweepfilter op de esi niet tegenop

) kunnen hebben. Dat houdt dan in dat binnen een combinatie van op elkaar aangesloten apparatuur niet alles of alles niet geaard is. Als de brom/inslag op het kanaal binnenkomt waar je vervolgens versterkingsfactor 6000 op toepast voor de ASO beesdrum zal de brom/inslag ook ietsjepietsje meeversterkt worden(heh heh heh). Meestal is het op te lossen met een ander audiokabeltje of wat 220 stekkers omdraaien of de metalen 19" behuizingen met elkaar te verbinden of juist te isoleren. Als het probleem toch blijft is de uiterste oplossing alles goed aarden op eenzelfde stopcontact/groep. 
En hengsten maarrrrr.