Beste aanschaf?

Origineel geplaatst door mie
Hallo allemaal,

Als eerste allemaal bedankt voor jullie tips! Ten tweede ben ik eruit! Ik heb namelijk een microkorg gekocht! Dat leek mij na alles eens goed uitgezocht te hebben toch het leukste/fijnste apparaat voor mij. Alleen zit er een duitse handleiding bij dus als iemand nog een nederlanse heeft liggen hoor ik het graag!

Ik moet nog wel flink gaan uitzoeken hoe het allemaal werkt. Dit is de eerste keer dta ik zoiets koop en weet dus allemaal nog niet hoe ik er alles uitkrijg. Ook moet ik nog eens goed uit gaan zoeken hoe ik hem het beste aan mijn pc aan kan sluiten. Kan iemand mij trouwens vertellen wat ie allemaal kan als ie aan de pc aangesloten zit? Kan ik m dan alleen als 'aanstuur apparaat' gebruiken in software programmatjes? Of kan ik er ook de geluiden uitlaten komen die erin zitten. En welke software werkt het fijnst met een microkorg? Ik heb nu reason. En verder las ik ergens op dit forum over bepaalde software die bij de microkorg zou zitten maar deze heb ik dus niet. Wat kun je hiermee? En is het aan te raden om naar deze software opzoek te gaan?

Verder heeft een vriend van me nog een mc 303. Kan ik deze twee op een bepaalde manier aan elkaar aansluiten ofzo? Of moet ik ze gewoon allebij op een versterker aansluiten?

Nou veel vragen in ieder geval... het zal me allemaal nog wel even bezig houden :)
Proficiat met de aankoop van je eerste echte synth. :biertje:
Hij heeft volgens mij alles om een echte 'classic' te worden.

Software & manuals zijn normaal wel down te loaden
(zie eens op www.korg.nl of www.korg.com).

Er wordt normaal een editor meegeleverd waarmee je de klanken
makkelijker kan bewerken omdat je dan alle parameters tegelijk
op 1 scherm kan zien ipv op die ledjes.

Je kan je synth zowel als controller voor softsynths gebruiken en
als klankbron voor je sequencers. Een basiscursus MIDI vind je hier.
Als je Reason wil blijven gebruiken zal je toch een Cubase/Rewire combinatie moeten gebruiken.

Back