Roland SH-2000

Hanz

Anonieme Analogist
Zie deze advertentie.

Er wordt een Korg SH-2000 aangeboden, maar dat lijkt me wel heel sterk :confused:
Nou ja, de foto is duidelijk een Roland SH-2000, en anders is het een collector's item :D

4356436.jpg

"Van de eerste eigenaar..."
Oh ja, kost 200 Euro, en da's wel netjes toch?

Re: Roland SH-2000

Origineel geplaatst door Hanz
"Van de eerste eigenaar..."
Oh ja, kost 200 Euro, en da's wel netjes toch?

Als ie in een hele goede staat is is het wel een redelijke prijs. Ik heb hem van het weekend gehoord en vond hem echt wel goed klinken.

Ik heb een sh2000
Ik gebruik 'm niet heeel veel, maar het is wel een tof ding.
Vette bassen haal je er uit, en allerlei leuke andere weirde noises. Met een effectenbak ertussen is ie helemaal te gek.
200 euro, ok prijs. Ik betaalde ook zoiets geloof ik.

Die gast heeft mijn plaatje ook nog eens "gejat" zonder het te vragen....

Maar ik geloof idd dat de SH1000 uitgebreider is.... SH2000 is voornamelijk presets. Ik heb hem trouwens niet vanwege de bass geluiden maar vanwege het clarinet geluid (iets versnellen en je bent in Oldfield land) ;)

Gisteren ben ik wezen oefenen en volgens mij ik heb één van mijn SH2000's naar de kloten gebracht... geeft nog maar één toon aan bij alle noten :(

nieuwe link ervan

(het is gelukkig wel de ene waar ik al kuren mee had en een te doffe geluid geeft... ik kan er nog wel mee filteren)

ik heb ooit een sh-2000 gehad, verkocht wegens gebrek aan geld. jammer dat ik toen nog niet op de hoogte was van de synhouse midijack ervoor. ik vond hem erg lekkere blubberbasjes produceren, die ik nog nooit uit een andere synth heb gehoord. van die 'liquid acid' sounds zeg maar, maar dan weer anders dan een 101, 202 of 303.

volgens mij was het de basoon sound, en dan de reso tegen het fluiten aan. ik vond het filter spannender dan een sh-101 of 202 klinken. gerucht gaat dat er 2 series zijn, 1 met een moog-ladder filter en een met de minder vet-klinkende roland-filter.

Mmmm, was kennelijk weer een dippie die SH2000 van mij. Hij doet het weer. :P

Trouwens, die ene die dus problemen heeft is er ééntje met zo'n Moog ladder filter. Misschien komt het daarom dat ie zo dof klinkt dan die andere SH2000 die ik heb (die van een later jaar is en veel helder klinkt)... misschien?

het verschil tussen de 1000 en de 2000 is dat de 2000 polyfoon is maar nix te editten heeft...de 1000 is monofoon maar goed te editten! plus het feit dat de 1000 de eerste synth uit japan was..

Origineel geplaatst door hansbakker
het verschil tussen de 1000 en de 2000 is dat de 2000 polyfoon is maar nix te editten heeft...

Polyfoon????????? Hoe kom je daar in godsnaam nou bij? Staat duidelijk overal vermeld dat het een monofone is en ik weet het sowieso want ik heb er twee.

Verder klopt het inderdaad dat er verder niks te editten valt, behalve dan wat filter werk.

oeps...

oeps...

helemaal gelijk, ik vergis me...

in de war met een andere roland waar ik de naam kwijt van ben...

Mmm, ik ben benieuwd welke je dan wel bedoeld. :)

De SH-7 is bijvoorbeeld duophonisch ;)

Back